Tagasi kõigi postituste juurde

E-smaspäev tõstis Eesti e-kaubanduse käibe kolmekordseks

10.11.2021

8. novembril toimus E-smaspäev, mille käigus tegid 283 veebipoodi ulatuslikke eripakkumisi. Osalejate arv oli suurem kui kunagi varem, möödunud aasta sügisel toimunud ühiskampaanias osales 151 ettevõtet.

Maksekeskuse statistika põhjal kerkis sel E-smaspäeval Eesti e-kaubanduse käive lausa kolmekordseks võrreldes tavapäevaga. „Tänu E-smaspäeva ühiskampaaniale tõuseb siinse e-kaubanduse käive üheks päevaks umbes kolmekordseks võrreldes „tavalise“ esmaspäevaga samal hooajal,“ märkis Maksekeskus AS-i juhatuse esimees Art Lukas, kes vahendab poolte Eesti e-poodide makseid. „Taolise kasvu saavutamine on seda imetlusväärsem, et e-kaubanduse kogumaht on koroonaviiruse ajastu pööraste arengute tõttu käesolevaks sügiseks niigi umbes kaks korda suurem, kui see oli 2019. aastal. Lisaks oli tänavuse E-smaspäeva käive ligi 50% suurem kui mullu samal ajal.“

Päevaga kahe kuu käive

Denim Dreami e-kaubanduse juht Gerli Poobus kirjeldas, et nende ühe päeva käive oli sama suur kui septembri ja oktoobri kuukäive kokku. Kampaania raames kehtis kõikidele toodetele 30% allahindlus. „E-smaspäeval tehti meile 4200 tellimust ja keskmine ostukorv ulatus üle saja euro. Käive kasvas võrreldes eelmise E-smaspäevaga 60%, mida oli igas mõttes üle ootuste. Kuna külastatavus ja tellimuste arv meie e-poe lehel oli väga suur, siis saime tunda ka süsteemitõrkeid, mida kiiresti lahendasime. Pikendasime jooksvalt ka e-poe klienditoe avamisaega ning olime klientide jaoks südaööni olemas,“ lisas Poobus. „Väga palju osteti kingitusi – pesu, sokke, rahakotte, mütse-salle, saapaid. Kohe on ju tulemas isade- ja ka meestepäev ning jõulud.“

„Pandeemia on põhjalikult muutnud inimeste ostukäitumist, järjest rohkem eelistatakse turvalist e-ostlemist, paljud tootesegmendid on erakordselt jõuliselt esile tõusnud,“ Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „E-ostjate huvi on hüppeliselt suurenenud näiteks rõivaste, mööbli, elektroonika, sisustus- ja remondikaupade puhul, samuti tervise ja spordiga seonduvas. Toit, mis tegi möödunud aastal suure hüppe, on sel aastal kasvanud veel kaks korda.“

E-smaspäeva näol on tegemist Eesti E-kaubanduse Liidu poolt kaks korda aastas korraldatava e-ostlemise päevaga, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul sooduspakkumisi. Esimene sarnane kampaania toimus 2014. aastal ning on igal aastal kasvanud järjest suuremaks. Kampaania eesmärk on tutvustada Eesti e-poodide kasutajasõbralikke ning turvalisi lahendusi. Eesti E-kaubanduse Liit on kontrollinud kõikide e-poodide tausta, et tagada turvaline ja mugav ostlemine.

„E-smaspäeva veebilehe unikaalsete külastajate arv hüppas selle kampaania käigus 71 400 peale ehk ligi kaks korda võrreldes eelmise E-smaspäevaga. Huvi oli väga suur ja eks nii mõnigi veebipood peab oma lehekülge kiiremaks tegema, et see koormusele vastu peaks,“ kommenteeris Väät.

Eesti E-kaubanduse Liit on 2008. aastal loodud katusorganisatsioon, kuhu kuulub 428 ettevõtet üle Eesti. Muuhulgas väljastab liit Turvalise ostukoha usaldusmärgist.

Privaatsuspõhimõtete ülevaade

See veebileht kasutab küpsiseid, et pakkuda parimat kasutuskogemust. Küpsised salvestatakse Sinu seadmes ja need hoiavad muuhulgas infot, mis puudutab veebilehe kasutamist. Nii saame olulist teavet, mis võimaldab meil oma veebi ja teenuseid täiustada.