Valmistu 4. kvartaliks: kuidas kaupmehe rahastus aitab müüki kasvatada
Aasta viimane kvartal on e-kaubanduses alati kõige kiirem aeg. Must reede, küberesmaspäev, jõulumüük ja aasta lõpu allahindlused – just siis on ostjad valmis kulutama ning kauplejatel võimalus teha rekordilisi tulemusi.
Kuid koos võimalustega kasvab ka surve. Laoseis võib oodatust kiiremini otsa saada, reklaam muutub kallimaks ning ostjad eeldavad mugavat ja sujuvat ostukogemust. Pole ime, et paljud kauplejad küsivad: “Kuidas olla valmis tipphooajaks ja mitte jätta müügivõimalusi kasutamata?”
Üks hea lahendus on Kaupmehe Rahastus – see tööriist annab sinu ärile paindlikkuse, et varuda kaupa, investeerida turundusse ja kasvada just siis, kui nõudlus on suurim.
Miks on 4. kvartal e-poodidele nii tähtis
Enamiku kauplejate jaoks pole see lihtsalt kolm kuud – see on periood, mis määrab terve aasta tulemused. Nii näitavad tulemused, et jaekaubanduses moodustavad pühadeostud kuni 30% kogu aasta müügist. E-poes võib see osakaal olla veelgi suurem.
Baltikumis tehakse aina rohkem aastalõpu oste internetis. Uuringud näitavad, et nii Eestis, Lätis kui Leedus on e-kaubanduse käive viimastel aastatel kasvanud kahekohalise protsendi võrra ning 4. kvartal on endiselt kõige olulisem aeg.
Sel aastal on põhjust optimismiks.
Swedbanki ja teiste juhtivate finantsasutuste hiljutised analüüsid näitavad, et Baltikumis tervikuna on leibkondade ostujõud tõusuteel – palgad tõusevad kiiremini kui inflatsioon. Pärast keerulist perioodi on tarbijate kindlustunne taastumas ning nad on valmis kulutama, eriti just pühadehooajal.
See tähendab kaupmeestele kahte asja:
- Oluline võimalus – rohkem kliente ostab ja on valmis kulutama.
- Suurem konkurents – kõik tahavad nende tähelepanu
Et võita, on kõige olulisem ettevalmistus.
Küsi personaalset pakkumist oma äri rahastamiseks. Kliki siia!
Mis on Kaupmehe Rahastus lihtsalt lahti seletatuna?
Kaupmehe Rahastus on viis, kuidas Maksekeskuse kaupmehed saavad ligipääsu lisarahastusele kiiresti ja lihtsalt – ilma keerulise taotlusprotsessita nagu traditsiooniliste laenude puhul.
Kuidas see toimib?
- Sa saad ettemakse, mida saad kohe oma äri vajaduste jaoks kasutada.
- Tagasimakse toimub automaatselt sinu tulevastest müükidest läbi Maksekeskuse.
- Tagasimakse suurus kohandub sinu äri tulemustega – kui müük kasvab, maksad tagasi kiiremini; kui müük aeglustub, aeglustub ka tagasimakse.
See paindlikkus teeb kaupmehe rahastusest midagi hoopis muud kui pangalaenu, kus on fikseeritud kuumaksed. See liigub koos sinu äri rütmiga.
Ja mis kõige olulisem – sel ei ole peidetud kulusid. Sa tead juba alguses täpselt, kui palju maksad ning kõik on läbipaistev.
Kuidas kaupmehe rahastus aitab sul edu saavutada
1. Varu kaupa enne tipphooaega
Kujuta ette, et pead veebipoodi, mis müüb moekaupu. Eelmisel aastal sai sinu populaarseim toode otsa juba detsembri keskel ja nii jäi mitu nädalat müüki saamata. Sel aastal soovid varuda rohkem, aga suurem kogus tähendab ka suuremaid kulusid ette.
Kaupmehe rahastuse abil saad teha suuremad tellimused juba varakult, tagades, et kauba varu ei lõpe ära just siis, kui nõudlus on suurim. Samuti saad tarnijatega läbi rääkida paremad hinnad ja olla kindel, et kui kliendid sinu poodi jõuavad, on riiulid täis.
Mõned kaupmehed küsivad: „Aga mis siis, kui varun liiga palju ja müük jääb oodatust väiksemaks?“. Siin tulebki mängu Kaupmehe Rahastuse paindlikkus – tagasimakse kohandub sinu tegeliku müügimahuga. Kui müük on väiksem, aeglustub ka tagasimakse. Nii jäävad juhtohjad sinu kätte.
2. Investvesteeri tugevasse turundusse
4. kvartal on reklaamimaailmas kõige lärmakam aeg. Sotsiaalmeedia, Google Ads, suunamudijad – kõik võistlevad klientide tähelepanu nimel. Hinnad tõusevad ja pelgalt orgaanilisest nähtavusest ei piisa, et silma paista.
Lisarahastus võimaldab:
- Suurendada reklaamieelarvet, et jõuda rohkemate inimesteni.
- Eksperimenteerida uute formaatidega (video, suunamudijate kaasamine, remarketing).
- Võimendada kampaaniaid, mis juba toovad häid tulemusi.
Mõni kaupmees kahtleb: “Aga miks mitte lihtsalt kasvada nende vahenditega, mis mul juba olemas on?” Tegelikkus on see, et mitteinvesteerimine võib lõpuks minna kallimaks kui rahastuse kasutamine. Väikeste kampaaniatega jääd suure ostuhooaja jooksul lihtsalt tahaplaanile. Lisarahastus annab sulle võimaluse nõudlus päriselt enda kasuks tööle panna, mitte jätta seda konkurentidele.
3. Paranda ostukogemust
Lisaks kaubavarudele ja turundusele on 4. kvartal hea aeg teha väikeseid, aga mõjusaid muudatusi: kiirem tarne, sujuvam ostuprotsess või uued klienditoe tööriistad. Need uuendused võivad esmapilgul tunduda teisejärgulised, kuid sageli määravad need, kas klient ostab sinult vaid korra või tuleb tagasi ja jääb püsikliendiks.
Hea uudis on see, et rahastus ei ole seotud vaid ühe kindla eesmärgiga. Sina valid, mis on sinu poe jaoks olulisim. Olgu selleks rohkem kaupa, suuremad reklaamikampaaniad või parem tehnoloogia – sul on olemas paindlikkus.
Vastates levinud küsimustele
On loomulik, et rahastuse teemal tekib küsimusi. Heidame neile valgust:
- “Kas see pole lihtsalt järjekordne peidetud kuludega laen?”
Ei. Kaupmehe rahastus on läbipaistev ja lihtne. Tingimused on selged juba alguses ning tagasimakse tehakse automaatselt sinu müükidest – üllatusi ei ole. - “Mis saab siis, kui müük aeglustub?”
Tagasimaksed on seotud sinu käibega. Kui müük aeglustub, aeglustub ka tagasimakse. Sind ei seo fikseeritud kuumaksed. - “Mis siis, kui võtan enda jaoks liiga suure kohustuse?“
Rahastus on mõeldud lühiajalisteks kasvuvõimalusteks, näiteks 4. kvartali ettevalmistuseks, mitte pikaajaliseks kohustuseks. Kui kasutad seda konkreetse ja fookuses oleva eesmärgi jaoks, võib saadav kasu ületada kulusid kordades. - “Kui kiiresti raha kätte saan?”
Palju kiiremini kui pankadest. Kuna Maksekeskus näeb juba sinu müügiandmeid, on protsess kiire ja lihtne – saad tegutseda just siis, kui võimalus tekib.
On loomulik olla rahastuse osas ettevaatlik. Aga kaupmehe rahastus on loodud selleks, et anda sinu ärile hingamisruumi täpselt siis, kui seda kõige rohkem vajad – see on kasvuvõimaluste loomise tööriist.
Kõige olulisem on ajastus
Üks levinumaid vigu, mida kaupmehed teevad, on ootamine liiga kaua. Kui november kätte jõuab, on juba liiga hilja varuda kaupa, planeerida loovaid kampaaniaid või katsetada uusi reklaamivõtteid.
Need, kes aasta lõpus võidavad, alustavad ettevalmistustega juba varakult. Kaupmehe rahastus võimaldab sul tegutseda juba täna – kindlustada laovarusid, planeerida kampaaniaid ja lihvida oma poodi –, ikka selleks, et kui hooaeg kätte jõuab, oleksid valmis nõudlust püüdma.
Paljude e-poodide jaoks on 4. kvartal aasta olulisim aeg. See on aken, mil kliendid on aktiivsed, motiveeritud ja valmis kulutama. Kuid ilma ettevalmistuseta võib võimalusest kiiresti saada stress.
Kaupmehe rahastus ei tähenda võlgadesse sattumist. See on paindlik tööriist, mis võimaldab sinu äril tuua tulemusi just siis, kui see kõige rohkem loeb. Olgu selleks kauba varumine, turundusse investeerimine või ostukogemuse parandamine – lisa tugi aitab sul tulemusi maksimeerida ja aasta edukalt lõpetada.