Osta kohe, maksa hiljem – miks just nüüd see oma e-poodi lisada?
Kell on seitse õhtul. Musta Reede kampaania käib täie hooga. Ostukorv kliendi ekraanil on juba täis, kuid ta kõhkleb. Kas kulutada korraga nii suur summa? Hetke pärast loobub, sulgeb lehe ja otsib edasi.
Kuid just sellises olukorras võib „osta kohe, maksa hiljem“ makseviis olla see argument, mis hoiab kliendi e-poes ja võimaldab ostu lõpuni viia.
Paindlikud makseviisid on juba ammu mitte lihtsalt mugavus, vaid ostukogemuse loomulik osa. Eriti populaarseks muutuvad need muidugi aasta lõpus. Inimesed teevad siis rohkem oste, kuid mõtlevad neid ka läbi ja võtavad appi lahendused, mille abil kulusid hajutada.
Kasvunumbrid ja hooajalisus
See kajastub selgelt ka statistikas. Maksekeskuse partneri Inbanki Eesti äriüksuse juht Hanno Ladvas räägib, et kui võrrelda kolmandat kvartalit ja aasta lõpukuid, on oodata suurt hüpet. Näiteks eelmisel aastal oli neil „osta kohe, maksa hiljem“ ostude arv neljandas kvartalis tervelt 44% suurem. Poole suurem.
See on selge hooajaline trend: aasta lõpus ostavad inimesed rohkem kingitusi, eelistavad kvaliteetseid ja kallimaid tooteid ning kasutavad aktiivselt suurkampaaniate soodustusi.
Kuid lisaks perioodilisele tõusule paistab silma ka pikemaajaline kasv. Inbanki andmetel on „osta kohe, maksa hiljem“ makseviiside kasutus sel aastal kasvanud kaks korda. „Huvi nende lahenduste vastu on selges kasvutrendis,“ kinnitab ka Holm panga partnersuhete juht Martin Tava.
Kuidas töötab „osta kohe, maksa hiljem“?
„Osta kohe, maksa hiljem“ makseviis võimaldab kliendil saada kauba kohe kätte, kuid tasuda selle eest hiljem – kas ühe maksena järgmisel kuul või osade kaupa mõne kuu jooksul. Oluline on see, et tarbijale ei lisandu intresse ega muid lisatasusid.
Seega eristub see traditsioonilisest järelmaksust, kus klient tasub ostu eest osamaksetena mitme kuu jooksul ning millega reeglina kaasnevad intressid.
Maksekeskuse kaudu on kaupmeestel lihtne lisada oma e-poe kassasse nii Inbanki kui ka Holm panga „osta kohe, maksa hiljem“ lahendused ning soovi korral ka järelmaks. Kõik maksevõimalused saab kasutusele võtta ühe liidestuse kaudu, ilma et oleks vaja eraldi keerulisi seadistusi.
Valdkonnad, kus „osta kohe, maksa hiljem“ annab tõelised eelised
„Osta kohe, maksa hiljem“ makseviis on arusaadavalt eriti vajalik kallimate toodete puhul – näiteks kodukaupade, tehnika ja autotarvikute ostmisel.
Kõige enam kasutatakse seda natuke kallimate igapäevaselt vajalike asjade ostmiseks, alatest riietest kuni lapsevankrini.
Maksekeskuse andmetest nähtub ka, et viimasel ajal on järjest kasvanud huvi kasutada maksa hiljem makseviisi tervise- ja heaoluteenuste eest tasumiseks – näiteks terviseuuringud.
Maksa hiljem eelised kaupmehele
Paindlikud makselahendused on kaupmeeste jaoks muutumas üha olulisemaks, seda eriti muutlikus majanduskeskkonnas. „Osta kohe, maksa hiljem“ on kaupmehele eelkõige riskivaba lahendus, sest kogu ostusumma laekub talle kohe ega sõltu sellest, millal klient osamaksed tasub.
Kokkuvõttes on see lahendus atraktiivne nii kaupmehele kui ka kliendile. Oste viiakse rohkem lõpule ning inimesed saavad osta seda, mida soovivad: ostukorvi pannakse suurema summa eest ja kvaliteetsemaid kaupu.
Tarbijate muutunud valikud
„Osta kohe, maksa hiljem“ tehingute arv on tõusuteel, räägivad ka Maksekeskuse andmed. Nüüd ostetakse selle abil ka vähem kallit ja palju laiemat ringi kaupu, kosmeetikatoodetest kontserdipiletiteni.
Seda tõestab ka see, et „maksa hiljem“ lahendusega tehtud ostude keskmine ostukorv on ajas langenud, jäädes nüüd napilt alla 200 euro.
See ei ole enam üksnes suuremate ostude tööriist, vaid laiemalt kättesaadav ja tavapärane lahendus.
Vaata siit, kuidas “osta kohe, maksa hiljem” makseviisid oma e-poodi lisada
Valmistu edukaks aastalõpumüügiks
Makseviisid ei ole pelgalt tehniline detail, vaid oluline osa ostukogemusest, mis võib otsustada, kas klient teeb ostu või mitte. Aasta lõpus, mil konkurents on eriti tihe ja tarbijate ootused suured, võib „osta kohe, maksa hiljem“ olla just see lahendus, mis aitab e-poele rohkem müüke tuua.
Vaata oma kassa lehte kriitilise pilguga ja mõtle, kas see vastab ostja ootustele. Kui mitte, on praegu õige aeg kaaluda uute makseviiside lisamist.