See Maksekeskuse/MakeCommerce moodul lisab Sinu PrestaShopi poele Maksekeskuse pakutavad makseviisid ja integratsiooni Omniva, Itella Smartpost ja DPD pakiautomaatidega.

Juhise sisukord

Kust saab alla laadida?
Kuidas seadistada?
Makseviisid
Tarneviisid
Saadetiste registreerimine ja pakikaardid
Tarne+

Kust saab alla laadida?

Mooduli värskeima versiooni saad alla laadida siit:

Mooduli allalaadimine on tasuta, samuti on tasuta kõik versiooniuuendused. Mooduli kasutamisel rakendub Maksekeskuse lepingulistele klientidele kuutasu vastavalt hinnakirjale.

Kuidas seadistada?

Mooduli paigaldamiseks PrestaShopis pead oma arvutist üles laadima mooduli faili (makecommerce-xxx.zip)
(paigaldamisel võib PrestaShop kuvada hoiatuse “Tahad paigaldada PrestaShop’i poolt kontrollimata mooduli ?” – see on OK, võid jätkata).
Pärast üleslaadimist ja paigaldamist peaksid mooduli seadistama – sisestama API võtmed mis on sulle kättesaadavad pärast liitumist meie Maksekeskuse iseteenindusportaalis menüüst Seaded > API.

PrestaShop mooduli paigaldamine

Makseviisid

Meie moodul lisab Sinu poele pangalingid, kaardimaksed või muud maksemeetodid, olenevalt sellest, millised oled Maksekeskusega liitumisel valinud.

Mooduli seadete juures saad pisut ka seadistada, kuidas makseviise kuvatakse, et see paremini sobituks Sinu poega.

Tagasimaksed

Moodul võimaldab sul väga lihtsalt teha klientidele tagasimakseid otse PrestaShopi tellimuse vaatest. Vajadusel saad teha ka mitu osalist tagastust.

Tarneviisid

Moodul paigaldab poele neli alam-moodulit: Omniva, DPD ja Itella SmartPosti, millel on nii pakiautomaadi- kui kullertarne, ning samuti LP Expressi, millel on pakiautomaaditarne Leedus.

Sisselülitamise järel tuleb liidestuse loomiseks sisestada tarnefirmalt saadud ärikliendilepingu tunnused. Omniva ja DPD pakiautomaaditarne puhul on võimalik pakke saata ka Maksekeskuse kaudu, ilma tarnefirmaga lepingut sõlmimata. Sellisel juhul ei ole eraldi lepingu tunnuseid sisestada vaja. Lisaks tuleb tarnefirmale teada anda tagastusaadress (saatja aadress). NB! Saatja aadress peab sisaldama kehtivat mobiilinumbrit, mis algab suunakoodiga (nt +372) ja ei sisaldada tühikuid!

Aktiveerimise järel tekib poele juurde vastav tarneviis (Saatmine > Operaatorid), kus seda saab edasi seadistada vastavalt PrestaShopi standardsetele võimalustele – hinnad jms. Tarne tsoonid on määratud automaatselt.

Poe Kassa lehele kuvatakse vastav tarneviis koos hinnaga ja pakiautomaadi tarne puhul ka pakiautomaatide nimekiri valiku tegemiseks. Automaatide värske nimekirja hangib pood Maksekeskuse serverist, selleks peavad ülalmainitud API seaded olema korrektsed.

Saatmine Eesti, Läti, Leedu ja Soome pakiautomaatidesse

Omniva kaudu on võimalik saata kaupu Eestisse, Lätti ja Leetu. DPD kaudu on võimalik saata kaupu Eestisse, Lätti, Leetu ja Soome. Itella kaudu on võimalik saata kaupu Eestisse ja Soome. LPExpressi kaudu on võimalik saata kaupa Leedus. Kassas kuvatakse kliendile tarneviisid vastavalt valitud sihtkohale. Näiteks kui klient valib Läti, siis kuvatakse DPD ja Omniva saatmisviisid.

PrestaShopi standard paigalduse korral võiksid teha sellised sammud:

  • Defineeri vastavad tarnetsoonid “Eesti”, “Läti”, “Leedu”, “Soome”
  • Aseta vastavad riigid nendesse tsoonidesse ja aktiveeri need riigid
  • Defineeri vastava tarneviisi juures eri tsoonidele eri hinnad
  • Kui soovid kallima ostu korral pakkuda tasuta tarnet, siis seadista tarne hind sõltuma ostukorvi maksumusest.

tarneviisi hindade seadistamine

Saadetiste registreerimine ja pakikaardid

Kui tellimus on tasutud, võimaldab meie plugin saadetised registreerida erinevate tarnefirmade süsteemidesse. E-poe admin poolel tellimuste vaates saad saadetisega teha erinevaid tegevusi:

  • Trükkida pakisildid
  • Jälgida tellimusi
  • Muuta paki sihtkohta (pakiautomaaditarne puhul sihtkohaterminali muutmine; kui tarne muuta ümber kullermeetodiks, avaneb aadressi muutmise aken).

Samuti saad trükkida mitu pakikaarti korraga, märgistades vajalikud tellimused ja valides seejärel “Trüki pakikaart”, misjärel avaneb uus aken kaartidega.

Nende funktsioonide kasutamiseks pead kõigepealt sõlmima ärikliendilepingu iga soovitud tarnefirmaga ja sisestama nende poolt MakeCommerce’i mooduli konfigureerimiseks antud andmed (välja arvatud Omniva ja DPD pakiautomaaditarne, mida saad kasutada Tarne+ teenusega).

Omniva.ee

Meie plugina kaudu saad registreerida saadetisi teenusega “Pakiautomaadist-pakiautomaati“.
Selleks pead olema sõlminud Omniva ärikliendi lepingu, liitumiseks mine omniva.ee/abi/andmevahetus
Pärast liitumist määratakse sulle kliendihaldur, tema kontaktid saad Omniva e-teenindusest, ettevõtte profiili lehelt.
Teavita oma kliendihaldurit soovist luua ‘liidese konto’.
Omniva kliendihaldur saadab sulle meiliga Veebiteenuste konto kasutajanime ja parooli.
Lisa need oma poe MakeCommerce mooduli seadete lehel Omniva plokis.
Omniva puhul on tähtis määrata ka tagastusaadress. Kui tahad tagastusi saada ka pakiautomaati, siis pane Indeksi väärtuseks vastava pakiautomaadi sihtnumber.
Pakiautomaadi sihtnumbri leiad siit: Omniva pakiautomaatide loetelu .

Kui Omniva integratsioon on seadistatud, hakkab pood automaatselt registreerima omniva.ee süsteemi saadetisi. Saadetis luuakse niipea, kui tellimus saab makstud. Saadetised luuakse kui “Pakiautomaadist Pakiautomaati” koos “SMS teade saabumisel” ja “e-mail saabumisel” teenus (kood: PA+ST+SF)

Teenuse tüüp on B2C – ehk mingeid täiendavaid toiminguid ei ole nende saadetistega e-teeninduses vaja teha.
Omniva e-teeninduses näeb neid registreeritud saadetisi pärast seda kui oled füüsilised saadetised Omnivale üle andnud.
Saadetist saab jälgida Omniva avaliku teenuse kaudu omniva.ee veebilehel.

Saadetise jälgimine Omniva lehel

Itella SmartPOST.ee

Liitumiseks mine smartpost.ee liitumisvormile.
Kui oled Itellalt saanud API võtme, kasuta seda pluginas tarneviiside seadistamiseks.
Kui see on tehtud, hakkab pood automaatselt registreerima smartpost.ee süsteemi saadetisi, niipea kui tellimus saab makstud.
Sa näed SmartPOST saadetise numbrit tellimuse juures.
Registreeritud saadetisi näed ka smartpost.ee iseteeninduses.

DPD

Kõigepealt pead sõlmima lepingu DPD-ga. Kui oled lepingu sõlminud ja DPD kasutaja loonud, siis peaksid genereerima endale API võtme (õpetuse vanalt API-lt uuele liikumiseks ja API võtme genereerimiseks leiab https://www.dpd.com/ee/en/uleminek-telli-dpd-ee-api-le/). Saadud API võti tuleb sisestada Tarneviisi seadetes.

Pakikaardid saad trükkida tellimuste vaates. Kutsu DPD-kuller, et pakid üle anda, vii need pakiautomaati või postkontorisse.

Tarne+

Omniva ja DPD pakiautomaatidesse on võimalik kaupa saata ka Maksekeskuse kaudu, ilma nende tarnefirmadega eraldi lepinguid sõlmimata. Sel juhul arvestatakse tarnega seotud teenustasud maha kaupmehe Maksekeskuse kontolt. Mugav on see ka näiteks selle poolest, et ei ole vaja Omniva või DPD arvet raamatupidamises töödelda ja tasuda. Tutvu teenuse hinnaga.

Teenuse aktiveerimine
Kaupmehe e-poes peab olema kasutusel MakeCommerce plugin PrestaShopile ning kehtima Maksekeskuse teenuse leping.

Seda, kas teenus on poe jaoks võimaldatud, saab kontrollida Maksekeskuse iseteeninduses avades menüü Seaded > Teenused. Kui Tarne+ staatus on mitteaktiivne, siis tuleks tutvuda tingimustega ning seejärel vajutada “Aktiveeri teenus”.

Viimaseks sammuks on poe admin paneelis Omniva ja DPD pakiautomaatide tarneviisi seadistamisel valida “Kasutan transporditeenust Maksekeskuse vahendusel” (Transport mediation service). Selleks mine Moodulid-> Mooduli haldus (Modules -> Module manager), seadista MakeCommerce ning liigu Omniva ja DPD pakiautomaatideni.