Tagasi kõigi postituste juurde

E-kaubanduse kampaaniate mõju on 2019. a. tugevnenud

03.12.2019

Eesti e-kaubanduse hinnanguline kasvutempo on paari aasta taguselt 100%-lt “rahunenud 2019 sügiseks tasemele 30-40%. See on muidugi endiselt kadestamisväärne tõusukiirus iga kaupmehe jaoks, kes üksnes füüsiliste kanalite kaudu kasvada üritab, aga e-poodnikele annab võimaluse veidi ka hinge tõmmata, oma protsesse korrastada ja kasumlikkusega tegeleda.

Huvitaval kombel on aga kampaaniatipud muutunud veel teravamaks kui nad varem olid. Ülaloleval graafikul, mis kujutab Maksekeskuse tehingumahte käesoleva ja eelmise aasta novembris, ei teki ilmselt kellelgi raskusi E-smaspäeva ja Musta Reede üles leidmine. Viimane langes tänavu hilisemasse nädalasse.

Võrreldes tavaliste päevadega on hüpe järsk mõlemal aastal, aga tänavu veelgi dramaatilisem. Lihtsustatult võib öelda, et kui üldiselt on e-kaubandus kasvanud 30%-40%, siis kampaaniapäevade mahud võrreldes mullu sama kampaaniaga on kasvanud 2x kiiremini ehk üle 65%. Või sama tendents teiste sõnadega: kui mullu tähendas Must Reede tehingumahtudes ligi +200% kasvu võrreldes eelneva tavalise reedega, siis tänavu juba ligi 300%, ehkki too tavaline reede on juba ise aastaga tubli kolmandiku võrra suuremaks sirgunud. Sarnaselt kasvatas E-smaspäev käivet 2018 150%, seevastu 2019 juba üle 200%. Absoluutväärtuselt on E-smaspäev ja Must Reede olnud mõlemal aastal omavahel võrdsed, kasv on toimunud sünkroonis.

Kampaaniate tegeliku mõju kirjeldamiseks jäävad eelpool loetletud numbrid isegi tagasihoidlikuks, sest siin pole eraldatud üldisest baasist kaupmehi, kes kummastki kampaaniast üldse osa ei võtnud (selline täppisfiltreerimine meie statistikanumbrites oleks natuke liiga keeruline ettevõtmine, Musta Reede puhul suisa võimatu, kuna pole mingit keskset kohta, kus kampaanias osalejad end registreeriks). Saab vaid järeldada, et rahvamassidele sellised kaupmeeste-ülesed müügipäevad meeldivad aina rohkem ja kes otsustab oma e-poega nendes mitte kaasa lüüa, võib teha küll originaalse valiku, ent paraku ka kuu müügitulemustesse valusalt sisse lõigata.

Loe ka meie nõunadeid, kuidas e-poes pühade- ja kampaaniamüüki veel paremini teha.