Tagasi kõigi postituste juurde

Kuidas kasvatada e-äri automaatturunduse ja AI tööriistade abil?

24.04.2023

Maksekeskuse aprillikuu webinaris rääkisime sellest, kuidas toetada e-äri kasvu automaatturunduse ja AI abil. Oma teadmisi ja kogemusi jagas digistrateeg Siiri Tiivits-Puttonen, kellel on pikaajaline kogemus e-äride loomises ja arendamises. Siiri kõneles sellest, millised on e-äride väljakutsed ning kuidas neid automaatturunduse tööriistade abil võita.

E-äri turundus tähendab eelkõige usaldusväärse kliendisuhte loomist: eesmärk on muuta kliendid e-poe sõpradeks ja soovitajateks. Enamus maailma e-äride turunduseelarvest kulubki täna kliendisuhtlusele ehk kliendi tagasikutsumisele läbi automaatturunduse.

Vaata webinari endale sobival ajal järele siin

Automaatturunduse rakendamiseks on hädavajalik koguda klientide andmeid. Need võivad sisaldada kliendi nime, e-posti aadressi, telefoninumbrit, ostude ajalugu, veebilehe sirvimisandmeid, demograafilisi andmeid jne. Kui andmed on kogutud ja ajakohastatud, saab need turunduse jaoks tööle panna. Nende põhjal on võimalik määratleda erinevaid kliendi segmente ning luua sihtrühmi, kellele suunata erinevaid personaalseid turundussõnumeid.

Millised on e-äri takistused?

Rääkisime põgusalt ka puudustest, mis e-äri kasvu takistavad. Siiri Tiivits-Puttonen tõi neist esile neli peamist:

  • Ärianalüüs on pealiskaudne või pole sellele üldse mõeldud
    Kõigepealt peaks otsima vastust küsimusele, miks e-äri üldse alustada. Viidates Simon Sineki kuulsale “Why” mõtlemisele –  miks me teeme? mida me teeme? kuidas me teeme?
  • Protsessid ehk “kuidas me teeme” on puudulikud
    See tähendab, et ei tegeleta tootekategooriate juhtimisega või ei ole toodete rikastamine (toodete kirjeldused, filtrite ja atribuutide määramine) läbi mõeldud.
  • Puudulik lehesisene otsingumootor
    Palju tähelepanu pööratakse lehe välisele otsingule ehk ehitatakse hästi üles SEO. Seejuures unustatakse tihti lehesisene otsing. Tegelikult alustab minimaalselt 30% kasutajatest otsingut just lehe siseselt ning sealt tulnud e-poe konversioon on 1,8% võrra kõrgem.
  • Kasutajaliides ei ole intuitiivne
    Suur osa tarbijatest ei naase veebilehele, mis oli neile ebamugav või muul viisil halva kasutuskogemusega. 65% Eesti inimestest kasutab e-poodi mobiilis, mistõttu on väga oluline optimeerida e-pood ka mobiilsetele seadmetele.

Kliendi andmed ja teekond

Kuidas kliendi andmed endale saada? Paku külastajale atraktiivseid põhjuseid, miks ta peaks oma andmed jätma. Näiteks võib kutsuda teda liituma uudiskirjaga, pakkuda vastutasuks tasuta whitepaper´i allalaadimist või boonuseid. Kui klient ostab anonüümselt, saab kasutada näiteks tellimuskinnitust, et püsikliendi kutse sinna juurde lisada.

Tasub luua täpne plaan, millal ja kuidas klienti liituma kutsuda ning kuidas temaga edasi suhelda. Jälgides külastaja käitumist veebis, saab teada, kust ta tuleb, millist sisu ta vaatab ja kus ta ostuprotsessis on. Kui kliendi andmed on juba olemas, saab talle teha personaalseid pakkumisi nii oma veebis kui väliste turunduskanalite kaudu.

Analüüsi anonüümsete kasutajate teekondi Google Analyticsi või muude automaatturunduse tööriistade (näiteks Klevu, NOSTO või Clerk.io) abil, et saada teada, millistelt lehtedelt tulevad kõige väärtuslikumad kasutajad. Jälgides anonüümsete ja registreerunud kasutajate ostukäitumist, saab külastajatest luua sarnaseid (lookalike) gruppe, kellele saata automaatseid personaalseid teavitusi.

Sidustooted ja pealemüük

Tootekategooria juhtimine on äärmiselt oluline, kuna see on alus, mis võimaldab anda kliendile soovitusi lisatoodete ostmiseks. Nii võimaldab automaatturunduse tööriistade AI näidata kliendile omavahel sobivaid tooteid, sarnaseid tooteid, teiste poolt enim ostetud tooteid ja kõige populaarsemaid tooteid.

Läbi mõeldud ja vastavalt kliendile kohandatud soovitused aitavad suurendada nii peale- kui ka lisamüüki. Lisatooteid tasub kliendile pakkuda kas tootelehel või ostukorvi sammudes. Hea sidususatribuut toodete vahel on bränd – kui klient ostab toote teatud brändilt, on mõistlik talle näidata ka teiste sama brändi toodete soovitusi.

Otsingu personaliseerimine

Automaatturunduse tööriistad võimaldavad personaliseerida e-poe otsingu. Hea otsinguleht annab kliendile tarku soovitusi: näiteks toob esile tooted, mida sarnase profiiliga kliendid oma teekonnal on vaadanud. Samuti on võimalik näidata tooteid, mida rohkem müüa soovitakse. Ühtlasi ei peaks otsinguleht kunagi näitama toodet, mida pole saada, vaid pakkuma kasutajale alternatiivseid tooteid ning edasi ostlemise võimalusi.

Oluline on ka automaatteavituste kasutamine, mis aitab klientidel leida sobivaid tooteid ja suurendada nende ostuhuvi. Hüljatud ostukorvi meeldetuletused ja viimasele vaadatud tootele suunatud soovitused aitavad kaotada võimalikke takistusi ostu lõpuleviimisel.

Kokkuvõttes, tõhus tootekategooria juhtimine ja personaliseeritud otsing läbi turundusautomaatika võimaldavad suunata kliente õigetele toodetele, tõsta nende ostuvalmidust ning suurendada kliendirahulolu.

Vaata webinari endale sobival ajal järele siin