Tulemused puuduvad

Enamlevinud e-poe platvormidele on Maksekeskusega liidestamiseks saadaval valmis maksemoodulid.
Täpsemad juhised ja nimekirja platvormidest ning pilveteenustest, millele on loodud mugav liidestus, leiab siit.

Moodulid on kõige kiirem ja lihtsam viis oma poele pangalinkide,  kaardimaksetemaksa hiljem lahenduste ja tarnemeetodite lisamiseks.

Kui valmismoodulit ei soovi kasutada või ei ole Sinu poe platvormile seda loodud, siis meie API dokumentatsioon on avalik ning leitav arendajaportaalist. Arendaja abiga saab luua täpselt sellise lahenduse nagu ise soovite.

Maksekeskusel ei ole piiranguid ühelegi platvormile, küll aga tasuks platvormilt üle küsida, kas meiega liidestamine on võimalik. Näiteks ei saa Maksekeskuse teenuseid ühendada Wix-iga. See tuleneb platvormi endapoolsetest piirangutest.

Liidestamiseks vajalikud võtmed leiad meie iseteenindusest aadressil merchant.maksekeskus.ee liikudes vaatesse Seaded -> API.

Kui Sul ei ole iseteenindusse ligipääsu, siis võib olla ettevõttel veel leping sõlmimata või Sulle ei ole ettevõtte poolt ligipääsu loodud ja peaksid selle loomist küsima.

 

Testkeskkond on meie päris-süsteemist täiesti lahus iseseisev keskkond, kus on hea poe liidestamise ajal asja uurida, proovida ja katsetada –  ilma et see kuidagi risustaks või segaks meie päris-süsteemi tööd. Kui soovite, et teeksime testkeskkonda konto, siis andke sellest teada: support@maksekeskus.ee

Kui testkonto on olemas, siis test API võtmed leiate Testkeskkonna iseteenindusportaali menüüst “Seaded” -> API.

Testimisest lähemalt meie arendajaportaalist.

Maksekeskuse logod leiad siit: https://maksekeskus.ee/logo/

Maksekanalite logod leiad aadressil https://static.maksekeskus.ee/img/channel/lnd/{channel_name}.png ,
(nt: swedbank = https://static.maksekeskus.ee/img/channel/lnd/swedbank.png jne).

Maksekanalite nimed (alfabeetiliselt):

  • aktia
  • alandsbanken
  • citadele
  • coop
  • danske
  • handelsbanken
  • lhv
  • liisi_ee
  • luminor
  • mastercard
  • mtasku
  • omasaastopankki
  • pocopay
  • pohjola
  • poppankki
  • saastopankki
  • seb
  • slice
  • spankki
  • swedbank
  • tapiola
  • visa

Maksekeskuse konto väljavõtte .xml fail on ligilähedane ISO 20022 camt.053 formaadile.

Kirjeldame siin juurde natuke spetsiifikat:

Kontoliikumise kirje seos e-poes toimunud tehinguga on atribuudis EndToEndId,
näiteks: <EndToEndId>15178</EndToEndId>

Konto liikumise suuna (kontole juurde või maha) kirjeldab atribuut <CdtDbtInd>
näiteks <CdtDbtInd>DBIT</CdtDbtInd> või <CdtDbtInd>CRDT</CdtDbtInd>

Konto liikumise tüüp on atribuudis ‘Ustrd’
nt: <Ustrd>INCOME</Ustrd>

Võimalikud liikumise tüübid:

  • INCOME – laekumine
  • REFUND – raha tagastamine kliendile (ostjale)
  • TRX_FEE – Maksekeskuse teenustasu (% summast)
  • TRX_FEE_FIX – Maksekeskuse teenustasu (fikseeritud tasu)
  • TRX_FEE_MIN – Maksekeskuse teenustasu (fikseeritud tasu)
  • SERVICE_FEE_PLUGIN – kuutasu MakeCommerce integratsioonimooduli kasutamisel
  • SERVICE_FEE_LOGISTICS – kuutasu transpordifirmadega integratsiooniteenuste kasutamisel (MakeCommerce moodulites)
  • SHIPMENT_DELIVERY_FEE – Maksekeskuse vahendusel saadetud pakkide transpordi tasu
  • VAT – Maksekeskuse teenustasuga seotud käibemaks
  • VAT_CORRECTION – kuu teenustasude käibemaksu ümardusvea korrektsioon (arvutatakse kuu lõpus)

Kaupmehe iseteeninduses on võimalik uusi kasutajaid lisada menüüribalt “Seaded” -> Kasutajad.

Pärast kasutaja lisamist saab uus kasutaja e-kirja oma konto aktiveerimiseks ja parooli seadistamiseks.

Kasutaja õigused sõltuvad talle määratud rollist:

Peakasutaja Administraator Kasutaja
(info & tagastused)
Kasutaja
(ainult info)
kasutajate haldus
poe seaded
tehingute info
tagastuste tegemine
andmete uuendamine


“Administraator”
saab omakorda juurde lisada uusi kasutajaid ja muuta e-poe seadeid, API võtmete ligipääs (arendajale), samuti saab teha tagastusi ja eksportida andmeid.
“Kasutaja (info & tagastused)” saab algatada tagastusi, tehingute andmeid vaadata ja raporteid alla laadida. Menüüle “Seaded” ligipääs puudub.
“Kasutaja (ainult info)” saab ainult andmeid vaadata ja alla laadida. Tagastusi teha ei saa. Menüüle “Seaded” ligipääs puudub.
“Peakasutaja” Igal kaupmehel (ettevõttel) on meie iseteeninduses üks isik, kellel on Peakasutaja roll. Seda rolli ei saa kellelegi ise määrata ning samuti ei saa iseteeninduses peakasutajat vahetada, sest see on lepingu osa. See on kõige tähtsam roll. Lisaks meie põhikontaktiks olemisele ja kasutajate haldusele, on peakasutaja ainus, kes saab uuendada ettevõtte andmeid. Peakasutaja vahetamise juhend.

Maksekeskuse iseteeninduses saab iga kasutaja valida järgnevaid keeli: inglise, eesti, läti ja leedu.

Keele muutmiseks liikuge üleval paremal oma e-posti aadressile ning valige rippmenüüst “Kasutajaprofiil”, tehke seejärel keelevalik ning salvestage.

Eesti ettevõte Veriff on maailma juhtivaid virtuaalse isikutuvastamise teenuse pakkujaid, pakkudes isikusamasuse tuvastamist rahvusvahelistele klientidele juba aastast 2016. Järgides rangeid andmekaitse põhimõtteid on loodud tehniline platvorm, mille kaudu isikusamasuse tuvastamine on turvaline. Seda kasutades ei pea muretsema andmete sattumise pärast võõrastesse kättesse.

Makseasutusena oleme kohustatud järgima Euroopa Liidu ja Eesti finantsteenuste regulatsioone ja seadusi. Seepärast teeme kõik endast oleneva, et tunda oma klienti ja näiteks tõkestada rahapesu. Enamik inimestest on igati seadusekuulekad ja kurjategijate hulk on kaduvväike osa, kuid ilma klienti tundma õppimata ja temalt andmeid küsimata kurjategijaid tavainimesest või seaduskuulekast ettevõtjast eristada ei ole võimalik.

Kui isikusamasuse tuvastamine on vajalik, siis võtab meie klienditeenindus Sinuga ühendust, saates Sulle personaalse lingi, mis viib meie partneri Veriff keskkonda, kus isikusamasuse tuvastamine on lihtne ja kiire.

Kogu protsess toimub Veriffi keskkonnas aadressil www.veriff.com või selle alamdomeenil. Isiku tuvastamiseks kasutatakse kas arvuti veebikaamerat või telefoni kaamerat. Enne tuvastusega alustamist veendu, et…

  • … tuba oleks piisavalt valgustatud selgete fotode tegemiseks
  • … ID kaart või pass oleks käepärast
  • … viibiksid ruumis üksi või Sind ei segataks ega jälgitaks
  • … Sa ei tegele kõrvaliste asjadega

Isikusamasuse tuvastamise käigus palutakse Sul pildistada oma dokumendi mõlemat külge. Hoolitse, et pildil oleks selgelt loetavad Sinu nimi, sünniaeg ning dokumendi number. Jälgi, et dokumendile ei jääks pildistamisel peegeldusi või värvilaike.

Lisaks dokumendile tuleb Sul pildistada ka end. Tee pilt neutraalsel, soovitavalt hele hallil taustal nii, et vaatad otse kaamerasse. Kui kannad prille jälgi, et silmad oleksid näha.

Kogu protsess võtab aega vaid mõned minutid.

Kui sul on protsessi eel või käigus küsimusi, võta ühendust meie klienditeenindusega.

Makseasutusena järgime Euroopa Liidus kehtivaid andmekaitse ja privaatsuse regulatsioone ülima täpsusega. Meil ei ole õigust ega vajadust isikuandmeid kasutada millekski muuks peale teenuse pakkumise.

Meie privaatsuspoliitikaga saate täiendavalt tutvuda siin.

Domeeninime muutumisest tuleks meile teada anda aadressil support@maksekeskus.ee. Seejärel võtame Teiega ühendust ning sõlmime lepingu lisa domeeni muutumisel.

Kui lähete http pealt üle https protokollile, siis sellest Maksekeskust teavitada ei ole vaja.

Kui e-pood soovitakse anda üle teisele juriidilisele isikule, siis peaks senine e-poodi haldav juriidiline isik esitama digiallkirjastatud lepingu lõpetamise avalduse*.  Seejärel peaks uus e-poe haldaja sõlmima meiega lepingu, alustades liitumisavalduse* täitmisest.
*Lõpetamise avaldusel võiks olla lõpetamise aeg mitte kohene, vaid ca 3 päeva hiljem, et jõuaks sõlmida lepingu uue juriidilise isikuga.
*Liitumisavaldusele soovitame märkida, et tegemist on juriidilise isiku vahetusega. Avalduse viimases sammus on kommentaari lisamise võimalus. 

Tasub silmas pidada, et Maksekeskus eeldab, et üleviimist soovitakse ilma makse katkestusteta ja uue liidestuseta, seega muudame vaid juriidilise isiku e-poe taga, aga kogu tehingute ajalugu jms jääb uuele ettevõttele näha. Kui seda ei soovita, siis tuleks meile teada anda.

Kui olete juba meie teenuse kasutaja ning juriidiline isik ei muutu, siis logige sisse iseteenindusse ja liikuge üleval paremal olemasolevale veebipoele, misjärel avaneb rippmenüüst võimalus uue e-poe avalduse lisamiseks. Nii ei pea täitma uuesti ettevõtte andmeid, mis meil on juba olemas.

Kui ka uuel e-poel on täidetud liitumistingimused, siis saame sõlmida lepingu lisa domeeni lisandumisel ning liita uue poe olemasoleva konto alla.

Kuna ettevõtte peakasutaja on lepingu osa, siis selleks, et peakasutajat vahetada, tuleb esitada vabas vormis avaldus aadressil support@maksekeskus.ee, mis on allkirjastatud allkirjaõigusliku isiku poolt ning sisaldab infot uue peakasutaja nime, telefoninumbri ja e-maili kohta. Lihtsaim on kasutada meie avalduse põhja peakasutaja muutmiseks.

Peale avalduse kättesaamist võtab uue peakasutaja seadistamine pisut aega ning anname e-kirja kinnitusega teada, kui muudatus on teostatud.

Pangalingi maksete vastuvõtmiseks ei ole see tingimata kohustuslik, kuna makse sooritamiseks suunatakse klient keskkonda, mis kasutab turvalist ühendust. Samas poe usaldusväärsuse ja äri turvalisuse huvides, soovitame siiski turvalist ühendust kasutada.

Visa/Mastercard kaardimaksete vastuvõtmiseks peab e-pood kasutama https-i, muidu maksed ei õnnestu.

Koostöö eelduseks on, et e-pood või pakutav teenus vastab liitumistingimustele. Kaupmeestele suunatud liitumistingimustega saab tutvuda siin, teenusepakkujatele suunatud liitumistingimused on leitavad siin.

Seejärel täitke liitumisavaldus. Meie klienditeenindus vaatab avalduse üle 1-3 tööpäeva jooksul, võtab seejärel ühendust e-posti teel ning olenevalt valdkonnast võib esitada täpsustavaid küsimusi.

Makseviiside aktiveerimise kiirus sõltub makseviisist ja mõnikord ka poe tegevusvaldkonnast.

Üldjuhul võtab:

  • Eesti ja Soome makseviiside aktiveerimine aega kuni 2 tööpäeva
  • Läti ja Leedu pangalinkide aktiveerimine kuni 4 tööpäeva. Maksete algatuse teenuse puhul kuni 2 tööpäeva.
  • kaardimaksete aktiveerimisega võib minna kuni 7 päeva.

Enamasti saab müüki alustada aga lepingu allkirjastamisega samal päeval.

Hinnakirja näete iseteeninduse menüüst Arveldamine (Billing).

Kui tegemist on erikokkuleppelise hinnakirjaga, siis on see fikseeritud ka Maksekeskuse lepingu lisas.

Tehingutasu arvestatakse igalt tehingult eraldi. Tehingutasud arvestatakse tehingusummast maha, mitte ei liideta maksmise hetkel summale juurde.

Kui tehingutasuks on näiteks 2.5% + 0.3 eur, siis juhul kui e-poest sooritatakse ost summas 50 eur, arvestab Maksekeskus tehingutasu: 0.3 eur + 2.5%*50 eur = 1.55 eur. Tehingutasult arvestatakse lisaks ka käibemaks 20%*1.55 eur = 0.31 eur.

Seega ostja tasus oma kontolt või kaardilt 50 eurot ja kaupmehele makstakse välja (50 – 1.55 – 0.31) 48.14 eurot.

Kontrollige, kas olete teavituste e-kirja korrektselt seadistanud Iseteeninduse menüüst Seaded -> API  -> Teavituste email (Settings -> API -> Notifications email).

Kontrollige oma meiliprogrammi rämpsposti kausta – mõned meilirakendused kipuvad automaatseid e-kirju väga agaralt soovimatuteks lahterdama.

Maksekeskuse vaikimisi valuuta on EUR.
Lisateenusena saame pakkuda ka teisi valuutasid.

  • Välisvaluutas tehingute eest saab tasuda vaid krediitkaardiga (pangalinke ei toeta!).
  • Maksekeskuse ja kaupmehe vaheline arveldus käib endiselt eurodes.
    Väljamaksed kaupmehe pangakontole on alati eurodes.
  • Kaupmees võib kasutada kõiki talle aktiveeritud valuutasid paralleelselt. Tehing konverteeritakse eurodeks kohe tehingu loomishetkel kehtiva vahetuskursi alusel. Vahetuskursid on Euroopa Keskpanga kursid + MK marginaal 1,2% (ehk näiteks kui MK marginaal on 1,2%  ja EUR/GBP ECB kurss on 0,75860, siis me konverteerime tehingu eurodeks kursiga 0,7677032).
  • Välisvaluuta lisamisel krediitkaardimaksele on kuutasu kokku 20€ (10€ krediitkaardimaksete eest ja 10€ lisa valuutade aktiveerimise eest).

Erinevate välisvaluutade kohta saab rohkem infot meie klienditeeninduselt, kui kirjutad support@maksekeskus.ee.

Täieliku nimekirja Maksekeskuse pakutavatest makseviisidest leiab siit.

Lõppkasutaja vaates on makse kinnitamisel maksete algatamise teenuse ja pangalingi erinevus väike. Makse kinnitamiseks kuluv aeg on sama, võides küll erineda pangati. Mõlemad on usaldusväärsed ja turvalised lahendused.
*Silmas tuleb pidada, et pank võib teatud juhtudel summale lisada väikese teenustasu sõltuvalt maksja hinnapaketist oma pangas. 

Ka e-poe pidaja jaoks pole üks lahendus teisest tehniliselt erinev või keerukam. Oleme oma teenuse üles ehitanud nii, et kaupmees ei peaks muretsema nende erinevuste pärast.

Automaatne ümberlülitus
Maksete algatamise teenuse peamiseks plussiks on hind – see on soodsam kui pangalink. Küll peab kaupmees arvestama, et kahjuks on pankadel maksete algatamise teenusega rohkem tehnilisi probleeme kui pangalingiga. Varuvarianti omamata tähendab see kaupmehele saamata jäänud tulu. Maksekeskuse klientidel on õnneks pangalingid varus ja probleemide tekkimisel lülitatakse konkreetse panga maksete vastuvõtmine ümber pangalingile. Automaatne ümberlülitus toimub Maksekeskuse poolel ja ei vaja kaupmehelt üldjuhul mingit sekkumist.

Maksete algatamise teenuse kasutuselevõtuks palume ühendust võtta aadressil support@maksekeskus.ee.

Maksa hiljem (buy now pay later) makseviisid võimaldavad e-poe klientidel tasuda ostude eest olenevalt valitud makseviisist pikema või lühema aja vältel. Konkreetse maksa hiljem makseviisi tingimused sõltuvad makseviisi pakkujast. Pakkudes oma e-poes maksa hiljem lahendusi saab kaupmees ostusumma kätte kohe – ilma viivitusteta.

Saadaolevate maksa hiljem makseviisidega saab tutvuda maksa hiljem tootelehel.

Kinkekaardi lahenduste pakkumine võib olla keeruline ja aeganõudev. Kniks kinkekaart on äärmiselt lihtne lahendus ilma igasuguse täiendava arendusvajaduseta.

Kniks kinkekaart on midagi, mida saavad selle omanikud kasutada tuhandetes e-poodides. Kui Kniks on olemas ka Teie e-poe kassas, siis saab ta kinkekaardil olevaid vahendeid kasutada ka Teie poes.

Kniks kinkekaart lisandub tihtilugu vaikimisi e-poe kassasse teiste makseviiside juurde. Soovi korral saame selle eemaldada, aga siis ei saa kinkekaardi omanikud Teie e-poes seda kasutada ja jääte ilma võimalikust ostust.

Lähemalt Kniksist.

Tehingute ja väljamaksete ülevaate saate Maksekeskuse iseteeninduskeskkonnast. Kui teil ei ole ligipääsu, pöörduge oma ettevõttes konto peakasutaja poole, kes saab selle luua (juhis).

Iseteeninduses tuleb täpsemaks tehingute ülevaateks valida menüü “Tehingud”. Seal kuvatakse kõik tehingud, mis on e-poes toimunud. Tehinguid on võimalik ka sorteerida, näiteks kuu ajavahemiku jaoks tuleb klikkida kuupäeva lahtril ja valida sobiv vahemik.

Kui soovite ülevaadet e-poe tehingute teenustasudest ja kõikidest liikumistest MK kontol, tuleks liikuda vaatesse “Konto väljavõte”. Seal kuvatakse kõik tehingud ja maha läinud teenustasud.
Kui soovite tehingute ülevaadet arvutisse laadida, tuleb valida “Salvesta” ning faili tüübiks XLS ja Teie arvutisse laetakse alla tehingute raport. Konto väljavõtte XLS raportisse on lisatud juurde ka debit/credit kirjed ning saldod peale igat kontoliikumist. See on raamatupidajale kindlasti abiks.

NB! Kõige mõistlikum on raamatupidamises kajastada Maksekeskuse konto ühena pangakontodest, kus toimuvad erinevad liikumised täpselt samamoodi nagu tavalisel pangakontol. Väljamaksed võib sel juhul vaadelda kui kandeid ühelt kontolt teisele sarnaselt sellega kui Teil oleks püsikorraldus, mis kogumiskontolt kannab regulaarselt raha kulukontole. See teeb raamatupidamise tunduvalt lihtsamaks.

Teenustasude arve koos käibemaksuga saab alla laadida kaupmehe iseteenindusest. Selleks logige sisse ja liikuge vaatesse “Arveldamine/Billing”. Eelmise kuu arve on iseteenindusest kättesaadav uue kuu ca 7. päevaks.

Arved on võimalik tellida ka oma e-postile. Selleks valige peale sisselogimist menüüst “Seaded” oma ettevõtte kontaktid ja sisestage soovitud aadress lahtrisse “Arve email”. Ligipääs sellele menüüle on rolliga “peakasutaja”.

NB! Arvel näidatud teenustasud ja käibemaks on Maksekeskuses juba jooksvalt kontolt maha arvestanud, seega arve summat tavajuhul* üle kandma ei pea. Sellest ka märge “Arve on tasutud”.

*Maksekeskusel on eeldus, et uued tehingud katavad tekkinud miinuse (näiteks kuutasudest tuleneva). Kui aga poel ei ole tehinguid ja miinus kuhjub, siis tuleks see tasuda käsitsi. Selleks vajaliku IBAN-i ja poe viitenumbri leiate vaatest Arveldamine -> Deposiidid.

Igalt Maksekeskuse kontole laekunud summalt võetakse automaatselt maha Maksekeskuse tehingutasu ja käibemaks vastavalt hinnapaketile.

Näide: kaupmehele kehtib teenustasu 2.5% + 0.30 EUR tehingult.

E-poe klient ostab 10-eurose toote ning raha laekub Maksekeskuse kontole. Maksekeskus arvestab summalt maha teenustasu 2.5% ehk 0.25 EUR + 0.30 EUR + käibemaks 20% = 0.66 EUR ning kannab ülejäänud summa (9.34 EUR) kaupmehe pangakontole.

Maksekeskuse kontolt võidakse arvestada kahte sorti kuutasu: konto kuutasu ja lisateenuste kuutasu.

Standardhinnakirjas on kuutasuta kohalike pangalinkide kasutamine, näiteks kui Eesti e-pood kasutab ainult Eesti pankade makseid. Kui kaupmees soovib aktiveerida ka kaardimaksed või välismaised pangad, rakendub talle konto kuutasu 10 eurot (+ km 20%) e-poe põhiselt. Kuutasu arvestatakse sõltumata sellest, kas konkreetsel kuul on antud makseviisi vahendusel makseid vastu võetud või mitte. Kui kaupmees soovib lisada mitu erinevat makseviisi (näiteks nii Läti kui ka Soome pangalingid), piirdub kuutasu ikkagi 10 euroga.

Lisateenuste kuutasu on kasutuspõhine. Kui e-pood kasutab MakeCommerce mooduleid maksete vastuvõtmiseks, arvestatakse kuutasu 10 eurot. Kui kasutatakse ka mooduli logistika (tarneinfo) funktsioone, lisandub kuutasule veel 5 eurot. Kui antud kuul mooduleid ei kasutatud, siis kuutasu ei arvestata.
Testkeskkonna tehingutega kuutasu ei kaasne.

Kõik kuutasud arvestatakse kaupmehe kontolt maha kuu viimasel päeval. Kui teenust hakati kasutama käesoleva kuu jooksul, arvestatakse kuutasu ikkagi kogusummas.

Maksekeskuse konto väljavõtte .xml fail on ligilähedane ISO 20022 camt.053 formaadile.

Kirjeldame siin juurde natuke spetsiifikat:

Kontoliikumise kirje seos e-poes toimunud tehinguga on atribuudis EndToEndId,
näiteks: <EndToEndId>15178</EndToEndId>

Konto liikumise suuna (kontole juurde või maha) kirjeldab atribuut <CdtDbtInd>
näiteks <CdtDbtInd>DBIT</CdtDbtInd> või <CdtDbtInd>CRDT</CdtDbtInd>

Konto liikumise tüüp on atribuudis ‘Ustrd’
nt: <Ustrd>INCOME</Ustrd>

Võimalikud liikumise tüübid:

  • INCOME – laekumine
  • REFUND – raha tagastamine kliendile (ostjale)
  • TRX_FEE – Maksekeskuse teenustasu (% summast)
  • TRX_FEE_FIX – Maksekeskuse teenustasu (fikseeritud tasu)
  • TRX_FEE_MIN – Maksekeskuse teenustasu (fikseeritud tasu)
  • SERVICE_FEE_PLUGIN – kuutasu MakeCommerce integratsioonimooduli kasutamisel
  • SERVICE_FEE_LOGISTICS – kuutasu transpordifirmadega integratsiooniteenuste kasutamisel (MakeCommerce moodulites)
  • SHIPMENT_DELIVERY_FEE – Maksekeskuse vahendusel saadetud pakkide transpordi tasu
  • VAT – Maksekeskuse teenustasuga seotud käibemaks
  • VAT_CORRECTION – kuu teenustasude käibemaksu ümardusvea korrektsioon (arvutatakse kuu lõpus)

Maksekeskus arvestab käibemaksu jooksvalt igalt tehingutasult. Kuna aga need kanded ümardatakse 1 sendini, siis võib tekkida olukord, kus kuu jooksul kontolt maha arvestatud käibemaksukannete summa kokku ei ole täpselt võrdne 20%-ga kuu jooksul arvestatud teenustasude kogusummast. Selle korrigeerimiseks tehakse kuu lõpus automaatne paranduskanne. See on tüüpiliselt väike summa (alates 1 sent) ja kande selgitus on “Käibemaksu parandus” (VAT correction)

Nõudekiri on raamatupidamiseks täiesti aktsepteeritav dokument – see on võla tasumist nõudev kiri. Nõudekirja kohta ei koostata eraldi arvet, kuna see on koostatud saldo kohta, mis sisaldab ka juba esitatud arvete tasumist. Meie poolt koostatud arved märgitakse automaatselt tasutuks.
Võlg tekib näiteks juhul, kui kaupmehel puuduvad antud perioodil tehingud, aga arvestatud on kuutasusid, või kui on tehtud tagastusi.

Nõudekiri fikseerib kõik üleval olevad võlgnevused. Seetõttu on tegu dokumendiga, mis vajadusel kuulub lepingu lõpetamise juurde.

Varasemalt koostatud arvetele on ligipääs Maksekeskuse iseteeninduse menüüvalikus “Arveldamine”.

Tagastuse saab oma kliendile algatada kaupmees, misjärel Maksekeskus toimetab summa läbi pankade tagasi maksjale.

Tagastuse saab vormistada Maksekeskuse iseteeninduskeskkonnas, avades vaate “Tehingud” ning klõpsates vastava tehingu ID peal. Seejärel täita ära sektsioonis “Tagastamine” lahtrid “Tagastatav summa” ja “Kommentaar” ning klõpsata nupul “Tee tagastus”. Kommentaari lahtri täitmine ei ole kohustuslik, kuid on soovitatav, kui hiljem on tarvis tagastuse põhjust täpsustada.

Kui eelnev ei õnnestu, siis ilmselt pole tagastuse jaoks Teie poe kontol hetkel vahendeid. Kui kontol ei ole piisavat summat tagastuse sooritamiseks, siis on võimalik Maksekeskuse poe kontole teha deposiitmakse. Selleks vajalikud rekvisiidid leiate iseteeninduskeskkonna vaatest “Arveldamine” (Billing).

NB! Deposiitmakse tegemisel tuleb arvestada, et tagastus tuleks algatada hiljemalt järgmisel tööpäeval, sest kui poe kontole kantud deposiiti ei kasutata, siis kantakse see ülejärgmisel päeval väljamaksena kaupmehe IBAN-ile tagasi. Kui olete kasutanud ülekannet tehes korrektselt viitenumbrit, siis jõuab deposiitmakse Maksekeskuse poe kontole 15 min – 3h jooksul (olenevalt kodupangast).

Juhul kui e-poe platvormile on paigaldatud Maksekeskuse moodul saab tehingut tühistada ja makstud summa tagastada mugavalt ka läbi e-poe kasutajaliidese.

Tagastuse tegemisel palume olla tähelepanelik, sest algatatud tagastust ei saa enam uuesti tagasi võtta. Tagastuse tegemine ise on tasuta ehk selle eest lisatasusid ei võeta, aga silmas tuleb pidada, et algselt õnnestunud tehingu teenustasusid kaupmees tagasi ei saa.

Baltikumi pangamaksete tagastused jõuavad kliendi kontole üldjuhul hiljemalt järgmisel tööpäeval.

Kaarditehingute (Visa/Mastercard) tagastused jõuavad kliendini kuni 7 tööpäeva jooksul.

Soome pangalingi tagastused jõuavad teatud juhtudel kliendini siis, kui klient on andnud Paytrailile vajalikud andmed.
Muul juhul võiks Soome maksete tagastuse puhul arvestada, et summa jõuab tagasi maksja kontole 5-7 tööpäevaga peale tagastuse algatamist meie süsteemist.

Üldjuhul on Soome maksete tagastamine sarnane teiste makseviiside tagastustega, aga osade Soome pangalingi maksetega (S-Pankki ja Ålandsbanken) ja samale tehingule tehtava mitme tagastusega (osaline tagastus) ei liigu meieni maksja konto numbrit, see on Soome turu eripära. Seetõttu on kasutusel süsteem, kus maksjale saadetakse peale kaupmehe poolset tagastuse algatamist e-kiri ja palutakse tal sisestada paytrail.com veebikeskkonda oma pangakonto number, kuhu ta soovib raha tagastust saada.

Ehk siis – kui teha Maksekeskuse kaudu Soome pangalingi maksele tagastus, siis tuleb täiendavalt sisestada ka ostja e-posti aadress. (Maksekeskus ei tea maksja kontaktandmeid). Selle peale saadab paytrail.com süsteem ostjale automaatselt e-posti edasiste juhistega (soomekeelne kiri).

Kui ostja on vastavalt kirjas juhendatule oma pangakonto numbri paytrail.com süsteemi sisestanud, siis tehakse automaatselt tema kontole raha tagastus.

Kaupmehe kontol Maksekeskuses broneeritakse tagastuse summa selle loomise hetkel. Kui 30 päeva jooksul ei ole maksja oma konto numbrit paytrail.com süsteemi sisestanud, siis broneering vabastatakse (tagastus ebaõnnestus). Tagastuse edukal toimumise hetkel broneering konverteeritakse toiminguks poe konto väljavõttel.

Tehingule tagastuse algatamise täpsema juhise leiab siit.

Maksa hiljem lahenduste kaudu tehtud tehingule tagastamine käib kaupmehe jaoks samamoodi nagu iga teine tagastus. Täpsema juhise leiab siit.

Kaupmees ei pea tagastuse tegemisel suhtlema Liisi ID-d pakkuva Holm Bankiga.

Maksa hiljem lahenduste kaudu tehtud tehingule tagastamine käib kaupmehe jaoks samamoodi nagu iga teine tagastus. Täpsema juhise leiab siit.

Kaupmees ei pea tagastuse tegemisel suhtlema Indivy lahendusi pakkuva Inbankiga.

Saad kasutada meie tarnelahendusi läbi Maksekeskuse arendatud moodulite, mis on olemas järgnevatele e-poe platvormidele: Woocommerce, Shopify, Magento 2.0, Prestashop, OpenCart

Ülevaade saadaolevatest tarneviisidest riikide ja platvormide kaupa on leitav siin.

Tarnemooduli kasutamine on väga mugav:

  • MakeCommerce moodul suudab lisaks maksetele ära lahendada ka tarne liidestuse.
  • Moodul hoiab pakiautomaatide nimekirja automaatselt ajakohasena.
  • MakeCommerce moodul suudab õnnestunud tehingud automaatselt registreerida tarnefirma süsteemi ja pakikaardi saab kohe välja trükkida otse e-poe admin vaatest.

Liidestamine:
Lihtsalt vajuta e-poe platvormile (Woocommerce, Shopify, Magento 2.0, Prestashop, OpenCart) ning järgi selles olevaid juhiseid tarne seadistamiseks.

Tarneinfo edastamine on MakeCommerce moodulite lisafunktsiooniks. Enne mooduli kasutusele võtmist tuleb tarnefirmaga otse ühendust võtta ja eraldi leping sõlmida. Seejärel saab lisada tunnused moodulisse, et meie moodul ja tarnefirma omavahel siduda.
NB! Woocommerce ja Shopify-le pakume ka lahendust, mis võimaldab saata pakke Eesti-siseselt Omniva pakiautomaadist pakiautomaati, ilma et peaks Omnivaga eraldi lepingut sõlmima. Teenusest lähemalt siin.

Hinnastus: vaata lähemalt siin.

Tarnemooduli kasutamiseks tuleb mooduli juhendis seadistada tarne osa.
Kui Sa ei soovi kasutada meie tarnemoodulit, siis mitte läbi meie mooduli tarnet seadistada, vaid teha seda mooduliväliselt (siin ei saa meie aidata).

Selleks, et tarnefirma ja meie mooduli vaheline automaatne suhtlus toimiks, on vajalik sõlmida leping tarnefirmaga ning sisestada neilt saadud paroolid meie moodulisse.

NB! Kui kasutada Maksekeskuse kaudu Omniva lepingut pakiautomaati saatmiseks (Woo, Shopify), siis e-poe admin paneelis seadistada “Kasutan lepingut Maksekeskuse vahendusel”. Sellisel juhul pole vaja Omniva paroole sisestada. Antud teenusest lähemalt siin.

  • Kui kasutada meie makse + tarnemoodulit, siis on kuutasu 15€ (10€ maksete integratsioon + 5€ tarne).
    NB! Shopify puhul on mooduli kuutasu ainult tarne eest ehk 5€.
  • Tarne kuutasu arvestatakse kuu viimasel päeval juhul, kui on toimunud kuu jooksul saadetise registreerimine läbi meie mooduli.
  • Kaupmehe ja tarnefirma vaheline arveldus on nende pakkide pealt, mis postitatakse.
  • Maksekeskuse kaudu Omniva pakiautomaadist-pakiautomaati tarne puhul (Woo ja Shopify) toimub 3€ pakitasu arvestamine siis, kui pakk on automaati pandud.

Kaupmees saab ise seadistada e-poe admin paneelis tarneviisid ja tsoonid. Samuti seda kuhu, mis hinnaga ja kelle kaudu tarnet pakub.

Kogu info olemasolevatest tarnemeetoditest nii riikide kui platvormide osas on leitav siin.

* Meie Shopify moodul toetab ainult pakiautomaate. Kullerit saab seadistada, aga automaatset registreerimist ei toimu. Seda tuleb teha käsitsi tarnefirma süsteemis.

Moodul on kaupmehele saadaval eesti, inglise, läti, leedu ja vene keeles.

E-poes on ostjale väljakuvatavad osad selles keeles, mis kaupmees on ise seadistanud. Kõik on tõlgitav ehk sisuliselt saab ükskõik mis keele lisada.

Woocommerce ja Shopify-le pakume lahendust, mis võimaldab saata pakke eesti-siseselt Omniva pakiautomaadist pakiautomaati, ilma et peaks Omnivaga lepingut sõlmima.

  • Kui oled pikaajaline Maksekeskuse klient, saad teenuse aktiveerida iseteenindusportaalis (Seaded → Teenused).
  • Uutele kaupmeestele (liitunud alates novembrist 2022) on see teenus automaatselt sisse lülitatud. Jääb vaid üle veebipoe admin paneelis seadistada “Kasutan lepingut Maksekeskuse vahendusel”.
  • Iga paki hind on sel juhul 3€ olenemata suurusest ning tarnekulud arvestatakse automaatselt maha e-poe Maksekeskuse kontolt.
  • Kui on soov kasutada ükskõik millist muud tarneviisi (sh Omniva kuller), siis tuleb sõlmida leping vastava tarnefirmaga.

Hinnastus: Kui kasutada meie makse + tarnemoodulit, siis on mooduli kuutasu kokku 15€. Maksekeskuse kaudu Omniva tarne puhul toimub 3€ pakitasu arvestamine siis, kui pakk on automaati pandud.
NB! Maksekeskus arveldab paki eest 3€+km. See, mida ise oma e-poes paki eest ostjalt küsite, on enda otsustada.
Saatmine: Edukalt tasutud tehingud registreeruvad automaatselt tarnefirma süsteemi ja pakikaardi saab kohe välja trükkida otse e-poe admin vaatest. Seejärel saab selle välja trükkida, kleepida pakile ning postitada automaati.
Tagastused: Maksekeskuse kaudu Omniva pakiautomaati tarne puhul on automaatselt lisatud ka tagastuskood. Tagastuskoodi eemaldada/välja lülitada ei saa. Paki tagastamine on samamoodi 3€ + km ja see arvestatakse automaatselt kaupmehe maksekeskuse kontolt maha (shipment_return_fee). Tagastuskoodi kasutamisel paneb ostja paki automaati ja kaupmeheni toob selle kuller.
Kuidas näeb välja teenus ostjale?
Pakikaart on samasugune nagu eraldi lepingu puhul.
NB! Sõnumis, mille saab ostja, on kirjas, et paki saatjaks on Maksekeskus AS, mitte kaupmees. Seda seetõttu, et antud juhul on leping Maksekeskuse ja Omniva vaheline. Soovitame seda ostjale mainida.
Aktiveerimine: Täpsemad juhised teenuse kasutuselevõtuks leiad vastava mooduli juhendist Woocommerce juhend ja Shopify juhend.

“Tunne oma klienti” on seadusega määratud kohustus makseasutustele rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamiseks ning rahvusvaheliste piirangute (sh rahvusvaheliste sanktsioonide) rakendamiseks ning nende rikkumise vältimiseks. Konto avamiseks makseasutuse juures tuleb igal pool maailmas esitada makseasutusele erinevaid enda kohta käivaid andmeid, küsitava info maht sõltub konkreetse riigi seadusest.

Rahapesijate, terroristide ja muude kriminaalide hulk, keda nende regulatsioonidega püütakse, moodustab kogu rahvastikust kaduvväikese osa, mistõttu tekib inimesel konto avamisel küsimus, kuidas see kõik teda puudutab. Ilma klienti tundma õppimata ehk temalt andmeid küsimata, kurjategijaid tavainimesest või seaduskuulekast ettevõtjast eristada ei ole võimalik.

Kohustus olla kursis kliendi tegevusega ei ole ühekordne toiming. Makseasutus saab palju vajalikku infot kliendi kohta igapäevateeninduse käigus (nt klient teeb tehinguid), kuid on andmeid, mida vastavalt seadusele tuleb uuendada ja mida makseasutusel ilma kliendilt küsimata ei ole võimalik saada. Sellisteks andmeteks võivad näiteks olla kliendi kontaktaadress, maksuresidentsus või töökohaandmed (näiteks telefoninumber).

Kliendi andmete uuendamine ei saa olla ainult registritel ja tehingutel põhinev automaatne protsess, vaid peab toimuma kliendi ja makseasutuse suhtluse teel, kasvõi selleks, et saaks veenduda andmete õigsuses ja kehtivuses.

Lisaks regulaarsele andmete uuendamisele võib makseasutus pöörduda kliendi poole saamaks informatsiooni kliendi tehingu kohta. Põhjuseid võib olla mitmeid, näiteks tehing kaldus kõrvale kliendi poolt tavapäraselt tehtavast või küsitakse krediitkaardimakse korral tehingu kohta selgitust seda töötlevast pangast.

Makseasutused peavad koguma tegeliku kasusaaja kohta infot nii rahapesu tõkestamise kui ka maksualase teabevahetuse seadusest tulenevate kohustuste  täitmiseks.

Tegelik kasusaaja on füüsiline isik, kes:

  • teostab oma mõju ära kasutades kontrolli tehingu, toimingu või teise isiku üle ja kelle huvides, kasuks või arvel tehing või toiming tehakse;
  • lõplikult omab äriühingu aktsiaid, osasid, hääleõiguseid või teostab lõplikku kontrolli äriühingu (sealhulgas mittetulundusühingu või sihtasutuse) juhtimise üle;
  • omades 25% pluss üks või rohkem aktsiatest, osadest või hääleõigustest otsese või kaudse omamise või kontrollimise kaudu, (kaasa arvatud esitajaaktsiad) või kontrollides muul viisil juriidilise isiku juhtimist.

Kui pärast kõikvõimalike tuvastusmeetodite ammendamist ei ole tegelikku kasusaajat võimalik kindlaks teha ja puudub ka kahtlus, et selline isik siiski eksisteerib, käsitletakse tegeliku kasusaajana kõrgema juhtorgani liiget.

PEP (politically exposed person) ehk riikliku taustaga isik.

  • Riikliku taustaga isik on eraisik, kes täidab või on viimase aasta jooksul täitnud avaliku võimu olulisi ülesandeid või, kes on sellise isiku pereliige või lähedane kaastöötaja.
  • PEP-i pereliige on abikaasa või abikaasaga samaväärseks peetav isik, lapsed, vanemad ja nende abikaasad või abikaasaga samaväärseks peetavad isikud.
  • PEP-i lähedased kaastöötajad on näiteks eraisikud, kes omavad koos PEP-iga äriühingut või mistahes õiguslikku ühendust või on PEP-iga lähedastes ärisuhetes.

Maksekeskus teeb väljamakse kaupmehe pangakontole ühe koondsummana, mille juures ei ole märgitud konkreetsete klientide nimesid. Klientide nimed ja nende poolt makstud summad on detailvaatena näha kaupmehe iseteeninduses.

Kui avate Kaupmehe iseteeninduses menüü “Konto väljavõte/”Account statement”, siis näete nende tehingute taga, mille osas on väljamakse juba sooritatud, väljamakse ID-d ja saate selle alusel tehingu ja seda sisaldava väljamakse kokku viia.

Maksekeskuse väljamakse ei võrdu tavaliselt e-poe eelmise päeva müügisummaga, sest:

  • Maksekeskus arvestab igalt laekumiselt tehingutasud vastavalt hinnakirjale
  • Sõltuvalt hinnakirjast, kasutatud makseviisidest ja moodulitest arvestab Maksekeskus iga kuu viimasel päeval konto saldost maha kuutasud (kui poel on kuutasulised teenused). Kui kuutasud on suuremad konto saldost võib konto minna ka (ajutiselt) miinusesse
  • Kui olete teinud Maksekeskuse kaudu tagastusi, siis tagastatavate summade võrra on vähendatud poe konto saldot ja selle võrra on ka väljamakse väiksem
  • Kaardimaksete laekumised makstakse välja 7 päeva hiljem kui pangalinkide omad. Näete neid iseteeninduses seni edukalt lõpuni viidud tehingutena, millel puudub väljamakse (Payout) number.

Detailset väljavõtet kontol toimunud liikumistest näete kaupmehe iseteeninduses. Segaduse puhul tasub alla laadida Exceli formaadis väljavõte menüüst “Konto väljavõte”, sest seal on näha ka konto saldo enne ja pärast igat kontol toimunud liikumist.

Saate iseteeninduses valida, kui sageli väljamakseid tehakse – kord tööpäevas (vaikimisi), kord nädalas või kord kuus (“Seaded” -> “Üldseaded”).

Väljamakseid laekunud tehingute osas teeme päevase väljamakse sageduse korral järgmisel pangapäeval. NB! Välja arvatud Visa/MasterCard puhul, kus väljamaksed toimuvad 7 päevase viivitusega (kui 7. päev juhtub langema nädalavahetusele, siis väljamakse toimub sellele järgneval pangapäeval).

Väljamakseid ei toimu nädalavahetustel ja enamasti ei toimu need ka riigipühadel ning samuti päevadel, mil Euroopas pankade vahel SEPA maksed ei liigu (näiteks ülestõusmispühadele järgnev esmaspäev).

Kõik väljamaksed (payouts) on näha kaupmehe iseteeninduse menüüs “Väljamaksed”. Kui vajutada väljamakse ID-le, siis on detailselt näha, kuidas summa kujunes.

Kui e-pood/veebileht kasutab makseviisina kaarte, peab kaupmees arvestama järgnevaga:

  • Visa/Mastercard tehingute väljamaksed toimuvad 7 päevase viivitusega (kui 7. päev juhtub langema nädalavahetusele, siis väljamakse toimub sellele järgneval pangapäeval).
  • Kaardimaksete vastuvõtmiseks peab e-pood kasutama turvalisemat https-i (SSL sertifikaat), muidu maksed ei õnnestu.
  • Visa/Mastercard kaardimaksete puhul on kõikide osapoolte riskide maandamiseks tehingu limiidiks 1000€. Limiiti saab teatud puhkudel erandkorras suurendada.
  • Peab olema tähelepanelik  ja valvas võimalike pettusega tehingute osas. Samuti peab arvestama sellega, et kaardiomanik saab läbi oma panga algatada kaarditehingu vaidlustuse, mille õnnestumisel kaotab kaupmees kogu summa ning ka menetlemise tasu 30€.
  • Kõikide oma e-keskkonnas tehtud tehingute eest vastutab kaupmees. Kaupmees on kohustatud tegema kõik endast oleneva, et vältida oma veebipoes tehinguid, mida ei ole teinud kaardi valdaja. Peamine on järgida printsiipi “tunne oma klienti”, st koguda ostjate kohta asjakohast informatsiooni ja säilitada tehinguid tõendavaid dokumente.

Vaata rohkem kaardipettuse ja kaarditehingu vaidlustamise ennetamisest siit.

Kaardipettuseks (fraudulent transaction) nimetatakse tegevust, kus varastatud krediit- või deebetkaardi andmetega sooritatakse tehing. Kaardipettused on sageli seotud ka identiteedivargustega ja kriminaalkorras karistatavad.
Õnneks on läbi Maksekeskuse tehtavad kaardimaksed läbi 3D-Secure meetodi, kus küsitakse  kaardiomanikult täiendavat identifitseerimist. Seega on kaardipettused pigem harv nähtus.

Kaarditehingu vaidlustamine (chargeback) on olukord, kus kaardi valdaja (edaspidi klient) või kaardi valdaja pank vaidlustab tehtud kaarditehingu ja nõuab kaupmehelt raha tagasi. Vaidlustamiseks võib olla erinevaid põhjuseid: klient on tagastanud toote(d), aga kaupmees pole maksnud raha tagasi; kliendile on saadetud vale toode; klient ei ole kaupa kätte saanud; tehnilised probleemid; vaidlused; kaardipettus jne.

Kaupmehed, kes saavad sagedasi kaarditehingu vaidlustamise nõudeid, võivad saada kaarte protsessivate organisatsioonide poolt pettuse ohuga kaupmehe tunnuse, mis võib kahjustada kaupmehe mainet ning seada ta edasise äritegevuse kahtluse alla.

Enne pettuse kahtlusega tehingu lõplikku välja selgitamist palume kaupa/teenust võimalusel mitte väljastada.

Kaupmees vastutab kõigi läbi tema e-poe/veebilehe sooritatud tehingute eest. Seetõttu peab kaupmees tegema endast kõik oleneva, et ennetada pettusega juhtumeid ning klientide poolt kaarditehingute vaidlustamist.

Kaarditehingute vaidlustamise ennetamiseks on oluline järgnev:

  1. Kontaktinfo ja klienditeenindus. Kaupmehe kontaktandmed peavad olema e-poes/veebilehel kergesti leitavad ja õiged, et klient saaks oma küsimustega otse kaupmehe poole pöörduda. Läbi nende peab olema kaupmees oma klientidele ka kättesaadav.
  2. Ostu- ja tagastustingimused ning tarnetingimused. Põhjalikud, selged ja kergesti leitavad tingimused kaupmehe e-poes/veebilehel vähendavad oluliselt riski vaidlusteks.
  3. Tellimuse kinnitus. Peale tellimuse kinnitamist tasub kliendile saata tema poolt antud e-postile kinnitus tellimuse ja maksmise kohta ning peale kauba väljastamist kinnitus kauba väljastamise kohta, kus tasub ära tuua kaupmehe, tellimuse ja tellimuse aadressi info.

Kaardipettuse ennetamiseks peab kaupmees jälgima aktiivselt ja pidevalt tema e-poes/veebilehel toimuvaid tehinguid ning pidama meeles asjaolusid:

  1. Klientide tarneaadressid. Kui tarneaadress erineb kliendi/maksja aadressist ja tarneaadressiks on hotelli, külalistemaja, rahvusvahelise postikande vahendaja või postkasti teenuse pakkuja (nn nimekast) aadress, või kui reeglina tellitakse kaupa näiteks Eesti või Baltikumi siseselt, kuid tellimus on esitatud väljapoole tavapärast tarne piirkonda, tasub kontakteeruda kliendiga. Kindlasti tasub silmas pidada, kas korduvate tarneaadressite ja kontaktisikute nimed on samad.
  2. Sagedased tehingud sama nimega isikult. Kui ühe kliendi/IP aadressi poolt sooritatakse väga sagedasi tehinguid, on alust kliendiga kontakteerumiseks ning lisainfo küsimiseks. Eriti peaks tähelepanu pöörama klientidele, kelle poolt on eelnevalt ebaõnnestunud mitmed tehingud ja viimaks makse õnnestub. Tegu võib olla erinevate krediitkaartide katsetamise või muu pettuse võimalikkusega.
  3. Klientide kontaktandmed. Kaupmehel peab olema võimalik kontakteeruda kliendiga tehingu täpsustamiseks ning selle jaoks peab e-pood/veebileht talletama võimalikult palju informatsiooni kliendi kohta. Selle jaoks peavad olemas olema kliendi nimi, toimiv e-mail, kontakttelefon, kontaktkauba tarneaadress, märkuste lahter tellimuse esitamisel. Puudulike kontaktandmete puhul tasub neid täpsustada või selle võimatuks osutumisel raha tagastada kaupa väljastamata.
  4. Väga suures summas kauba tellimine. Kui sooritatakse tavapärasest oluliselt suurem tellimus e-poes, siis on kaupmehel täielik õigus paluda kliendil tõendada oma isikut isikuttõendava dokumendi koopia alusel. Ettevaatlik tasub olla ka uute klientide puhul, kes tellivad kaupa/teenust suurtes summades ja tooted/teenused on hästi edasimüüdavad.
  5. Tellimus ebaharilikust asukohast. Sarnaselt tarneaadressidega tasub tähelepanu pöörata, kui e-poes/veebilehel sooritatakse tellimus harva esinevast asukohast, eelkõige väljaspool Euroopat. Vajadusel tasub kliendiga kontakteeruda ning paluda tõendust isiku kohta.

Maksekeskus võtab kaupmehega ühendust tehingu täpsustamiseks juhul, kui on kaardi pettuse kahtlus, maksja (edaspidi klient) raporteerinud kaarditehingu pettuse või kui kaupmehele on esitatud kaarditehingu vaidlustamine (chargeback).

Eeltoodud olukordadele reageerimine on ajakriitiline ja õiged tegevused aitavad kaupmehel säästa raha ja aega.

Kaarditehingu vaidlustamine (chargeback) on olukord, kus kaardi valdaja (edaspidi klient) või kaardi valdaja pank vaidlustab tehtud kaarditehingu ja nõuab kaupmehelt raha tagasi. Raha tagastamiseks võib olla erinevaid põhjuseid: klient on tagastanud toote(d), aga kaupmees pole maksnud raha tagasi, kliendile on saadetud vale toode, klient ei ole kaupa kätte saanud, tehnilised probleemid, vaidlused, kaardipettus jne.

Kaarditehingute vaidlustamise menetlemisele lisanduv tasu on reeglina 30 eurot.

Vastavalt Maksekeskuse ja kaupmehe vahelisele lepingule, hüvitab kaupmees Maksekeskusele kõik tekkinud kulud ja kahjud, mis tulenevad pettustest ja/või kaarditehingute vaidlustamisest.

Kui Maksekeskus teavitab kaupmeest kaarditehingu vaidlustamisest, on sammud järgnevad:

  1. Maksekeskus kontakteerub kaupmehe kontaktisikuga e-posti teel 1 tööpäeva jooksul (alates kaarditehingu vaidlustamise teada saamisest), et leppida kokku edasised tegevused.
  2. Kontaktisik (kaupmehe peakasutaja) vastab Maksekeskuse poolt saadetud e-kirjale aadressil support@maksekeskus.ee 1 tööpäeva jooksul, et on saanud kätte info vaidlustusest ning edastab nii kiiresti kui võimalik kõnealuse tehingu osas küsitud andmed.
  3. Maksekeskus teavitab kaupmeest edasistest tegevustest ning kontakteerub kaupmehe kontaktisikuga e-posti teel 1 tööpäeva jooksul, kui kaarditehingu vaidlustamise osas saabub uusi teateid.