Tagasi kõigi postituste juurde

Kaup otsas? Milline võimalus!

02.04.2020

Limiteeritud kogused, tarneprobleemid või ootamatult suur nõudlus – kõik need võivad olla põhjuseks, miks e-poest mõni toode on otsa saanud. Müügi kaotamise asemel on olukord võimalik hoopis kasuks pöörata ning kasutada pakkumist ületanud nõudlust hea kliendisuhte loomiseks. Kuida seda teha?

Teavita selgelt

Esimene asi – kui kaup pole hetkel saadaval, siis ütle see selgelt välja. Nii kui klient vaatab sinu e-poes hetkel mittesaadaval toodet, siis peab see kohe ka selge olema. Kindlasti ei tohiks teda see halb üllatus tabada näiteks alles ostukorvis või hetkel, kui ta vajutab “lisa ostukorvi” nuppu. Õigupoolest peaks ostukorvi lisamise nupu asemel olema uus üleskutse. See ongi oluline – ära lihtsalt ütle, et kaup on otsas vaid paku kohe jätkutegevust või teisi tooteid, mis sama vajadust rahuldavad.

Kindlasti ei tohiks teda see halb üllatus tabada alles ostukorvis

Kogu e-posti aadresse

Võimalus jätta e-maili aadress, et saada teavitus kauba müügiletulekust. See ülimalt lihtne nipp võib väga hästi müügi tagada. ‘Lisa ostukorvi’ nupu asemele saab e-poe platvormi laiendades luua funktsionaalsuse, kus kasutaja saab jätta oma meiliaadressi, kuhu saata teavitus, kui kaup on taas saadaval.

Oluline on, et kogutud e-maili aadressid on seostatud just konkreetsete toodetega. Ei taha ju informeerida klienti kogemata valest müügile saabunud tootest. Ühtlasi annab selline infokogumine võimaluse saada ka aimu nõudlusest – kui ikka hiljuti laost otsa saanud toote kohta on suur hulk inimesi jätnud oma meiliaadressi, siis tuleb selle toote taas müügile saamisega kiiresti vaeva näha.

Mida teised ostsid?

Näita tooteid, mida soetasid teised. See nipp aitab realiseerida müügi veel kiiremini – näita, mida ostsid need kliendid, kes samuti vaatasid otsas olevat toodet. Kui e-poes on lai valik tooteid, siis tõenäoliselt saab hetkel puuduolevat toodet asendada. Seejuures on kindlasti abiks teiste inimeste tehtud reaalsed ostud. Loomulikult võid ka omalt poolt soovitusi anda, kuid teiste ostlejate otsused mõjuvad tihti kaalukamalt.

Ära kustuta lehekülgi

Kui kauba kättesaadavus pole ajutine probleem ja tõenäoliselt seda enam müügile ei tulegi, siis ära toodet kustuta. Iga toode on e-poe veebilehe kontekstis eraldi lehekülg ja kui neid kustutada, siis see ei meeldi kuidagi Google’ile. Selle asemel suuna lehekülg ümber kas väga sarnasele tootele või tootekategooriale. Nii suunad ostja ikkagi olemasolevate toodete juurde mitte ei pea talle kuvama 404-error lehte, mis mõjub e-poe usaldusväärsusele laastavalt. Samuti ära suuna sortimendist kadunud tootelehelt e-poe avalehele – nii viiksid külastaja justkui algusesse tagasi ja sea tarbija ei oota.

Ootamatult kasvavate mahtude juures on tõenäoline, et e-poest saavad tooted teinekord otsa. Kasuta seda võimalust tõeliselt hea kliendisuhte loomiseks.

Loe Maksekeskuse makse+tarne teenuse kohta