E-kaubanduse indeks annab ülevaate turu trendidest
Maksekeskus avaldab alates 10ndast augustist oma kodulehel iganädalast e-kaubanduse indeksit, mis annab ülevaate Eesti e-kaubanduse mahtudest ja trendidest.
Indeksi koostamisel võetakse arvesse tehingud enam kui kahes tuhandes Eesti e-poes. “Et meie klientide hulka kuuluvad nii suured ja tuntud jaeketid kui ka alles alustavad väikeettevõtted, siis analüüsides kõiki tehinguid saame teha üldistusi kogu Eesti e-kaubanduse sektorile,” ütles ettevõtte tegevjuht Art Lukas.
Ühelt poolt võimaldab indeks jälgida siinse e-kaubanduse tehingumahtude nö orgaanilist kasvu. Teisalt annab see operatiivset tagasisidet suurte kampaaniate nagu E-smaspäev või Black Friday mõjust. Kaupmehed saavad aga hinnata, kas nende e-ärid kasvavad turuga samas tempos või erinevalt.
Indeksi koostamise aluseks on Maksekeskust läbinud tehingumahud eurodes. Indeksi algväärtus 100 on fikseeritud 2019. aasta esimese nädala põhjal. Väärtus 200 tähendab seega, et vastava nädala tehingumaht olid kaks korda suurem aasta 2019 algusnädalast.
“Viimast jooksvat aastat vaadeldes on muidugi kõige drastilisemat muutused seotud koroonakriisiga. Indeks alustas kiiret kasvu märtsi alguses kasvades enam kui kuu vältel üle 20% nädalas. See on aeg, mil eriolukorra tõttu oli suur osa poodidest suletud. Tipphetkel oli indeksi väärtuseks 385 punkti, ehk tehingumahud olid ligi neli korda suuremad kui 2019nda aasta alguses. Pärast seda toimus stabiliseerumine, millele on kaubanduse taasavamise järel järgnenud teatav langus,” tutvustas Lukas. “Samas näeme, et mahud on endiselt kõrgemad kriisieelse perioodiga võrreldes.”
Maksekeskuse kodulehel kuvatakse indeksi väärtus antud nädalal, muutus võrreldes eelneva nädalaga ja graafiliselt viimase 52 nädala arengud. Indeks paikneb lehe ülaosas.