Tagasi kõigi postituste juurde

Kuidas ära tunda pettust?

15.08.2023

Järjest enam levivad Eestis erinevad petuskeemid, millega üritatakse välja petta inimeste andmeid, saada ligipääsu nende pangakontole või püütakse inimest meelitada tegema makset, näiteks saabuva paki kättesaamiseks. Petturud võivad võtta ühendust telefonikõne kaudu, saata SMS sõnumeid või e-kirju. Samuti võidakse imiteerida e-ostkukeskkondi. Kõik see nõuab valvsust, et mitte langeda pettuste ohvriks.

Levivad Omnivat imiteerivad tollimaksu tasumise kirjad

Käesoleva aasta suvel on massiliselt levimas Omnivat imiteerivad kirjad, kus palutakse tellitud kauba eest tollimaksu tasumist. Sealt suunatakse potentsiaalne ohver Maksekeskust imiteeriva makseväravani. Tegemist ei ole ei Omniva edastatud teatega ega Maksekeskuse makseväravaga.

 

Seega palume teil olla väga ettevaatlik linkide avamisel!

Omniva ei küsi pangakaardi andmeid ega paki väljastamisel makset ette mobiilis või e-kirjaga. Paki eest makstakse selle saatmisel või kätte saamisel. Ainuke olukord, kus tuleb paki eest enne väljastamist tasuda, on rahvusvaheliste saadetiste deklareerimisel nõutav teenustasu ja impordimaksud.

Vastavalt Omniva kodulehel avaldatud infole teavitab Omniva tollimaksu tasumisest ainult siis, kui oled volitanud Omnivat enda eest deklaratsiooni vormistama. Samuti tasuks Omniva kodulehe kaudu veenduda, et teavituses nimetatud pakinumber vastab Sinu tellitud saadetisele.

Omniva kaudu tollimaksu tasumine toimub ainult pangamakse kaudu, mitte kunagi kaardimakse kaudu.

Kuidas pettust ära tunda?

  • Veendu, et saadud kiri tõepoolest pärineb saatjalt. Näiteks Omniva saadab kirju ainult aadressidelt @omniva.ee või @omniva.eu.
  • Kontrolli ka avanevate lehekülgede aadresse (URL).  Kui need sisaldavad kasvõi ühe kahtlust tekitava sõna, ära teosta sellel lehel ühtegi toimingut! Näiteks on pettuste lainega avanenud lehed sellistel aadressidel nagu omnivatracking.wpengine.com või baatarvantrans.mn/ee/Omniva/card.htm. Neid on kindlasti veel!
  • Kui saad sõnumi saabuva paki kohta, siis kontrolli, kas pakinumber on sama, mis Sinu tellitud saadetisel. Vajadusel aitab pakifirma jälgimissüsteem:
    Jälgi saadetise teekonda | Omniva
    Saadetise jälgimine — Itella
    Minu pakid – myDPD – DPD-ESTONIA (dpdgroup.com)
  • Maksekeskuse kaardimaksevorm ei avane kunagi eraldi leheküljel. Kui näed Maksekeskusele sarnast kaardimaksevormi, mis avaneb eraldi veebilehena, siis on see väga suure tõenäosusega pettus.
  • Kui kaardimaksevormil küsitakse kinnituskoodi või muud sarnast – siis on samuti tegemist pettusega.

Tutvu ka Politsei ja Piirivalveameti juhistega end pettuste eest kaitsta.

Kui Sul tekib sõnumi ehtsuse osas vähimgi kahtlus, võta kindlasti ühendust meie klienditeenindusega telefonil 5887 5115.
Omniva klienditoe telefon on 661 6616.