Maksekeskuse uuendatud Shopify moodul (app) võimaldab e-poes võtta vastu makseid Eesti, Läti, Leedu ja Soome pankadest, MasterCard ja Visa kaardimakseid, Revoluti makseid, pakkuda oma klientidele osta kohe maksa hiljem (BNPL) võimalusi ning kasutada ostu eest tasumiseks Kniks kinkekaarti.

Samuti saab kasutada mugavat lisavõimalust ja kuvada Omniva, Itella SmartPosti ja DPD pakiautomaatide nimekiri, registreerida saadetised ja trükkida pakikaardid. Selleks tuleb paigaldada täiendav Maksekeskuse tarnete app, mis toob tarneviisi valiku otse e-poe checkouti.

Uudised. Alates 13. veebruar 2023 on võimalik kasutada meie uuenenud tarnemoodulit, mis võimaldab tellimusi automaatselt kinnitada ning saata e-kirjas paki jälgimislinki. Vaata allpool: Tarnemooduli uuendus

Maksete seadistamine

  1. Külasta lehekülge https://apps.shopify.com/makecommerce-payment-app ja vajuta nupul ‘Add app’
  2. Seejärel suunatakse sind mooduli paigalduse lehele, kus tuleb vajutada ‘Install app’ nuppu.
  3. Järgmiseks jõuad Shopify maksete seadistuste lehele, kus vajuta ‘Manage’ nupul.
  4. Avaneval lehel tuleb sul seadistada MakeCommerce API võtmed. Vajuta ‘Enable payment provider for shop’ nupul.
  5. Nüüd saad sisestada MakeCommerce API võtmed (need leiad Maksekeskuse iseteeninduskeskkonnast) ja vajuta ‘Save’. Loomulikult soovitame lahendust enne testida, mistõttu tuleks sisestada ka test võtmed.
  6. Seejärel vajuta ‘Shopify internal payment settings’ viitel ja vali, milliseid logosid soovid kuvada. Soovitame valida kõik pankade logod, mille makseid vastu võtate. Samas selles valikust ei sõltu otseselt funktsionaalsus, sest tegelik maksemeetod valitakse Maksekeskuse makseväravas.
  7. Kui ‘Test mode’ jaotuses on ‘Enable test mode’ valitud, siis kasutatakse tehingute tegemiseks test võtmeid ja rahalisi tehinguid ei toimu. Kui vastavat valikut ei ole tehtud, siis kasutatakse live-poe võtmeid ja tehingud on rahalised.

Kui senini võtsid makseid vastu kasutades vanemat Maksekeskuse moodulit, siis mine aadressile https://YOURSHOPURL.myshopify.com/admin/settings/payments/alternative-providers/1052878 (aadressis asenda YOURSHOPURL enda poe aadressiga) ning vali ‘Deactive MakeCommerce’. Seejärel aktiveeri uus rakendus (Shopify admin > Settings > Payments > Manage). Nii väldid, et korraga oleks kasutusel kaks Maksekeskuse rakendust.

Kui oled seadisusega valmis, siis vajuta ‘Activate’ nuppu.

Tähelepanu, kui varasemalt kasutasid tarnete registreerimiseks samuti Maksekeskuse rakendust, siis paigalda selleks uus MakeCommerce Shipping rakendus ja seadista vastavalt juhistele.

Vaata ka Maksekeskuse mooduli seadistamisest.

 

Tarnete seadistamine

Maksekeskuse tarnete liidestus on eraldi paigaldamist vajav app nimega MakeCommerce Shipping App. Selle abil saab pakiautomaatide nimekirja kuvada ostukorvi vaates mistõttu tuleb tagada, et kõik kliendid suunatakse ostu vormistamiseks ostukorvi vaatesse. Vastasel juhul neile tarnemeetodeid ei kuvata.

MakeCommerce Shipping App loob ‘Parcel processing’ nimelise tasuta toote. Sellest on 22 erinevat kaalupõhist variatsiooni. Nende kaalude kaudu määratakse millist tarne meetodit ostukorvis kuvatakse. Variatsioonid on vahemikus 1000-1500 kg, 2000-2500 kg ja nii kuni 22000-22500 kg välja. See tähendab, et poes müüdavate ja ostukorvis olevate kaupade kaal peab jääma vahemikku 0-500 kg. Ka mitme toote kaal kokku ei tohi ületada 500 kg.

Maksekeskuse tarnelahendus on loodud võimalikult universaalsena ja seda on edukalt testitud enimkasutatavate Shopify kujundusmallidega. Kui Sinu e-poes on aga kasutusel vähemlevinud kujundusmall ja tarneliidestuse kasutuselevõtul esineb probleeme, siis palun võta ühendust meie klienditoega, kelle abil saab probleemid lahendada.

Samuti, soovitame mitte kasutada ostukorvi “sahtlit” (drawer), vaid eelistada ostukorvi eraldi lehena.

Tarnete mooduli saad paigaldada külastades aadressi https://apps.shopify.com/makecommerce-shipping-solution ja vajuta nupul ‘Add app’

Seejärel suunatakse sind mooduli paigalduse lehele, kus tuleb vajutada ‘Install app’ nuppu.

Samm 1

Esmalt eemalda e-poest “Buy now” ja “Checkout” nupud. Seda seepärast, et ostu eest tasumine peab alati käima läbi ostukorvi, sest just seal kuvatakse pakiautomaatide valik.

  1. Kui su poes ei ole veel tooteid, siis loo esimene toode. Vajadusel tutvu Shopify juhistega: How to add a new product?
  2. Mine poe admin lehele
  3. Vasakult vali Online Store -> Themes -> Current theme -> Customize
  4. Mine toodete lehele ja vali ükskõik milline toode
  5. Leia valik “Show dynamic checkout button” ja veendu, et see on välja lülitatud
  6. Ülaltoodu protsess on näha ka videos. Olenevalt valitud kujundusmallist (theme) võib see erineda. Vajadusel tutvu Shopify juhistega: Remove checkout button (official Shopify manual)
  7. Tähelepanu, e-poes kujundusmalli muutes tuleb korrata seda sammu. 

Samm 2

Pakiautomaati kauba saatmiseks on vaja küsida ostjalt tema telefoninumbrit.

  1. Mine oma e-poe admin lehele
  2. Alt vasakult vali Settings ja seejärel Checkout
  3. Vali kliendiga kontakti võtmise viisiks e-mail (Customer contact method = Email)
  4. Samuti märgi telefoninumbri väli kohustuslikkus (Shipping address phone number = Required)

Samm 3

Maksekeskuse tarnete mooduli paigaldamise järel loodi e-poodi toode nimega Parcel processing. See toode on vajalik pakisaadetise loomiseks ja seetõttu ei tohi seda toodet kustutada. Kui oled seda kogemata teinud, siis palun võta ühendust klienditeenindusega.

Toode kuvatakse ostukorvis juhul, kui klient on valinud kauba kättesaamiseks pakiautomaadi. Toote nime võib seadetes muuta, et see sobiks paremini Sinu e-poega, kuid selle variatsioone ei tohi muuta.

Samm 4

Kuna Parcel processing ei ole päris toode, mida kliendid eraldi ostavad, siis tuleb see e-poe toodete hulgas peita aga mitte kustutada. Selleks tuleb luua uus kollektsioon All ja lisada sinna kõik e-poes müüdavad tooted va Parcel processing.

  1. Mine oma e-poe admin lehele
  2. Vasakult vali Products -> Collections -> Create collection
  3. Kollektsiooni nimeks märgi All
  4. Kollektsiooni tüübiks vali Automated
  5. Lisa tingimus Product vendor -> is not equal to -> mk
  6. See tagab, et kõik tooted va Parcel processing lisatakse All kollektsiooni automaatselt.
  7. Kui Sinu e-pood kasutab ‘seotud toodete’ või muud sarnast funktsionaalsust, siis tuleb tagada, et Parcel processing toodet ei kuvataks soovitatud või seotud toodete hulgas.

Samm 5

Samuti pead hoolitsema, et Parcel processing toode ei tuleks välja otsingumootorites.

  1. Mine e-poe admin lehele
  2. Vasakult vali Products -> Collections -> Create collection
  3. Kollektsiooni nime võid valida vabalt
  4. Kollektsiooni tüübiks määra Automated
  5. Lisa tingimus Product vendor -> is equal to -> mk
  6. Kollektsiooni saadavus (availability) vaates eemalda “linnuke”
  7. Lisa antud kollektsiooni ainult Parcel processing

Samm 6

Järgnevalt mine Maksekeskuse moodulis ‘Shipping methods’ vaatesse ja loo tarnetsoonid (shipping zones) vastavalt sellele, kuhu kaupu saadad. Kui müüd üleilmselt loo üleilmne tsoon. Kui saadad kaupa näiteks ainult Eestisse, siis loo tsoon Eestile. Vaata ka seal kuvatavaid juhiseid ja näidiseid.

Samm 7

Vaikimisi on Parcel processing toote hind Free või 0.00, seda vaatamata sellele, et tarnel võib olla siiski hind. Seepärast soovitame muuta kujundusmalli tõlkefaile nii, et see Free või 0.00 ei kuvataks.

  1. Mine e-poe admin lehele
  2. Vasakult vali Online Store -> Themes -> Current theme -> Actions -> Edit languages
  3. Otsi terminit Free ja leia väli Free total label (see võib ka kujundusmalliti erineda)
  4. Asenda see tühikuga, kui ei soovi ostukorvis midagi kuvada. Kasuta kindlasti tühikut, sest see väli peab siiski sisaldama väärtust. Vaata ka videojuhist:

Samm 8

Mine ‘General settings’ vaatesse mooduli peamenüüs ja veendu, et MakeCommerce live või test tunnused oleks sisestatud. Kui mõlemad on sisestatud, siis kasutatakse live tunnuseid pakiautomaatide nimekirja kuvamiseks. Kui ainult test tunnused on sisestatud, siis kasutatakse neid. Pakiautomaatide valik kuvatakse ostukorvi vaates, kus ostja saab teha valiku.

Samm 9

Tarnete lahendust on võimalik testida live-poest ka ühe testtootega. Sel juhul kuvatakse tarnelahendus ainult konkreetse toote ostukorvi lisamisel, teiste, kõigile kättesaadavate toodete puhul, tarnelahendust ei kuvata.

Selleks mine ‘Snippet settings’ vaatesse Maksekeskuse mooduli ülamenüüs ja vali ‘Test mode enabled’ ja veendu, et ‘Snippet enabled’ on samuti valitud.

‘Snippet settings’ vaates saad muuta ka teateid ning määrata, kas muuta kohustuslikuks kasutustingimuste (TOS) kuvamise ja nendega nõustumise.

Samm 10

Antud rakendus on mõeldud kasutamiseks koos MakeCommerce maksete mooduliga (payment app). Saad seda siiski testida ka vana Maksekeskuse liidestusega veendudes esmalt, et tarnete rakendus on testimise režiimis. Kui võtad kasutusele ka uue maksete rakenduse tuleb tarned seadistada käesolevate juhiste järgi.

Samm 11

MakeCommerce Shipping App kasutab kahte Theme App Embed blokki. Et kuvada pakiautomaatide nimekirja ostukorvis, siis pead lubama  MakeCommerce Shippingu.

  • MakeCommerce Shipping – kuvab ostukorvi lehel pakiautomaatide valiku
  • MK Hide Modal Buy Now – peidab “Buy now”/”Checkout” nupu “Add to cart” vaates ja lisab ühe sekundi pikkuse viivituse kuvamaks  ‘Buy now’/’Checkout’ nuppu ostukorvi lehel.
  1. Mine oma e-poe admin vaatesse
  2. Et eelvaadata MK Hide Modal Buy Now mine lingile MK Hide Modal Buy Now Preview ja vajuta Add to cart. ‘Check out’ asemel näidatakse nüüd ainult ‘View my cart’ nuppu. Kui sa selle tagasi lülitad, siis kuvatakse seda taas. Kui lähed nüüd ostukorvi lehele, siis märkad, et ‘Checkout’ nupp kuvatakse väikese viivitusega. See on vajalik, et ostu vormistamise nuppu ei kuvataks enne, kui kasutaja on näinud pakiautomaatide valikut. Vajuta nüüd ‘Save’.
  3. Et eelvaadata MakeCommerce Shippingut, siis selleks pead olema teinud läbi kõik eelnevad sammud. MakeCommerce Shipping appi seadetes peab ‘Snippet settings’ vaates olema ‘Snippet enabled’ aktiivne ja ‘Shipping methods’ all vähemalt üks meetod aktiivne.
    ‘General settings’ vaates peavad vähemalt ühed kasutajatunnused olema lisatud.
    Nüüd mine viitele MakeCommerce Shipping Preview ja vajuta ‘Add to cart’ ja seejärel mine ostukorvi vaatesse. Eeldusel, et eelnev seadistus on tehtud korrektselt näed nüüd pakiautomaatide valikut.
    Oluline: Kui sul on Snippet settings vaates Test mode enabled ja Test product id märgitud, siis pead pakiautomaatide kuvamiseks ostukorvi lisama just test toote. Kui seadistus töötab, siis vajuta Save.
  4. Kui soovid neid sätteid näha ilma linktideta, siis poe admin vaatest vasakul vali  Online store -> Themes -> Current theme -> Customize -> Theme settings (all vasakul) -> App embeds (ülal paremal)

 

Samm 12

Automaatne andmete vahetamine Omniva, Itella SmartPosti ja DPD-ga toimub ainult pakiautomaatide osas. Kui soovid pakiautomaadi tarnete kõrvale lisada ka näiteks kulleri või poodi järele tulemise, siis neid andmeid tarnefirmadega ei vahetata ehk pead seda tegema eraldi.

Selliseks juhuks on rakenduses kaks nuppu, need leiab Snippet settings vaatest. Need ei kasuta käesolevat integratsiooni ja lähevad otse Shopifysse. Teiste tarneviiside kuvamiseks loo reegel 0-500 kg ja lisa need kõik sinna. Täpsemat infot näed ka ‘Shipping methods’ vaatest.

Samm 13

Kui soovid võimaldada pakiautomaadi saadetisi erinevatesse riikidesse, siis pead iga riigi (sihtturu) sätestama Shopify seadetes.

  1. Kui saadad kaupu ühte riiki, siis vajadusi muudatusteks pole.
  2. Mine e-poe admin lehele
  3. Vasakult vali Settings -> Markets
  4. Seal näed valikut Primary market – see on see riik, kuhu täna kaupu saadad.
  5. Kui soovid kuvada ka teiste riikide pakiautomaate, siis loo uus sihtturg ja tee vastavad seadistused. Vaata videot, kuidas seda teha

Seadistuse terve video

Soovi korral saad tarnete seadistamise õpetuse vaadata ka järgmise, algusest lõpuni käiva videoga.

Tarnemooduli uuendus

13. veebruaril 2023 lisandus meie tarnemoodulisse võimalus tellimusi automaatselt kinnitada ning saata e-kirjas paki jälgimislinki. Allpool leiad juhised, kuidas uuenenud moodulit kasutama hakata.

Ava Shopify töölaual MakeCommerce´i tarnemoodul (app). Shopify küsib kõigepealt rakenduse uuendamist “Update app” (vt pilt 1). See on vajalik, kuna uue funktsionaalsuse võimaldamiseks vajab meie lahendus rohkem õiguseid.

Kui näed selle asemel tühja lehte, võib sinu pood olla üle viidud uuele Shopify lingile (URL) https://admin.shopify.com/ ning sinu brauser ei toeta veel selle lingiga seotud ümbersuunamisi.

Pead võimaldama ümbersuunamised lingilt https://admin.shopify.com. (Vt pilti 2).

Juhul kui sinu Shopify admin URL on endiselt kujul https://myshop.myshopify.com, ei ole sul eelnimetatud tegevust vaja teha.

Uut tellimuste täitmise funktsiooni saab kasutada nende tellimuste puhul, mis jõuavad sinu poodi pärast mooduli uuendamist. Enne mooduli uuendamist tehtud tellimuste puhul ei ole nupp “Fulfill” endiselt aktiivne. Sama kehtib ka juba täidetud tellimuste kohta. (Vt pilti 3).

Tellimusi saab täita kahel viisil. Vajutades iga kord nuppu “Fulfill” või aktiveerides funktsiooni “Automatic order fulfillment when creating label“. Kui see funktsioon on võimaldatud, toimub tellimuse täitmine pakisildi loomisel automaatselt. Näiteks, kui loote korraga 5 silti, tehakse automaatselt ka 5 täitmist. (Vt pilti 4).

Täitmise käivitamisel määratakse Shopify tellimusele olek “Fulfilled” ja see saadetakse jaotisesse “Archived”. Sel hetkel saadetakse kliendile automaatne e-kiri, et tema kaup on teel. Kinnituskirja on lisatud ka saadetise jälgimise link.