Postitatud 23.05.2017

Paljudel e-kaupmeestel õnnestub Maksekeskuse leping allkirjastada juba 1 tööpäeva jooksul pärast avalduse esitamist. Mõnel juhul jääb aga protsess pikemalt venima, sest e-pood ei vasta täielikult liitumistingimustele

Mis on tüüpilised eksimused ja kuidas neid vältida?

 

1. E-poe domeen ei toimi

Maksekeskus saab lepingu sõlmida alles siis, kui on e-poe üle vaadanud, et kontrollida liitumistingimuste nõuetele vastavust. Kui e-pood on alles ettevõtja kujutlustes või veebiarendaja arvutis, siis liitumisavaldusele märgitud domeenilt midagi ei avane ja protsess jääb ootele, kuni arendusega on lõpuni jõutud. Mingit eelist võimalikult varajane avalduse täitmine ei anna, enne e-poe ülevaatamist lepingut ei genereerita.

Kui e-pood on valmis, aga asub enne ametlikku avamist veebiarendaja ajutisel domeenil ja/või on parooliga kaitstud, tuleks vastavad juhtnöörid lisada liitumisavalduse kommentaaridesse, et saaksime kohe protsessiga edasi liikuda.

Kui e-pood ei ole veel päris valmis, aga soov on kasutada testkontot, siis ka see info tasuks operatiivsuse huvides lisada kommentaaridesse.

 

2. E-pood on tühi

E-poe “valmis” olemine tähendab, et seal on müügil ka kaubad. Kaupadel peaks olema asjakohased kirjeldused, pildid, hinnad jne.

On arusaadav, et ükski e-pood ei ole staatiline nähtus, kus päevast üks on üleval kõik kaubad, mida müüma hakatakse. Maksekeskuse ülevaatamise eesmärk on mõistlikkuse piires teha kõik võimalik, et vältida olukorda, kus reaalne klient satuks e-poodi kasutades segadusse ja selle tõttu võiks tekkida müüja ja ostja vahel mingi vaidlus. Kui kaupadel puuduvad kirjeldused, on tarbijal väga raske aru saada, mida ta õigupoolest ostab. Seetõttu on parem vältida poolikuid, tõlkimata, fotodeta tootelehti. Kui kõiki ei jõua korraga viimistleda, pange alguses üles vähem tooteid, aga korrektselt. Tootevalikut saab ju jooksvalt täiendada.

 

3. Kaupmehe kontaktid on puudu

See on eriti tüüpiline e-poodide puhul, mida peetakse nö hobi korras, muu töö kõrvalt. Kuigi teil ei pruugi olla ametlikku esindust ega kontorit ja ka klienditeeninduse töö võib 100%-liselt olla firmajuhi enda õlul, siis tarbija jaoks peaksite ikkagi looma selguse – kes on kaupa või teenust müüv firma. Ja kuidas müüjaga ühendust saab (telefon, e-mail). Teil ei ole mingit kohustust pakkuda 24h kliendituge. Kui toodud telefoninumber on kasutatav kindlatel kellaaegadel, siis nii märkigegi. Peaasi, et tarbijal oleks jällegi pilt selge.

 

4. E-poel puuduvad kasutustingimused või ei küsita nendega nõustumist

Ilma kasutustingimusteta ei saa e-poodi pidada. Mingit meeletult pikka ja keerulist juriidilist dokumenti ei pea siiski arendama. Hea on aluseks võtta näiteks E-Kaubanduseliidu näidistingimused ja neid siis vajadusel enda e-poele sobivaks kohandada. Kohandamisel ei tohi siiski seaduse nõuetega vastuollu minna  – näiteks kaupade tagastusõigus vähemalt 14 päeva ja tagastatud kaupade eest raha tagastamine maksimaalselt 14 päeva jooksul on seadusesse kirjutatud piirid ja neid ei saa tarbijale kahjulikus suunas nihutada. Samuti on oluline, et enne ostu sooritamist küsib e-pood tarbijalt ka tingimustega nõustumist (tavaliselt lahendatakse see linnukese abil).

 

5. Mõned tegevusalad vajavad eraldi luba või registreerimist

Kui e-pood tegeleb näiteks alkoholi, toiduainete või toidulisanditega, on vajalik vastav tegevusluba või registreerimine VTA-s. Need asjad peaks eelnevalt korda ajama. Samuti tuleks alkoholi ja tubakatoodete puhul pöörata kasutustingimustes tähelepanu, kuidas välistatakse nende toodete müük / tarnimine alaealistele.

Nüansse võib olla muidugi veel, aga ülalolevad punktid moodustavad vähemalt 80% kõigist takistustest. Seega kui need on lahendatud juba enne liitumisavalduse esitamist, siis võib loota, et ka Maksekeskuse lepingu sõlmimine läheb ladusalt ja saate poe käivitamisega kiirelt edasi liikuda.