Tagasi kõigi postituste juurde

Vaata kõiki Maksekeskuse seminari “Mitu kanalit – üks kogemus” ettekandeid

11.11.2022

Esimesel novembril korraldas Maksekeskus päeva kestva seminari omnichannel-kaubanduse olulisusest. Täpsemalt rääkisime sellest, kuidas luua häid kliendikogemusi, mis ulatuvad e-poest üle tavapoodi ja vastupidi.

Ettekannetega esinesid teadlane Kristjan Port, Luminori peaökonomist Lenno Uusküla, Eesti E-kaubanduse Liidu juht Tõnu Väät, teenusdisainer ja agentuuri Rethink partner Laura Kullerkupp, Net Groupi digikaubanduse suunajuht Anders Abel, Bauhofi e-ärijuht Priit Vao, Ulakas Kaunitar omanik ja juht Kirki Kubri ja Ballzy ostujuht Kaspar Rätsep.

Järgnevate päevade jooksul avaldame siin kõik seminari ettekanded. Kindlasti on see kasulik ja inspireeriv jälgimine igale kaubanduses tegutsejale.

Kristjan Port – mustrid ja järjepidevus muutuvas maailmas

Seminari sissejuhatavas ettekandes mõtliskleb teadlane Kristjan Port meid ümbritseva maailma, muutustest elamise ja inimeseks olemise üle.

Muuhulgas puudutab ta oma ettekandes järgmist:

  • Millised on kitsaskohad inimese soovis tulevikku ennustada ja maailma mõista?
  • Milliseid mustreid me otsime ja milliseid peaksime otsima?
  • Miks inimene optimeerib, millistest teguritest see koosneb ja miks see oluline on?
  • Mis ühendab ettevõtteid, mis ellu jäävad, ja mis on omane neile, mis kaovad?

Lenno Uusküla – kuidas mõista majanduses toimuvat

Luminori peaökonomist Lenno Uusküla andis pooletunnise ettekandega ülevaate hetkel majanduses toimuvast, selle põhjustest ja tulevikuprognoosidest.

Mõningad mõtted:

  • Tarbimist hoiab üleval raha väärtuse kahanemine.
  • Eesti saavutas suve lõpuks Euroopa Liidu keskmise hinnataseme.
  • Lähiaastal surve majandusele jätkub, oodata on kõrget inflatsiooni, millele avaldab tugevat mõju ka tootjahindade kasv, mis jõuab viivitusega tarbijahindadesse.
  • Tööturg on heas seisus, kuid reaalpalk ja seeläbi ostujõud on vähenenud drastiliselt.
  • Ühest küljest jääb vabaaja ja luksuskaupade jaoks vähem raha, teisalt viivad poodidesse raha inimesed, kes on loobunud laenude võtmisest.
  • Majandustõusu koos reaalpalga kasvuga võib oodata 2024ndal aastal.

 

Tõnu Väät – tarbijate ootused (e)kaubandusele

Seminari sissejuhatava osa viimane ettekanne oli Eesti E-kaubanduse Liidu juhilt Tõnu Väädilt, kust ta andis ülevaate Eesti e-kaubanduse seisust, peamistest trendidest ja tarbija muutuvatest ootustest.

Mõningad mõtted:

  • 2021. aastal oli Eesti e-kaubanduse kasv Euroopa kiireim.
  • Kust tulevad Eesti e-kaupmeeste suurimad edud ja ebaedud?
  • Millisena ei tohi e-poodi kindlasti luua ja avada?
  • Millist rolli mängivad tagastused ja miks on need olulised?
  • Milline on Eesti B2B e-äri potentsiaal?

Laura Kullerkupp – kaubandus on muutunud, aga inimene mitte

Teenusdisainiagentuuri Rethink partneri ja teenusdisaineri Laura Kullerkupu ettekanne keskendus muutunud kaubandusele. Õigemini, kas kaubandus on ikka nii palju muutunud, kui meile meeldib mõelda?

Oma ettekandes aitab ta vastuseid leida järgmistele küsimustele:

  • Kui kaubandus ei olegi nii palju muutunud, siis milles seisneb põhimõtteline muutus?
  • Miks pelgalt odava hinnaga ei ole võimalik kaubanduses edukalt tegutseda?
  • Miks tuleb väärtustada kliendisuhet rohkem kui toodet/teenust ennast?
  • Kuidas mõjutab kaupmeest igasse inimesse sissekodeeritud soov olukordi kontrollida?
  • Miks on Ryanair üks parimaid näiteid kliendilubadusest kinnipidamisel?

Anders Abel – veebi- ja tavapoe liitmise võlud ja valud

Net Groupi on muuhulgas tegelenud kaubandusettevõtete digitaliseerimisega juba paarkümmend aastat. Ettevõtte digisuuna juht Anders Abel jagas oma ettekandes kogemusi, näpunäiteid ja märkamisi tõelselt toimiva omnichannel kaubanduse arendamiseks.

Muuhulgas käsitles ta oma ettekandes:

  • Mis omnichannel kaubandus ikkagi on ja mis see ei ole?
  • Kas ärikliendil ja erakliendil on ikka vahe?
  • Kuidas saab ärianalüütikaga päriselt tulevikku kujundada?
  • Kas personaalne hinnastamine on tulevik?
  • Miks peavad e-poe ja tavapoe hinnad olema ühtlustatud?
  • Kuidas saab kassapidaja olla osa tõeliselt omnichannel kogemusest?

Priit Vao – Bauhofi kogemuslugu

Bauhofi e-ärijuht Priit Vao jagas seminaril Bauhofi kogemuslugu – kuidas väikese e-poe mahuga poest pidi koroonakriisi ajal saama üleöö edukas e-kaupmees?

  • Kuidas oli Bauhof e-müük korraldatud enne aastat 2020 ehk enne Covidit?
  • Kuidas muutus olukord koroona tulekuga ja milliseid samme tehti nõudlusele vastamiseks?
  • Kuidas püütakse tagada ühte ostukogemuse e-poes ja tavapoes?
  • Milline on Bauhofi e-äri tulevik?

Kirki Kubri – Ulakas Kaunitar kogemuslugu

Kirki Kubri on erootikakaupluse Ulakas Kaunitar asutaja ja juht. Oma kogemusloos räägib ta tavapoe ja e-poe erinevatest rollidest ja võimalustest.

  • Miks ja millistel põhimõtetel on Ulakas Kaunitar loodud?
  • Millist rolli mängib ettevõtte jaoks e-pood?
  • Miks on e-poe kõrval oluline omada füüsilist poodi?
  • Miks on oluline jääda iseendaks?

 

Kaspar Rätsep – Ballzy kogemuslugu

Ballzy on üks silmapaistvamaid elustiilibrände ja -kauplusi Eestis. Tähelepanu püüvad nii unikaalse disainiga e-pood kui säravad tavapoed.

Oma ettekandes räägib Kaspar Rätsep kuidas see kõik sünnib.

  • Miks on iga Ballzy pood oma näoga?
  • Uuel turul e-äris läbi löömiseks on vaja tavapoodi? Miks?
  • Kuidas on e-poe ja tavapoe toodete valik omavahel seotud?
  • Kuidas ühendab Ballzy kliendikogemust e-poes ja tavapoes?
  • Milliseid turundusnippe ja taktikaid kasutatakse?

 

Paneeldiskussioon – kuhu liigub (e)kaubandus?

Seminaripäeva kokkuvõtvas paneeldiskussioonis arutlesid E-kaubanduse Liidu juht Tõnu Väät, Bauhofi e-ärijuht Priit Vao ja Net Group digikaubanduse juht Anders Abel e-kaubanduse lähitulevikust.

  • Millised on lähivaja väljakutsed?
  • Miks ei ole kohane eristada e- ja tavakaubandust?
  • Miks on läbimõeldud ühtse kliendikogemuse loomine oluline?