Tagasi kõigi postituste juurde

Kuidas Mõnnakas kasvatab oma äri käibepõhise rahastuse abil?

27.10.2025

Iga e-pood seisab mingil hetkel silmitsi küsimusega, kuidas kasvu järgmisele tasemele viia. Tihti on vaja selleks teha investeeringuid tootearendusse, turundusse või laovarude juhtimisse. Selleks kõigeks on aga vaja vahendeid, mida algusfaasis ja kasvaval ettevõttel ei pruugi olla võtta. Siin on lugu sellest, kuidas kaupmeeste rahastus võib anda e-ärile tõelise hoo sisse.

Mõnnakas – Eesti e-kaubanduse edulugu

Mõnnakas on Eesti e-pood, mis on tuntuks saanud oma hiiglaslike, pehmete tekk-pusadega – tõeliselt mõnusate kaaslastega nii kodus kui õues. Viimastel aastatel on bränd aga hoogsalt kasvanud ja laiendanud oma valikut: nüüd leiab nende poest ka näiteks vihmajoped, jahutavad tooted, tekid ja padjad.

Ettevõtte asutaja Tambet Nugin räägib, et isegi kui nende tootevalik ajas muutub, on nende eesmärgiks pakkuda esmaklassilist kliendikogemust ning olla e-kaubanduses eeskujuks: “Usun, et meie klienditeenindus ei jää alla ka suurimate brändide omale. Isegi kui vahel on probleeme, anname endast parima, et iga kliendi mure saaks lahendatud võimalikult kiiresti ja edukalt.”

Mis tingis rahastusvajaduse?

Olulist rolli mängib hooajalisus ja sellega seotud rahavoogude juhtimine. „Meil pole ühelgi neljandal kvartalil õnnestunud oma täit potentsiaali saavutada, sest suvised rahavood ei võimalda piisavalt investeerida talvisesse laoseisu,“ selgitab Nugin. Lisaks sellele on kiiresti kasvaval ettevõttel vaja investeerida näiteks tootearendusse ja turundusse.

Iga e-pood seisab mingil hetkel silmitsi küsimusega, kuidas kasvu järgmisele tasemele viia. Tihti on vaja selleks teha investeeringuid tootearendusse, turundusse või laovarude juhtimisse.

Mõnnakas on proovinud erinevaid rahastusvõimalusi, kuid traditsioonilised pangad ei ole neid toetanud – noorel ja hooajaliselt kõikuvate tuludega ettevõttel on keeruline vastata pankade nõuetele. Ka väiksemate krediidipakkujate tingimused on olnud ebasoodsad, mistõttu pole need osutunud jätkusuutlikuks lahenduseks.

Käibepõhise rahastuse avastamine

Mõnnakas on Maksekeskuse e-poe makselahendust kasutanud juba oma esimestest tegevuspäevadest. Ühel hetkel jõudis nende postkasti teade, et Maksekeskus teeb koostööd uue rahastusplatvormiga SoftLoans, – ning just sealt sai alguse ettevõtte järgmine kasvusamm.

SoftLoans eristub traditsioonilistest laenuandjatest, sest rahastusotsus põhineb ettevõtte tegelikel tulemustel – müüginumbritel, turundustegevuse efektiivsusel ja muudel e-ärile olulistel näitajatel. See tundus Mõnnaka tiimile värske ja nende vajadustega hästi sobiva lahendusena. „Väga tänapäevane ja e-kaubanduse sõbralik lähenemine – see üllatas meid tõesti positiivselt,“ meenutab Nugin.

Noorel ettevõttel on sageli keeruline vastata pankade laenunõuetele. Siin tuleb appi SoftLoans, kelle rahastusotsused põhinevad äri tegelikul käibel ja tulemustel.

Pärast vajalike andmete ühendamist SoftLoansi platvormiga said nad kiiresti rahastuspakkumise. Nugin lisab, et just lihtsus ja läbipaistvus tegid kogemuse eriliseks: „Tingimused olid ausad ja kogu protsess uskumatult sujuv.“

Tagasimaksed toimuvad käibepõhiselt – kui müüki on vähem, on tagasimaksed väiksemad, kui käive kasvab, saab laen kiiremini tasutud. Tagasimakse eraldatakse müügist automaatselt, ilma et ettevõte peaks ise käsitsi midagi tegema.

Õigeaegne tugi, mis andis hooajale hoogu

Mõnnakas suunas 85% saadud rahastusest laoseisu kasvatamisse ning ülejäänud osa turundusse. Nugini sõnul oli rahastusel kohene ja märgatav mõju – ettevõte on talvehooajaks valmis suurema kaubavaruga kui kunagi varem ning sai ellu viia mitu turundusprojekti, mis muidu oleksid jäänud vaid plaaniks.

„Meie müügipotentsiaal neljandas kvartalis on umbes 20% kõrgem kui varasematel aastatel, enne Maksekeskuse ja SoftLoansi rahastust,“ ütleb Nugin.

Tema sõnul on koostöö jätnud väga positiivse mulje: „Kui peaksin seda kogemust ühe sõnaga kirjeldama, siis ütleksin – suurepärane. Ma olen väga põnevil ettevõtte tuleviku osas, sest näen, et Maksekeskuse ja Softloansi näol on mul olemas rahastuspartnerid, kelle abil saan jätkata aktiivset ettevõtte arendamist.“

“Ma olen väga põnevil ettevõtte tuleviku osas, sest näen, et Maksekeskuse ja Softloansi näol on mul olemas rahastuspartnerid, kelle abil saan jätkata aktiivset ettevõtte arendamist.“

Maksekeskuse kaupmehe rahastus aitab e-poodidel kasvada omaenda tempos – just siis, kui lisahoogu kõige enam vaja on.

Uuri rahastusvõimaluse kohta lähemalt