Tagasi kõigi postituste juurde

E-smaspäev jätkab tavapärasel (võimsal) kursil

12.09.2023

Sarnaselt varasematele E-smaspäevadele kasvatasid kampaanias osalevad e-poed tavapäevaga võrreldes müügimahte umbes neli korda. Kampaanias osales esmakodselt üle 300 e-poe ja andmeid täpsemalt analüüsides leiab mitmeid huvitavaid tähelepanekuid.

Kliendid oskavad E-smaspäeva oodata

Eesti E-kaubanduse Liit on E-smaspäeva korraldades teinud suurepärast tööd. Iga kampaania saavutab suurt tähelepanu nii enne toimumist, selle ajal kui ka järgselt. See on viinud teadmise E-smaspäevast iga e-ostleja DNA-sse. Kampaania ootamine tähendab aga ühtlasi, et suuremaid oste lükatakse edasi. Mitmed Maksekeskusega rääkinud kaupmehed on märganud, et mõned nädalad enne E-smaspäeva võib märgata müügimahtude vähenemist, et siis kampaaniapäeval allahindluste tuules kordades kasvada.

Kaupmeestele võib see seada teatavaid piiranguid. Oleme märganud, et varasemate väga suurte allahindluste asemel andsid seekord tooni 20-30% hinnaalandused. Loomulikult sõltub palju kategooriast ja kõrvuti väiksemate allahindlustega võis näha ka suuremaid.

Kasvavad kõik, ka suured

Pole vist ühtegi kampaanias osalevat e-poodi, kes kampaania ajal mahte ei kasvataks. Tähelepanuväärne on aga see, et Eesti mõistes väga edukad e-poed, kes ka tavapäevadel müüvad enam kui 10 000 euro eest kaupa, kasvatavad E-smaspäeval müügimahte mitusada protsenti. Eelkõige lähevad kaubaks rõivad ja jalatsid, samuti lastekaubad, ilutooted ja ehituskaubad. Õigupoolest pole kategooriat, mis müüke ei kasvataks – isegi osalevad toidupoed teevad seda. 

Väikesed poed enam kümnekordistavad – miks?

Kõrvuti suurte ja keskmiste e-poodidega osalevad kampaanias ka väikesed e-poed. Meie analüüsist tuli välja, et tavapäeval paarikümne või paarisaja euro eest kaupu müüvad poed võivad kampaania tuules müüke isegi mitukümmend korda kasvatada. Eufooria lahtudes võiks aga küsida, miks see nii on? Ilmselgelt on ju huvi klientides olemas, kuid tavapäevade müük jääb võrreldes kampaania ajaga märkimisväärselt tagasihoidlikumaks. Siin tasuks poepidajatel vaadata, mida õnnestuks teha, et ka kampaaniavälistel aegadel õnnestuks senisest paremaid müügitulemusi saavutada.

Järgmine E-smaspäev toimub juba 6ndal novembril. Sellele järgneb kahe nädala pärast Must Reede, mis sel korral toimub ametlikult 24ndal novembril kuid tihti algab juba varem ja kestab kauem. Ilmselt hakkavad juba praegu kliendid suuremaid oste novembrisse edasi lükkama.