Tagasi kõigi postituste juurde

Muudatused turunduses: Google Consent Mode V2 ja EU Digital Marketing Act

19.04.2024

Euroopa Liidu hiljutine digiturunduse seadusemuudatus mõjutab oluliselt kõiki e-poodnikke. Seetõttu keskendus viimane “E-kaubanduse areng ja tulevik” saade just turunduslike ja käitumuslike andmete kogumisele digitaalses keskkonnas. Teemat aitas lahti harutada Mediabrands Digitali Performance tiimi juht Karl Lilienberg.

Kuula täispikka saadet siin:

Viimase aja olulisim muudatus digiturunduses on Google Consent Mode V2, mis on täiendus varasemale veebi kasutaja andmete töötlemise seadistusele. Lihtsamalt öeldes uueneb kodulehel küpsiste küsimise ja andmete Google’ile saatmise viis, et kasutajale oleks paremini arusaadav, milleks ja kuidas tema andmeid kasutatakse.

Uue nõusoleku küsimise viisi tingis 6. märtsil jõustunud EU Digital Marketing Act, mis seab suurtele meediahiidudele, nagu Google, rangemad nõuded andmete kogumise ja töötlemise osas.

Consent Mode võimaldab veebi kasutajal anda nõusoleku oma andmete kasutamiseks turunduse ja analüütika eesmärkidel või vastupidi, nõusoleku andmisest keelduda. Vastav info kogutakse nõusoleku-bännerilt ning seotakse veebi turunduse ja analüütika tag-idega, määratledes selgelt, milliseid andmeid ja kuidas veebi omanik tohib kasutada.

V2 juurutas kaks olulist uut parameetrit: Ad user data ja Ad personalization, mis reguleerivad, kas Google tohib andmeid reklaami eesmärkidel kasutada ja nende reklaamide isikustatust. Need muudatused mõjutavad oluliselt kõiki e-poode, eriti kui kasutatakse Google’i tooteid kodulehe tegevuste mõõtmiseks ja analüüsimiseks, näiteks mõõdetakse konversioone.

Consent Mode mõjutab suurel määral ka reklaamivõimalusi. Need, kel enne 6. märtsi jäid uuendused tegemata, võivad näha oma kampaaniate sihtgruppide kahanemist. Lisaks võib Google nõusoleku poliitika rikkujaid karistada teenuste piiramise või lepingu lõpetamisega.

Veebi V2-ga vastavusse viimise keerukus sõltub veebilehe struktuurist ja platvormist, millel seda tehakse. On olemas mitmeid platvorme, näiteks Cookiebot, mis nõuete täitmisel oluliselt abistavad, kuid selle või samalaadsete tööriistade kasutamise eest tuleb tasuda kuutasu.

Kokkuvõtvalt on oluline, et e-poed ja teised digitaalsed platvormid tegeleksid V2 rakendamisega koheselt, et vältida suuremaid tagajärgi veebi ja turundustegevuste toimimisele. Kui V2 ei rakendata, väheneb järjest reklaamikampaaniate efektiivsus ja kannatada võib saada klientide usaldus poe vastu.

Seega on kiire reageerimine üks olulisemaid samme tõhusa turundustegevuse jätkamiseks.