Tagasi kõigi postituste juurde

Kas WooCommerce või Shopify – kumba eelistada?

31.03.2023

Need, kes on e-kaubandusega rohkem kursis, teavad kindlasti e-poe platvorme WooCommerce ja Shopify ning on kuulnud nende omavahelisest mõõduvõtust. Kumba platvormi aga ikkagi eelistada?

Eestlased on teinud selge valiku. Siinsete WooCommerce poodide arv ületab mäekõrguselt teiste platvormide oma. Vaadates Maksekeskuse ligi 4000 e-poest koosnevat kliendiportfelli, näeme, et WooCommerce on kõige olulisem tegija ka kogu Baltikumis. Seda platvormi kasutavad ligi pooled Eesti, Läti ja Leedu e-poodidest.

WooCommerce´i konkurent Shopify on Baltikumis väärikal teisel kohal, kuid jääb WooCommerce’ist siiski maha. Shopifyl on umbes kolmandik Maksekeskuse poodidest.

Edasi läheb konkurents tihedamaks. Vaadeldes kogu Baltikumi poode, näeme, et kolmandal kohal on Voog ja seda isegi olukorras, kus Läti ja Leedu turgudel ei tegutseta. Vähem kui viieprotsendise kaaluga, kuid oluline platvorm on veel Magento, järgnevad mõneprotsendise kaaluga Prestashop ja OpenCart.

Eelnev numbriline ülevaade tugines platvormide paigalduste arvule. Kuid oluline on vaadelda ka seda, kus liigub raha – millised on kõige suurema käibega poed. Siit vaatab meile vastu hoopis teistsugune pilt. Suured ja laia kaubavalikuga poed on teinud valiku Magento platvormi kasuks ning just neist poodidest tuleb suurim osa Baltikumi e-poodide tehingumahust.

Millise e-poe platvormi kasuks ikkagi otsustada?

Enne lõpliku otsuse langetamist tuleks põhjalikult läbi mõelda ja hinnata, milline on tuleviku müügimaht ja kas e-poe üles seadmisega saab hakkama oma jõududega või on selleks vaja kasutada arendaja abi.

WooCommerce’i populaarsuse põhjus on see, et tarkvara on saadaval tasuta ja avatud lähtekoodiga – seda saab vabalt kasutada ning vastavalt oma vajadustele kohandada. Samas võib WooCommerce poe üles seadmisel vaja minna arendaja abi. Shopify kui pilveplatvormi eeliseks seevastu on kiire ülesseadmine, lihtne kasutamine ja mitmed valmis integratsioonid.

Erinevate e-poe platvormide kohta saad lähemalt lugeda meie varasemas blogipostituses siin. Toome järgnevalt ära kahe turuliidri detailsema võrdluse.

WOOCOMMERCE

Plussid:
1. Tasuta ja avatud lähtekoodiga. E-pood paigutatakse virtuaalsesse serverisse, mistõttu lisandub veebimajutuse tasu.

2. WooCommerce on WordPressi plugin. Kes juba kasutab WordPressi, sel on kõige lihtsam valida WooCommerce.

3. Intuitiivne ja lihtsalt oma vajadustele kohandatav.

Miinused:
1. Vaja on pisut sügavamaid tehnilisi teadmisi või kasutada arendaja abi.

2. On tarkvara selle klassikalises tähenduses, samal ajal kui Shopify toimib pilveteenusena.

SHOPIFY
Plussid:
1. Intuitiivne ja lihtne. Palju on kaupmehe jaoks juba valmis tehtud ning üldjuhul saab e-poe alustamisega hakkama iga vilunud arvutikasutaja.

2. Mugav ja turvaline. Pilvelahenduse puhul ei pea muretsema serveritega seotud hooldustööde pärast, Shopify hoolitseb tarkvara ja selle turvalisuse eest.

Miinused:
1. Igakuised tasud. Olenevalt paketist on kuutasu 24 kuni 289 USA dollarit ning lisandub teenustasu e-poe tehingutelt. Shopify Plus (mõeldud suurte tehingute mahuga e-poodidele) kuutasu ulatub 2000 dollarini.

2. Kohandamisvõimalused on piiratud. Enne e-poega alustamist tuleks kindlasti järele uurida, milliseid makse- ja tarnelahendusi platvorm toetab. Maksekeskuse Shopify liidestuse kohta saab edasi lugeda siin.

Postitus on refereering artiklist Geeniuse portaali Maksekeskuse blogis.