Muljeid seminarilt “Mitu kanalit – üks kogemus”
1. novembril viisime läbi kaubandusseminari “Mitu kanalit – üks kogemus”, milles kõnelesime hea kliendikogemuse loomisest e-poes ja tavapoes. Oma teadmisi jagasid majanduseksperdid, teenusdisainerid ning suur- ja väikepoodnikud.
Peamiselt arutlesime seminaril kaubanduse lähituleviku üle. Rääkisime majandusest, tehnoloogiast, tarbijakäitumisest ning teenindusest ja käsitlesime põhjalikumalt omnichannel ehk kanaliteülese kaubanduse teemat.
Kuigi paar järgmist aastat ei paista majanduses just kuigi helged, saime seminari esinejatelt inspiratsiooni ja häid mõtteid, mida rakendada oma äri kasvatamiseks ja arendamiseks. Saime teada, kuidas oma kliente päriselt tundma õppida, kuidas luua suurepärast ostuelamust ning läbi selle pikaajalisi kliendisuhteid.
Mõned olulisemad mõtted, mida seminarilt kaasa võtsime.
Järgmine aasta tuleb majanduses veel raske ja tavapäratult kõrge inflatsiooniga, avaldades negatiivset mõju ostujõule. Prognooside kohaselt hakkab majandus kasvama 2024ndal aastal.
E-kaubandusest kui eraldi nähtusest on mõtet rääkida üha vähem –
e-kaubandus on osa kaubandusest.
Kriisi oludes turundus- ja arendusinvesteeringutelt kokkuhoidmine on kui hobuselt pea maha raiumine lootuses, et ta kappab õiges suunas edasi.
Kanaliteülene kaubandus on kõikjal juba praegu – kliendid käivad kaubaga tutvumas tavapoes, kuid sooritavad ostu pigem veebis valides paljude kaupmeeste pakkumiste vahel.
Üha rohkem on näiteid poodidest, kus põhimüük on veebis, kuid sellele annab eelduse külastusteks avatud showroom-tüüpi kauplus.
Ainult läbimõeldud ja kliendikeskne teenindus võimaldab turul kasvada. Õpi tundma oma klienti. Küsi, mis teda õnnelikuks teeb. Analüüsi veebipoe ja makseterminalide andmeid.
Klienditeenindus on edu saavutamisel võtmetähtsusega. Vaid odavale hinnale rajatud strateegia ei ole jätkusuutlik.
Aitäh kõigile esinejatele ning osalenutele kaasamõtlemise eest!
Samuti täname kõiki, kes soetasid heategevuspileti või tegid annetuse seminaril. Meil on saadud raha eest rõõm toetada SA-d Kiusamisvaba Kool.
Allpool mõned fotojäädvustused sündmuselt. Fotod: Martin Dremljuga.