Kas sinu e-pood on jõuludeks valmis?
Iga kaupmees teab, et detsember on aasta üks oodatumaid aegu. Läbimüügid kasvavad juba ainuüksi sellepärast, et pea kõigil meil on vaja osta kingitusi – nii endale kui teistele. Kaupmehena peaksid aga küsima, mida saaksid omalt poolt veel teha, et pühademüüki nö loomulikust kasvust veelgi enam tõsta? Millist võimalusi pakuvad e-poodi loodud sisu, tarne- ja maksevõimalused?
Loo spetsiaalset sisu, paku näiteks kingiideid
Paljud e-poed pakuvad oma külgedel lisaks müüdavatele toodetele ka kasulikku ja huvitavat lugemist. See on suurepärane võimalus juhtimaks tähelepanu toodetele, millel näed suurimat müügipotentsiaali. Kõige lihtsam on koostada artikleid kingiideedest. Aluseks võid võtta nii konkreetse sihtgrupi (10 kingiideed noorele emale) või tootekategooria (selle talve parimad lauamängud).
Lisaks sellele on hindavad sinu e-poe kasutajad aga ka inspiratsiooni tekitavaid artikleid. Eriti kasulik on see näiteks sisustus- ja majapidamistarbeid müüvas e-poes aga kindlasti ka moetoodete pakkumisel. Artikkel “5 lihtsat soovitust stiilseks jõululauaks” leiab kindlasti lugemist iga perenaise poolt. Hästi kirjutatuna võib sul õnnestuda ühele kliendile kõik need viis soovitust ka edukalt müüa. Seejuures ei tunne klient, et talle on liigset müüki tehtud. Vastupidi, sa aitasid tal lahendada konkreetse probleemi.
Tee eraldi toote- ja/või kategooria lehed, uuenda tootekirjeldusi
Kui sinu e-poe platvorm võimaldab, siis kasulik oleks luua uued erikategooriad, mis sisaldavad just pühadehoojaks kõige sobivamaid tooteid. Millised tooted sinna kuuluvad saad otsustada nii varasema kogemuse põhjal kui ka näiteks saadavuse järgi, et klient saaks arvestada nende kiire tarnega.
Kindlasti on mõistlik aga luua teemakatalooge – näiteks kingitused koolilapsele, parimad kingiideed abikaasale või vahvad leiud kolleegidele. Kuna klient ei pea su e-poes pikalt ringi jalutama, siis on tõenäosus ka emotsiooniostudeks kõrgem. Samuti on suurem tõenäosus, et klient ostab ühest kategooriast mitu toodet. Parimal juhul lahendab aga kõik oma kingimured sinu poes – sa oled selle lihtsalt nii mugavaks teinud.
Ka tootekirjeldused tasub võimalusel üle käia ja vaadata, kas mõnede puhul tasuks hooajalist sobivust kuidagi eriliselt välja tuua. Siin saaks vihjata näiteks potentsiaalsetele kingi saajatele.
Allahindlus, tasuta tarne ja pikem tagastuste aeg
Väike allahindlus või tasuta tarne pakkumine ei pruugi olla peamine argument ostu sooritamiseks, siis see võib olla lõplik tõuge. Et see aga nii oleks tuleb seda pakkuda kavalalt. Näiteks võiks allahindlust pakkuda ostukorvi summa alusel. Seda võib nii varakult välja reklaamida kui ka juba ostukorvis nö boonus pakkumisena esitada. Näiteks kuvad ostukorvis teadet, et ostes veel ühe toote hinnaga 10 € või rohkem rakendub allahindlus 15%.
Tasuta tarne pakiautomaati on suhteliselt levinud, seega võid oma kliente üllatada näiteks tasuta kulleri pakkumisega. Müües tooteid, kus kulleri kasutamine on tõenäolisem võib see olla oluliseks tõukeks ostu sooritamiseks. Kiirel pühade-eelsel ajal hindame kõrgelt mugavusi, mis seda perioodi aitavad paremini läbi elada.
Kui seaduse järgi saab e-poest ostetud kaupu tagastada 14 päeva jooksul, siis kaupmehel on võimalus seda perioodi oluliselt pikendada. Kingituste ostmine tähendab tihti seda, et kaup jõuab oma tegeliku saajani hiljem. Seda võiks arvestada, pakkudes kampaania korras tagastusvõimalust näiteks 30 päeva.
Makseviisid, mis hajutavad väljaminekuid
Makseviisi sidumine pühadehooajaga pole e-kaubanduses seni erilist rõhku saanud, kuid üha mitmekesisemad makseviisid loovad selleks võimaluse. Sinu e-poe kliendid võivad novembris-detsembris kasvavate väljaminekute tõttu kulutusi hajutada hoidmaks igakuiseid väljaminekuid kontrolli all. Siin tulevad mängu niinimetatud maksa hiljem makseviisid, mida oma poes pakkuda saad.
Maksekeskuses tõime oktoobri lõpul Inbankiga koostöös turule uue makseviisi nimega Slice, mis võimaldab Sinu kliendil tasuda ostetud kauba eest kolmes võrdses osas. Seejuures ei lisandu ei intresse ega teenustasusid luues nii paindlikkuse, mida pühade ajal kasvanud kulutustega eriti vaja. Teisisõnu, kulutusi planeerides ja igakuisel pere-eelarvel silma peal hoides võimaldab Slice teha korraga rohkem või suuremaid oste ja tasuda nende eest pikema perioodi vältel hoides nii igakuised väljaminekud madalamal. Kaupmehena ei pea sa ootama maksete laekumisi, vaid saad ostusumma kohe kätte.
Makseviisi lisandumine makseviiside hulka ei ole aga piisav selle aktiivseks kasutuselevõtuks – teave selle eelistest tuleb klientideni viia varakult, juba enne ostukorvi jõudmist. Paljudel meist on oma eelistatud makseviisid ja uute kasutuselevõtt eeldab sellekohast infot ja argumente. Olles aga Slice’ist teadlik võib klient otsustada osta aga toote, mida ta teises olukorras ostnud ei oleks.
Mõned praktilised mõtted ja nõuanded, kuidas Slice’i tutvustada:
- Tee Slice’i sümboolikat ja värve kasutav bänner – nii tunneb klient Slice’i ostukorvis maksemeetodite juures kiiremini ära;
- Kirjuta uuest makseviisist oma e-poes uudis tuues välja selle praktilised eelised;
- Avalda artikkel, kus annad omalt poolt nõu jõuluostude planeerimisest ja -eelarvest. Saad Slice’i tuua välja kui võimaluse jagada suuremad ostud pikemale perioodile;
- Loo jõuluostu soovitustega eraldi kategooria ja too Slice välja kui mõistlik viis jõuluostude eest tasumiseks;
- Teavita uues maksemeetodist kliente uudiskirjas.
Slice’i eelised on kaunis lihtsasti mõistetavad:
- Slice on intressi ja teenustasu vaba. Kui ostukorvi maht on 300 eurot, siis Slice’iga klient maksabki 300 eurot – iga kuu sada eurot;
- Slice ei ole krediiditoode. Seepärast on selle kasutamine oluliselt lihtsam ja taotlusprotsess kiirem kui teiste tunnetuslikult sarnaste toodete puhul. Kliendil tarvitseb maksemeetodite hulgast lihtsalt valida Slice, misjärel vormistab ta ostu loetud minutitega;
- Makseviisi saab kasutada 75 – 800 euroste ostude eest tasumiseks.
Inbank pakub oma lehel allalaadimiseks visuaalseid materjale, mida saad kasutada näiteks bännerite loomisel. Nii saad kujundada just sinu e-poe disainiga sobivaid teavitusi.
Võimalusi teavituste tegemiseks on veel, seejuures on aga oluline on, et need mõjuksid sinu e-poes loomulikuna ja sisuliselt väärtuslikuna.
Pühade hooaeg on käes. Hoolitse, et Sinu e-pood oleks selleks valmis.
Kui Sinu e-poes ei ole Slice veel kasutusel, siis kirjuta meile support@maksekeskus.ee ja aitame selle kiiresti aktiveerida. Näiteks Maksekeskuse ametlikku moodulit kasutavad kliendid saavad Slice’i hakata pakkuma juba samal päeval.
Lisaks Slice’ile pakub Maksekeskus ka Liisi ID järelmaksu ja Finora krediidiliini tooteid.