Lihtsaim viis WooCommerce poes maksete vastuvõtmiseks on kasutada Maksekeskuse arendatavat moodulit. Lisaks pangamaksetele saad selle abil vastu võtta kaardimakseid (sh püsimakseid), pakkuda oma klientidele maksa hiljem lahendusi ja võimaldada maksta Kniks kinkekaardiga. Samuti saad mugavalt liidestada tarnelahendused ja registreerida saadetised Omniva, Itella SmartPOSTi ja DPD süsteemidesse. Tagastuste vormistamine on samuti ülimalt lihtne. Kõik see funktsionaalsus on osa Maksekeskuse ametlikust WooCommerce moodulist.

Maksekeskuse mooduli seadistamine maksete vastuvõtuks ja tarnemeetodite kuvamiseks võtab viis minutit.

Soovitame moodul paigaldada esmalt testpoele ja kasutada Maksekeskuse testkonto võtmeid. Veendudes, et kõik toimib võib liidestuse teha avalikult kättesaadavale poele ja kasutada live-poe võtmeid.

 

Juhise sisukord

Kust moodulit alla laadida?
Esmane seadistamine
Makseviiside kuvamine
Osta kohe, maksa hiljem lisavõimalused
Tarneviiside seadistamine
Tarnete registreerimise seadistamine
Omniva teenuste kasutamine Maksekeskuse lepingu raames
Püsimaksete vastuvõtmine
Mitmekeelsuse seadistamine
Tagastuste vormistamine
Plugina kasutamisega seotud kulud

 

Kust moodulit alla laadida?

Kõige lihtsam on paigaldada moodul WordPressis uue plugina lisamise vaates otsides märksõna “MakeCommerce”. Samuti on plugin saadaval wordpress.org moodulite kataloogist aadressilt wordpress.org/plugins/makecommerce/

 

Esmane seadistamine

Pärast mooduli paigaldamist ja aktiveerimist seadista esmalt Maksekeskuse API integratsiooni seaded:

API võtmed leiad Maksekeskuse iseteenindusportaalis menüüst Seaded > API.

WooCommerce mooduli esmane seadistamine

Soovitame moodulit ja makseid esmalt testkeskkonnas testida. Paigaldades mooduli sisestataksegi automaatselt testimiseks sobilikud API võtmed. Hiljem, paigaldades mooduli nn Live-poele, lisa poespetsiifilised API võtmed. 

 

Makseviiside kuvamine

Järgmise sammuna soovid tõenäoliselt asuda makseviiside kuvamise juurde. Maksekeskusega liitudes on kaupmees valinud milliste makseviiside kaudu makseid oma e-poes vastu võtta soovitakse.

Moodul lisab WooCommerce maksemeetodite seadete alla ‘MakeCommerce’ nimelise makseviisi. Makseviiside kuvamiseks e-poes on mitmeid võimalusi nagu riikide sorteerimine, riigi valik kas lipu või dropdowni kaudu (riigivaliku saab ka peita), kuvamine nn nimekirja vaates (list view) või widget. Panga logosid saab kuvada kas suurtena, keskmsitena või väikestena. Widgetile saab määrata ka tiitli, mis mitmekeelse poe puhul on igal keelel erinev. 

WooCommerce mooduli esmane seadistamine
Erinevad viisi makseviiside kuvamiseks

Osta kohe, maksa hiljem lisavõimalused

Niinimetatud osta kohe, maksa hiljem (inglise keeles buy now, pay later, ehk BNPL) on populaarsust koguvad makseviisid, kus klient tasub kauba eest mitmes osas kasutades selleks finantsasutusest teenusepakkujat. Maksekeskuse kaudu saavad kaupmehed oma klientidele pakkuda Indivy (Inbank) ja Liisi ID (Holm Pank) pakutavaid maksa hiljem lahendusi.

Osta kohe maksa hiljem widget tooteinfo juures
Osta kohe maksa hiljem näidismaksed tooteinfo juures

Kui arvestatav osa e-poe ostudest on üle paarisaja euro, siis on soovitav maksa hiljem lahendusi pakkuda. Nii pakud klientidele paindlikkust ostude eest tasumisel võtmata ise mingeid riske. Et e-poe kliendid osade kaupa maksmisest teadlikud oleksid, oleme loonud Maksekeskuse WooCommerce moodulile funktsiooni, mis kuvab toodete juures pakutavate maksa hiljem lahenduste näitlike osamakseid.

Makseviisil vajutades lisatakse toode ostukorvi ning klient viiakse e-poe kassasse, kus vastav maksa hiljem makseviis on juba valitud. See kiirendab oluliselt ostu vormistamist.

See funktsioon tuleb moodulis kaupmehel sisse lülitada. Seda saab teada WooCommerce seadete all, valides esmalt Payments ja siis vajutades ‘Manage’ nuppu MakeCommerce makseviisi juures. Näitlike osamakseid kuvatakse nende makseviiside kohta, mis on e-poes aktiveeritud.

Tarneviisid – Omniva, SmartPOST, DPD pakiautomaadid, Omniva ja SmartPost kuller

Maksekeskuse moodul võimaldab lisaks maksete vastuvõtmisele ka tarnemeetodite kuvamist ja ka tarnete registreerimist. Need on kaks teineteist täiendavat funktsionaalsust, mis muudavad Maksekeskuse mooduli kaupmehe jaoks väga mugavaks.

Maksekeskuse moodul loob järgmised terneviisid:

  • Omniva pakiautomaadid (MC)
  • SmartPost pakiautomaadid (MC)
  • DPD pakiautomaadid(MC)
  • Omniva kuller (MC)
  • SmartPOST kuller (MC) 

Tarneviisid järgivad WooCommerce tarnetsoonide üldist loogikat – nende saadavust ja hinda saab konfigureerida igale tarnetsoonile eraldi. Näiteks kui soovid Eesti klientidele pakkuda tarnet nii Omniva, Itella SmartPOSTi kui DPD pakiautomaatidesse, siis tuleb igaüks neist eraldi ka seadistada. 

Klikkides tarneviisi juures “Seaded” saab täiendavalt määrata ka tarneviisi hinna ja tasuta tarne summa. Samuti saab lisada näiteks tasuta tarne aktiveerimiseks kupongi sisestamise võimaluse. Tarneklasside kasutamisel saab luua ka erinevad hinnaklassid, ehk teha erinevaid tarneklasse erinevate toodete jaoks, anda neile erinevad hinnad ja ühtlasi valida, milliste puhul on võimalik antud tarneviisi kasutada.

 NB! Maksekeskuse moodulis tasuta tarne arvutatakse ilma käibemaksuta. See tähendab, et kui on soov pakkuda tasuta tarnet Omniva pakiautomaati kui ostusumma on üle 12€ (sisaldab KM), siis tuleb mooduli seadetes märkida tasuta tarne summaks 10€.

Tarneviiside aktiveerimisel lisandub poe kassa lehele alati värskeimate andmetega pakiautomaatide nimekiri. Saad ka seadistada, kuidas pakiautomaate loetelus kuvatakse ja mitmekeelse poe puhul tõlkida tarnemeetodi pealkirja.

Kui mõni toode ei sobi pakiautomaati saatmiseks, siis saad selle toote juures teha märgendi –  “Ei sobi pakiautomaati”.

Kui ostukorvis on mõni sellise märgendiga toode, siis pakiautomaate tarneviisina ei pakuta.

Samuti saad märkida toote tarne-seadete juures “Pakiautomaat tasuta”.  Sel juhul – kui ostukorvis ei ole muid tooteid, siis arvutatakse selle transpordihinnaks 0€.

Liidestamine Omniva, Itella SmartPOSTi  ja DPD süsteemidega

Maksekeskuse mooduli üks hinnatuimaid lisateenuseid on tarnete registreerimine Omniva, Itella SmartPOSTi ja DPD süsteemidesse pärast eduka makse laekumist, ehk tellimuse olekuks on “töötluses”. Samuti on siis võimalik välja trükkida saadetise pakikaardid otse poe tellimuste vaates. Pakikaarte saab trükkida A4, A4 täisleht (full page), A5 ja A6 täisleht formaadis.

Pakikaarte saab trükkida nii üksikute tellimuste kaupa kui valida mitu tellimust korraga ja rakendada masstegevusi. Seejuures võivad Omniva, DPD ja Itella saadetised olla läbisegi.

Kõik Maksekeskuse mooduli kaudu registreeritud tarned saavad ka saadetise jälgimise lingi, mis sisestatakse WooCommerce’i poolt edastatavasse tellimuse saatmise teavitusse.

Seega hõlbustab Maksekeskuse mooduli tarnefunktsioonid oluliselt poepidaja igapäevatööd, sest puudub vajadus eraldi moodulite kasutamiseks.

Selle funktsionaalsuse kasutamiseks peaksid kõigepealt looma kontod omniva.ee, smartpost.ee ja dpd.ee süsteemides ning sisestama nende kontode andmed meie plugina seadetes. NB! Sisestada tuleb ärikliendilepingu tunnused, mitte need andmed millega Omniva iseteenindusse sisenete.

Woocommerce’ile pakume ka lahendust, mis võimaldab saata pakke Eesti siseselt Omniva pakiautomaadist pakiautomaati, ilma et peaks Omnivaga lepingu sõlmima. Teenus tuleb eelnevalt aktiveerida Maksekeskuse iseteenindusportaalis (menüüst Seaded > Teenused). Iga paki hind on sel juhul 3€ olenemata suurusest ning tarnekulud arvestatakse automaatselt maha e-poe Maksekeskuse kontolt. Kui on soov kasutada ükskõik millist muud tarneviisi, siis tuleb sõlmida leping vastava tarnefirmaga.

Seadistamiseks tuleb e-poe admin paneelis (menüüst Woocommerce seaded > Täpsemad seaded > Makecommerce API > Omniva) seadistada leping “kasutan transporditeenust Maksekeskuse vahendusel” ning täita ära tagastusaadress (saatja aadress). NB! Tagastusaadressi telefoninumber peab algama suunakoodiga (nt +372) ja ei tohi sisaldada tühikuid).

Omniva.ee

Meie plugina kaudu saad registreerida saadetisi teenusega “Pakiautomaadist-pakiautomaati“.

Selleks pead olema sõlminud Omniva ärikliendi lepingu, liitumiseks mine omniva.ee/abi/andmevahetus

Pärast liitumist määratakse sulle kliendihaldur, tema kontaktid saad Omniva e-teenindusest, ettevõtte profiili lehelt.

Teavita oma kliendihaldurit soovist luua ‘liidese konto’.

Omniva kliendihaldur saadab sulle meiliga Veebiteenuste konto kasutajanime ja parooli.

Lisa need oma WooCommerce poes Omniva pakiautomaatide Tarneviisi seadetesse.

Omniva puhul on tähtis määrata ka tagastusaadress (saatja aadress). NB! Tagastusaadressi telefoninumber peab algama suunakoodiga (nt +372) ja ei tohi sisaldada tühikuid).

Kui Omniva integratsioon on seadistatud, hakkab pood automaatselt registreerima saadetisi Omniva süsteemi. Saadetis luuakse niipea, kui tellimus saab makstud. Saadetised luuakse kui “Pakiautomaadist Pakiautomaati” koos “SMS teade saabumisel” ja “e-mail saabumisel” teenus (kood: PA+ST+SF). Omniva e-teeninduses näeb registreeritud saadetisi pärast seda kui need on füüsiliselt Omnivale üle antud.

Omniva Kullerteenuse puhul on Sul kaks valikut – kas viid pakid ise Omniva postkontorisse/sorteerimisjaama (QP) või viid pakid Omniva pakiautomaati (PK). Sisestada tuleb veel Omniva veebiteenuste konto kasutajanimi ja parool ning täita ära tagastusaadress (saatja aadress).

Omniva teenuse tüüp on B2C – ehk mingeid täiendavaid toiminguid ei ole nende saadetistega e-teeninduses vaja teha.

Omniva e-teeninduses näeb neid registreeritud saadetisi pärast seda kui oled füüsilised saadetised Omnivale üle andnud.

Saadetist saab jälgida Omniva avaliku teenuse kaudu omniva.ee veebilehel.

 

SmartPOST.ee

Liitumiseks mine smartpost.ee liitumisvormile.

Liitumisel saad kasutajanime ja parooli – sisesta need oma poe integreerimiseks Tarneviisi seadetes.

Kui see on tehtud, hakkab pood automaatselt registreerima smartpost.ee süsteemi saadetisi, niipea kui tellimus saab makstud.

Sa näed SmartPOST saadetise numbrit tellimuse juures.

Registreeritud saadetisi näed ka smartpost.ee iseteeninduses.

DPD Interconnect

Esmalt on vaja sõlmida DPDga leping.

Kui oled DPD’ga lepingu sõlminud, siis peaksid paluma juurde DPD Interconnectori konto (kontakteeruge oma müügihalduriga või sales@dpd.ee)

Interconnet kasutajanime ja parooli peaksid siis sisestama mooduli seadetesse.

Seejärel hakkab moodul automaatselt  tellimusete tasumisel registreerima saadetisi DPD süsteemi. Tellimuse juurest saab välja trükkida saadetise pakikaardi.

Saadetiste üleandmiseks DPD’le kutsuge kuller neile järele.

Pakikaartide trükkimine

Pärast tarnete edukat registreerimist saad WooCommerce’i tellimuste vaatest trükkida ka pakikaardid, et need siis mugavalt saadetistele kleepida. Maksekeskuse moodul loob pakisildid erinevates formaatides, sh mõõtudes, mida kasutavad enamik sildiprintereid.

 

Trükkida saad nii pakisilte üksikutele tellimustele kui ka mitmele korraga, valides kõik “Töötluses” olevad tellimused ja rakendada masstegevust “Prindi saadetiste pakikaardid”. Seejuures võivad Omniva, DPD ja Itella saadetised olla läbisegi.

 

Omniva teenuste kasutamine Maksekeskuse lepingu raames

Omniva pakiautomaatidesse Eestis on võimalik kaupa saata ka Maksekeskuse vahendusel. See tähendab, et eraldi leping Omnivaga ei ole vajalik. Tarnega seotud teenustasud arvestatakse maha kaupmehe Maksekeskuse kontolt. Mugav veel ka näiteks selle poolest, et ei ole vaja Omniva arvet raamatupidamises töödelda ja tasuda.

Teenuse aktiveerimine
Kaupmehel peab olema kehtiv Maksekeskuse teenuse osutamise leping ja e-poes peab olema kasutusel MakeCommerce plugin WooCommerce‘ile.

Teenuse aktiveerimiseks tuleb iseteeninduses avada menüü Seaded > Teenused (Settings > Services) ja nõustuda teenuse tingimustega:

WooCommerce poe seadetes tuleb Omniva Pakiautomaatide tarneviisi seadistamisel valida “kasutan transporditeenust Maksekesuse vahendusel”:



 

Saadetise jälgimine ja tagastamine
Saadetis registreeritakse Omniva süsteemi automaatselt tellimuse tasumisel ostja poolt. Pakikaardi saab välja trükkida poe admin liides tellimuse vaates või ka tellimuste loetelu vaates mitme tellimuse kohta korraga.Pakid tuleks Omnivale üle anda viies need endale sobivasse pakiautomaati või teeninduskeskusesse.

Saadetise edasise käekäigu kohta leiab detailset infot ka meie iseteenindusportaalis, alajaotuses “Transport”. Samuti saab infot saadetise seisu kohta Omniva avalikult veebilehelt.

Kui ostja kauba tagastab, kasutades esialgse saadetise koodi, siis tuuakse pakk Omniva kulleri poolt aadressile, mis oli määratud poe tagastusaadressina Woo mooduli seadetes. Tagastus on eraldi tasuga teenus.

Teenustasud
Kuni pakki pole Omnivale üle antud, ei kaasne sellega kaupmehele veel mingit kulu. Kui Omniva on pakid vastu võtnud, siis peetakse poe kontolt Maksekeskuse süsteemis automaatselt kinni saadetise transpordi tasu. Sama toimub ka saadetise tagastamisel ostja poolt.

Transpordi hind on 3€+km saadetise kohta, sõltumata pakiautomaadi kapi suurusest. Sama hind kehtib ka tagastusele.

 

Püsimaksete vastuvõmine

WooCommerce Subscriptions on üks võimalik lahendus regulaarsete maksete haldamiseks.

Tõenäoliselt on see üks odavamaid viise püsimaksete programmi käivitamiseks – WordPress ja WooCommerce on sisuliselt tasuta, Woo Subscriptions ise maksab alla 200€.

WooCommerce Subscriptions pakub järgmist funktsionaalsust:

  • erinevate makse-graafikute defineerimine vastavalt sinu äri vajadustele, sealhulgas ka liitumistasu ja tasuta prooviperioodi seadistamise võimalused
  • automaatne maksete teostamine, erinevad makseviisid, sealhulgas ka Maksekeskuse püsimaksed krediitkaardiga
  • automaatsed e-mailid ja arved, teavitused.
  • automaatsed kordus-katsed, kui regulaarmakse teostamine mingil põhjusel ei õnnestunud
  • automaatne liikmelisuse peatamine, kui maksed ebaõnnestuvad
  • käsitsi uuendus-maksete toetus (klient peab sisse logima ja ise uue makse algatama)
  • erinevad aruanded liitunud klientide arvu, perioodilise käibe jms jälgimiseks

Maksekeskuse MakeCommerce plugin on ka sellega kokkusobiv. Seejuures ei ole vaja püsimakseid meie moodulis kuidagi eraldi seadistada. Oluline on seadistused teha WooCommerce Subscriptions pluginas, kus saab seadistada näiteks tellimuse kestvuse, hinna, püsimakse intervalli, prooviperioodi pikkuse ja muud.

NB! Püsimaksete edukaks vastuvõtmiseks tuleb funktsionaalsus ka e-poe Maksekeskuse kontol sisse lülitada. Siinkohal aitab meie klienditeenindus.

 

Kõigi kaardimaksete puhul on Maksekeskuse lahendus arendatud viisil, et sisestatud kaardiandmed lähevad iFrame-st otse meie tasutssüsteemidesse. Kaardiandmed ei läbi sinu e-poe süsteemi ja seega ei ole sinul PCI DSS vastavuse nõuet. Meie täidame selle sinu eest.

 

Mitmekeelsuse seadistamine

WooCommerce integratsioonimoodul toetab ka mitme-keelseid poode, kui need on tehtud WordPress Multilingual pluginate (WPML) või Polylang baasil.

Kui oled installeerinud WPML või Polylang pluginad ja konfigureerinud poes kasutatavad keeled siis tekivad meie mooduli seadetesse lisaväljad, mis lubavad sul seadistada tekste erinevate keelte jaoks:

 

 

Tagastuste vormistamine

Pea iga e-poe pidaja peab arvestama õigusega, et klientidel on õigus ostust taganeda ja kaup tagastada. Seepärast on oluline, et kaupmehel oleks tagastuste vormistamine lihtne.

Maksekeskuse tagastuste lahendus on turu mugavaim, võimaldades otse e-poe haldusliidesest teha nii täis- kui osalisi tagastusi. Vajadusel saad teha tellimusele ka mitu osalise summaga tagastust.

Tagastuse tegemiseks vali tagastamisele kuuluv tellimus, sisesta tagasimakse summa ning vajuta ‘Tagasimakse MakeCommerce kaudu’. Sellisel juhul teostab raha tagasikande kliendile Maksekeskus ise kasutades selleks kaupmehe Maksekeskuse kontolo olevaid vahendeid. 

Vajutades ‘Maksa käsitsi tagasi’ puhul muudetakse vaid tellimuse staatust ja raha tagasikanne tuleb kaupmehel teha eraldi.

 

Plugina kasutamisega seotud kulud

Plugina allalaadimine on tasuta, samuti on tasuta kõik versiooniuuendused. Plugina kasutamisel rakendub Maksekeskuse lepingulistele klientidele kuutasu vastavalt hinnakirjale. Tasu rakandub vaid juhul, kui perioodil on olnud edukaid tehinguid.