Postitatud 09.08.2019

Ilusast e-poe disainist ja professionaalsetest tootefotodest ei piisa – et olla edukas, peab iga e-poes müüdav toode sisaldama ammendavat ja samas isuäratavat tootekirjeldust. Hästi koostatud ja ostjate küsimustele vastav kirjeldus on see, mis loob usalduse ja aitab tagada müügiedu.

Võib ju väita, et mõne lööklause lisamine või toote omadustest nimekirja koostkoostamine on piisav. Või olla veendunud, et pikki kirjeldusi ei viitsita lugeda. Kuid nii palju kui on erinevaid inimesi, on ka erinevaid harjumusi ja ootusi. Ostja, kes loeb tootekirjeldusi pealiskaudselt, ei jäta ostu tegemata ainuküksi seepärast, et infot on rohkem kui ta soovib. Samas ostja, kes soovib oma valikutes veendunud olla, hindab kaupmehe pingutusi varustada iga toode ammendava kirjeldusega.

Teisisõnu – põhjalik tooteinfo ei ole kunagi kahjuks, küll aga võib kahjuks olla selle puudumine.

Üks näide – oletame, et müüd e-poes keskkonnasõbralikku joogamatti. Tootekirjelduses on toodud selle värv, suurus ja väide, et see on keskkonnasõbralik. Teises variandis on lisaks eelnevale kirjas, et see ei sisalda toksilisi aineid, silikooni, lateksid ja on taaskasutatav. Samuti kirjeldad rahulolutunnet ja meeleseisundit, mida jooga abil on võimalik saavutada ja kuidas see mõjutab üldist elukvaliteeti. Kummal juhul on ostu sooritamine tõenäolisem?

Tekita tundeid

Suhteliselt lihtne on koostada tehnilist tootekirjeldust loetledes üles selle omadusi. On tootegruppe, kus see info on ka väga oluline – näiteks elektroonika. Kuid isegi siis on tarbija võitmiseks vaja tekitada temas positiivseid emotsioone ja veendumust, et kõnealune toode mitte lihtsalt ei vasta nõudmistele vaid kõnetab teda isiklikult. Tootekirjelduse koostamisel küsi endalt erinevaid küsimusi ja vasta neile. Mõned näiteid:

  • kellele on toode suunatud?
  • milline on reaalne probleem, mida toode lahendab?
  • kuidas see probleemi lahendab?
  • kuidas käib seadme hooldamine?
  • kuidas sobitub see teiste toodetega, mis ostjal võivad kasutuses olla?

Hea tootekirjeldus on seega justkui lugu, mis räägib probleemist või vajadusest, mida see aitab lahendada. Kirjelda, millist vajadust see lahendab, kuidas seda teeb ning milline on tulemus. Kui sinu toode on väga unikaalne, siis tõenäoliselt tuleb tootekirjelduses olla selgitavam ja põhjalikum kui seda nõuaks näiteks maailmas juba tuntud kaubamärgi ja toote müümine.

Too välja, milliseid uusi lahendusi või tehnoloogiaid toode sisaldab kuid väldi ülivõrdeid ja liigset enesekiitust – see võib usaldust kahandada. Jätke inimestele võimalus jõuda ise veendumuseni, et sinu toode on parim asi maailmas.

Loo oma käekiri

Ükskõik, kas müüd väikest valikut enda toodetud kaupu või oled kaupmees, kes müüb sadade tootjate kümneid tuhandeid tooteid, tootekirjeldused peavad olema kirjutatud samas stiilis ja toonis. Sõnadevalik, teksti lennukus ja rõhuasetused peaksid olema samad tagamaks ühtset kasutajakogemust ja süvendamaks usaldust. Käekiri ja teksti tonaalsus sõltub nii sinu sihtgrupist (on suur vahe, kas ostjaks on teismelised või keskealised inimesed) kui ka sinust endast. Viimasel juhul arvesta, et tonaalsus, sõnadevalik, rõhuasetused ja argumendid ühtiksid sinu väärtustega.

Ära püüa aga olla keegi, kes sa ei ole. Olles hilises keskeas on raske paista teismelisena. See näeb välja pigem halenaljakas kui tõsiseltvõetav.

Ära unusta SEO’d!

SEO ehk search engine optimization on e-poodidele eluliselt oluline. Lihtsustatult selgitades aitab SEO otsingumootoritel ja seega tarbijatel sinu e-poodi ja müüdavaid tooteid leida. Oluline osa SEO-st on märksõnad. Uuri, milliseid märksõnu sinu sihtgrupp kasutab või millised märksõnad on seotud sinu tootega. Seejärel hoolitse, et need märksõnad oleksid tootekirjelduses kasutatud. Hea tööriist selleks on Google Keyword Planner.

 

Artikkel põhineb osalt MakeCommerce.net lehel avaldatud kirjutisel, mille autoriks Krista Sileniece