E-poodide puhul pole haruldus viiendikule klientidest raha tagastamine
Hiljutine kaubandus.ee eksperiment e-poodide rahatagastuste vallas inspireeris heitma pilku statistikasse, kui palju e-poed tervikuna tagastusi teevad.
Kõigepealt selgituseks, et kuna Maksekeskus ühegi e-poe klienditeenindusega ei tegele, siis me seda muidugi ei tea, kui paljud kliendid üldse tagastusi nõudsid. Ei tea ka seda, kui paljudel juhtudel klient soovis kaupa ümber vahetada (näiteks sobiva suuruse leidmiseks) ning ümbervahetatud kaubaga rahule jäi. Kui aga Maksekeskusega liitunud kaupmees ostjale osa või kogu raha tagasi maksab, siis teeb ta seda reeglina läbi meie süsteemi, sest esiteks on Maksekeskuses kõik tagastused tasuta ja teiseks ei pea ta pead vaevama selle üle, kust riigist ja kust pangast (või koguni pangakaardilt) raha algselt tuli – piisab nupuvajutusest ja meie süsteem mõtleb ise välja, kuhu summa saata, et ta õigesse kohta tagasi jõuaks.
Nüüd siis meie tagasikannete statistikast eelmise aasta neljanda kvartali põhjal. Kõigepealt võime kinnitada, et ei ole mingit ühte tagastusprotsenti, mille vastu kõik e-poed saaksid või võiksid end võrrelda. Müües kaupu, mida kliendid peaksid meeldivuse ja sobivuse hindamiseks kõigepealt proovima, tuleb paratamatult arvestada suurema tagastusprotsendiga kui näiteks karastusjooke müües. Sisustus- ja kestvuskaupade müüjatel on tüüpiline tagastuste osakaal 5-10% kandis, seevastu garderoobikaupade müügis aga pigem 10-20%. Need pole mingid jäigad piirid, üksikute kaupmeeste tegelik tulemus võib olla ka kõvasti kõrgem või madalam, küll aga on need vahemikud suures statistikas üsna tüüpilised. Äriplaane tehes tasub nendeks valmis olla.