Tagasi kõigi postituste juurde

AI muudab kõike, ka e-kaubanduses

20.07.2023

Tehisintellekti ehk AI areng on tõepoolest ülikiire ning see mõjutab järjest enam erinevaid valdkondi, sealhulgas e-kaubandust. AI-l on võimekus analüüsida ja töödelda massiivseid andmekogusid palju kiiremini ja täpsemalt kui inimesed, ning seetõttu pakub see potentsiaali oluliselt täiustada e-poodide ostukogemust.

Üks valdkond, kus tehisintellekt juba praegu ja tulevikus olulist rolli mängib, on personaliseeritud ostukogemuse loomine e-kaubanduses. AI kasutab andmeanalüüsi ja masinõppe algoritme, et koguda teavet klientide eelistuste, varasemate ostude, veebi sirvimise ja demograafiliste andmete kohta. Selle põhjal suudab AI soovitada igale kliendile just need tooted, mis vastavad tema huvidele ja vajadustele. Selline lähenemine võimaldab klientidel tunda end erilisena ning tagab nende ostukogemuse isikupärasuse ja meeldivuse.

Ajavõit

Aeg on midagi, mida on alati vähe. Kui peame ühte toodet kaua otsima, muutume närviliseks, sest raiskame aega asjatule sirvimisele. Õnneks toob tehisintellekt välkkiire ostlemiskogemuse, mis võimaldab meil leida vajaliku toote vaid mõne sekundiga. AI-põhised algoritmid suudavad mõista meie eelistusi, ennustada vajadusi ja esitada koheselt kohandatud soovitusi, mistõttu ei pea me enam tunde otsimisele kulutama.

Nii võibki juhtuda, et kui logite sisse oma lemmikpoodi, tervitab tehisintellekt teid seal lehega, mis põhineb teie sirvimisajalool, ostumustritel ja isikupärastatud soovitustel. Teie ees on justkui isiklik ostukonsultant, kes mõistab teie stiili ja eelistusi ning muudab iga külastuse meeldivaks kogemuseks.

Klienditoe uus kvaliteet

AI ei tähenda vaid ostuprotsessi lihtsustamist, sellel on väga suur mõju ka lähituleviku klienditeenindusele. Traditsiooniline klienditugi võib olla tüütu, tähendada pikki ooteaegu ja halvemal juhul põhineda ebaefektiivsel chatbot’il, mis teeb kliendiga suhtlemise pigem keerulisemaks. Kuid AI-toega vestlusrobotid ja virtuaalsed assistendid parandavad seda olukorda.

Kas poleks tore, kui lähitulevikus vestleb teiega AI, kes kasutab loomulikku keeletöötlust, mis võimaldab tal mõista päringut kontekstis, milles see tehakse, ning vajadusel ka varasemate vestluste sisu arvesse võtta. See tähendab, et vastused tulevad viivitamata ja iga täiendav küsimus muudab vestluse üha täpsemaks ja kliendi vajadustele paremini kohandatuks.

AI visuaalses maailmas

Hetkel puutub enamik inimesi kokku vaid tekstipõhise tehisintellektiga, kuid AI saab järjest osavamaks ka visuaalses maailmas.

E-ostlemise probleemiks on ikka olnud see, et toodet ei saa oma käega katsuda ja teatud kategooriate puhul võib olla raske mõista toote sobivust keskkonda, näiteks mööbli puhul. Koos liitreaalsusega on juba täna võimalik vaadata, kuidas mingi toode tuppa sobib ning kuidas valitud seinavärv erinevates valgusoludes paistab. Lähitulevikus paneme aga pähe VR-prillid, seisame virtuaalse peegli ees ja proovime riideid. Kui soovime leida uut kokkusobivat rõivakomplekti, siis on see vaid küsimise kaugusel!

Tehisintellekt aitab seega teha teadlikumaid otsuseid ja seeläbi väheneb vajadus toodete tagastamiseks. See omakorda tähendab suurenenud rahulolu.

Tehisintellekti areng viimaste aastate jooksul on olnud märkimisväärne ning paljud ülalkirjeldatud võimalused ei ole enam ulme ega kättesaamatu unistus. Paljud neist lahendustest on juba täna tegelikkus ja kasutusel. Tehnoloogia jätkuv areng muudab seda veelgi kiiremaks, täpsemaks, mugavamaks ja kättesaadavamaks. E-kaubanduse järgmisele suurele kasvule annab olulise panuse just tehisintellekt.

Postitus on refereering Geeniuse portaali Maksekeskuse blogis ilmunud artiklist.