Kui suur on tõenäosus, et mu e-pood on veel aasta pärast elus?
Maksekeskus on viimase nelja aasta jooksul sõlminud kliendilepinguid tublisti rohkem kui 2000 Interneti teel kaupu või teenused müüva firmaga. Ent tänaseks aktiivseid on neist suurusjärgus 1500. Olukorras, kus e-kaubanduse turg mühinal kasvab ja e-poe käivitamine on lihtsam kui kunagi varem, saab selles statistikas sügavamale puurides tuua välja keskmise e-poe tõenäosuse, et äri jääb ellu.
Täpsemaks minnes, kui vaadata e-poode, kes on aktiivsed (st toimuvad müügitehingud, kus liigub reaalne raha) ühe kvartali lõikes ja vaadata võrdluseks, kui paljud nendest e-poodidest on aktiivsed samal kvartalil 1 aasta hiljem, siis see protsent on üsna püsiv vahemikus 70-75%. Teisisõnu 25-30% on otsustanud tegevuse lõpetada
Ent alustavate ettevõtjate jaoks on see number veidi vildakas, sest seal on koos nii teised alustajad kui ka e-poed, mis toimivad juba pikemat aega ja on oma ärimudeli paika saanud. Kui uudishimu tekitab, millise tõenäosuse annab statistika värskelt käima pandud e-poele ellu jääda ka pärast avamistuhinat, siis vastus on siin:
Umbes viiendik e-poode avastab juba paari kuu või isegi nädalatega, et midagi on valesti kas plaani või selle elluviimisega ja äritegevus vaibub. Aasta hiljem on tegutsema jäänud 2/3 alustajatest. Kas nende kõigi puhul äri tulemused vastavad ettevõtjate ootustele on muidugi iseküsimus (enamasti kiputakse alustades käibeprognoosides olema pisut liiga optimistlikud), aga igatahes on olnud ettevõtmine piisavalt tasuv, et sellega jätkata ja võib eeldada, et aastaga on omandatud ka märkimisväärsel hulgal kogemust, mis töötab ja mis mitte.