Tagasi kõigi postituste juurde

WordPress/WooCommerce: kas ideaalne platvorm või väljakutse ettevõtjale?

28.10.2024

Platvorme, millel e-poodi luua ja arendada, on turul väga palju. Üks levinumaid ja populaarsemaid neist on WordPress/WooCommerce. Kuid arvamusi selle kohta, kas see platvorm on hea või halb, on seinast seina – on neid, kes on vaimustuses, kuid leidub ka neid, kel on pigem negatiivsed kogemused. Selles artiklis vaatame lähemalt, kuidas WordPress/WooCommerce töötab ning miks see vastandlikke arvamusi tekitab.

Mis on WordPress/WooCommerce?

WordPress on avatud lähtekoodiga (open-source) lahendus, mille abil saab luua erinevaid digitaalseid lahendusi, alates kodulehtedest ja e-poodidest kuni suuremate kaubandusplatvormide, ostu-müügiportaalide või muude digilahendusteni.

WooCommerce on moodul, mis paigaldatakse WordPressi platvormile eesmärgiga lisada e-poe funktsionaalsus. See hõlmab endas ostukorvi -ja tootelehti, kassalehti, katalooge ning palju teisi e-kaubandusega seotud komponente.

Maksekeskuse WooCommerce liidestusega saab e-pood pakkuda klientidele erinevaid makseviise, nagu pangamaksed, kaardimaksed ja “maksa hiljem” lahendused. Lisaks saab kohe e-poega liita tarneviisid, võimaldades pakkide saatmist nii pakiautomaati kui ka kulleriga.

WordPress/WooCommerce väljakutsed

Avatud lähtekood tähendab, et arendajal on täielik ligipääs kogu koodile. Ühelt poolt pakub see lahenduse loomiseks suurt paindlikkust, kuid teisalt võib tuua kaasa negatiivseid tagajärgi, sest iga arendaja töötab oma stiili ja meetoditega.

Paraku võib e-kaubanduse ettevõte kokku puutuda ka selliste arendajate ja ettevõtetega, kes e-poe loomisel parimaid praktikaid ei järgi. Näiteks kasutavad kolmandate osapoolte mooduleid, mis võivad olla vigased, või muudavad WooCommerce’i põhifunktsioone, mis võib tekitada hilisemaid probleeme kujundusmalli ja moodulite uuendamisega.

Seda olukorda võib võrrelda sõiduauto hooldusega. Kui autot hooldab pädev mehaanik, kes järgib tootja standardeid, väheneb oluliselt tõenäosus tõsisemate tehniliste probleemide tekkimiseks. Kui aga hooldust tehakse mitte-spetsialiseerunud töökojas, kus iga mehaanik töötab omal moel, võivad aja jooksul ilmneda probleemid.

WordPress/WooCommerce kujundusmallide ja moodulite uuendamine

Probleem ei seisne alati arendaja töös, vaid võib peituda ka tellija enda otsustes. Ka e-pood sarnaneb autoga – teatud läbisõidu järel vajab see hooldust. E-kaubanduse maailmas tähendab see kujundusmallide ja moodulite uuendamist. Ettevõtted loobuvad sageli sellest teenusest, soovides hoolduskuludelt säästa, kuid pikema aja jooksul võib see äri negatiivselt mõjutada. Kui uuendusi ei tehta regulaarselt, võib e-poe veeb:

  • Olla haavatav viirustele
  • Lakata funktsionaalselt ja visuaalselt korralikult töötamast
  • Muutuda aeglaseks

Seetõttu võib platvormil oleva poe kasutamine muutuda ebamugavaks, kuigi ettevõte ise ei ole pühendanud piisavalt tähelepanu selle haldamisele. Uuendusi on soovitatav teha vähemalt kord kvartalis ehk kord kolme kuu jooksul.

Kuidas leida õige partner WordPress/WooCommerce arenduseks ja hoolduseks?

Arendajaid ja arendusettevõtteid on palju ja see võib õige partneri leidmise muuta küllalt keeruliseks. Käed tasub lüüa ettevõttega, kel on e-poodide loomisel ette näidata õnnestunud töid ning kes suudab pakkuda haldus- ja hooldustöödes usaldusväärset tuge, olles alati telefonikõne kaugusel.

Baltikumi ainuke ettevõte, mil on olemas ka WooCommerce´i sertifikaat ning mis kuulub maailma 50 WooCommerce’i plaatinastaatusega ettevõtte hulka, on WD Market. WooCommerce’i sertifikaat annab ülima kindlustunde, et e-pood arendatakse platvormi parimate tavade järgi ning tagatakse vajaliku hoolduse ja toe pakkumine, et luua positiivne kasutajakogemus.