Tagasi kõigi postituste juurde

Kuidas luua usaldusväärne ostukeskkond ja särada kui e-äri täht?

01.12.2022

Kes meist ei tahaks tihedas ja üleilmses veebikaubanduse konkurentsis ellu jääda või miks mitte lausa tähena särada?

Näeme igapäevaselt, et Eesti kliendid on valmis maksma paar eurot rohkem, kui saavad ostelda välismaise asemel kodumaises poes, mis on neile juba tuttav ja usaldusväärne. Seda muidugi eeldusel, et kliendikogemus on tasemel.

Kuidas aga seda saavutada? Kuidas kujundada ostuprotsess, millele kliendid on valmis andma hindeks kümme punkti kümnest?

Siit tulevad meie neli soovitust:

Esiteks, teekond ostuni olgu kiire ja mürata.

Eemaldada kõik liigne, mis ostjas segadust tekitada võib ning mille tõttu võib ostmine pooleli jääda. Sellisteks elementideks on näiteks kliendile mittevajalikud tootekoodid, liialt pikale venivad tootekirjeldused ja reklaamidega hüpikaknad. E-pood on valmis siis, kui sealt ei anna enam midagi ära võtta.

Hea tava on kuvada kauba valimisel ostetavaga sarnaseid või seotud tooteid, kuid see ei tohiks olla liiga pealetükkiv. Ostukorvi vaates peaks kuvama ainult tootega tihedalt seotud kaupa.

Teiseks, küsi nii vähe andmeid kui võimalik.

Põhjendatud vajaduseta ei tohi küsida kliendilt üleliigseid andmeid (sh sugu või sünnikuupäev). Näiteks ei peaks küsima ostjalt täpset postiaadressi, kui tellimus toimetatakse temani pakiautomaadi vahendusel.

Tuleb järgida elementaarseid isikuandmete töötlemise põhimõtteid.

Juhul, kui andmeid siiski küsitakse, peab kliendile olema selge, kes andmeid töötleb ning kuidas edaspidi kasutab. Näiteks kui klienti pole sellest eelnevalt teavitatud, ei tohi edastada andmeid kellelegi kolmandale. Ostuprotsess on kaupleja ja ostja omavaheline konfidentsiaalne suhe. Tutvuda tasub siinjuures nii Maksekeskuse koostatud privaatsuspoliitika kui müügitingimuste näidisega.

Kolmandaks, jaga infot e-poe tehnoloogiate kohta.

Klient peab saama kauplejalt info, milliseid küpsiseid või sarnaseid tehnoloogiaid (nt veebimajakad, võrguandmete kogujad) e-pood kasutab ning milliseid andmeid nende abil salvestatakse. Enamikus suuremates e-poodides saab luua ka kasutajakonto, kuhu sisenetakse parooli, Smart-ID või Mobiil-ID abil. Sellisel juhul peab e-kaupleja hoidma turvaliselt nii isikuandmeid kui klientide ostuajalugu.

Neljandaks, hinnaarvutus olgu läbipaistev.

Kui e-poe ostukorvis rakendub soodustus, peab olema selge, milliselt summalt see tehtud on. Siinjuures tuleb kindlasti järgida maist kehtima hakanud Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti koostatud hinna avaldamise juhendit, mille saad alla laadida siit.

Kui ostmisel saab sisestada sooduskoodi, peaks see lahter olema kergesti leitav.

Kokkuvõtteks, kui sa juba kasutad neid nelja põhimõtet, siis soovime sulle palju õnne – oled väärt 10 punkti 10st. Kui ei, siis tasub kiirelt tunde võtta ja teadmisi koguma hakata, et klientide südamed ja rahakotirauad enda poole võita.