Tagasi kõigi postituste juurde

9 ideed, kuidas tõsta sinu veebipoe konversioon lakke

16.10.2023

Mida rohkem inimesi sinu e-poodi satub, seda uhkem. Ent palju külastajaid ei tähenda veel palju müüki. Palju väärtuslikum mõõdik on siin konversioon – mida suurem see on, seda tulusamad on su olemasolevad veebikülastused. Konversioon on ka võti selleni, et saaksid külastajatega tulevikus edasi suhelda.

Teisisõnu, konversioonimäär näitab selliste külastajate osakaalu, kes täidavad veebis mõne sinu seatud eesmärgi. Arusaadavalt on selleks kas ostmine ise või siis toote ostukorvi panemine. Ent sinna alla lähevad ka hinna- ja kontaktipäringud, uudiskirjaga liitumine, registreerumine üritusele või webinarile.

Kui veebilehel selgeid eesmärke ei ole ehk konversiooni ei mõõdeta, on ju väga keeruline teada saada, mida külastajad veebis ikkagi teevad ning millised tegevused suurendavad ostuni jõudmise võimalust. Samuti võib konversiooni süvenemise käigus avastada tegevusi, mis potentsiaalsed kliendid hoopis poest eemale peletavad.

E-poe numbrilised eesmärgid peaksid muidugi olema realistlikud ja aitama kaasa sinu äriplaani elluviimisele. Ära unusta, et konversioonid pole alati lõpptulemus, vaid pigem vahend selle saavutamiseks. Siin on mõned näited võimalikest eesmärkidest:

  • Suurendame uudiskirjaga liitunute arvu 20% võrra
  • Saavutame tipphooajal üle 700 konversiooni kuus
  • Tõstame konversioonide arvu 6 kuu jooksul 10% võrra.

Järgnevalt toome mõned nipid, mida saad oma e-poe konversioonimäära tõstmiseks kasutada.

1) Neist esimene on lihtne – räägi kliendiga!

Küllap on ootuspärane, et esimene soovitus on veebiliiklust veelgi efektiivsemalt numbrite keeles analüüsida. Tegelikult on aga üks alakasutatud, ent väga tõhus meetod, silmast silma suhtlemine. Vii oma klientide ja potentsiaalsete klientidega läbi kvalitatiivintervjuusid või palu neil osaleda fookusgrupis. Näiteks võiks uurida järgmist:

  • Kas veebipoes olevad tootekirjeldused vastasid nende ootustele ja vajadustele?
  • Kas ostuprotsess kulges sujuvalt või tekkis mingeid takistusi?
  • Kas nad leidsid e-poe kassas sobiva makseviisi?

Vestlus kliendiga aitab paremini mõista tema muresid ja vajadusi. Saadud väärtuslikku tagasisidet saab kasutada poe kasutajamugavuse parandamiseks ja konversioonimäära suurendamiseks.

2) Lisa e-poodi vestlusaken

Kuid ühekordse intervjuu kõrval on oluline hoida kliendiga pidevat suhtlust. Lihtsaim viis seda teha on läbi e-poe vestlusakna või vestlusroboti. Juhul kui kumbagi tööriista sinu e-poes veel kasutuses ei ole, kaalu kindlasti selle lisamist.

Külastaja, kes sinu veebilehele jõuab, soovib tekkivate küsimuste korral kiireid vastuseid. Live chat võimaldab sul just neil hetkedel kliendile appi rutata. Kiire ja lihtsa suhtlemisvõimaluse tagamine külastajatele kergendab nende ostuotsuste tegemist ning soosib kliendilojaalsust.

3) Vaata üle e-poe väärtuspakkumine

E-poe väärtuspakkumine on üks kõige olulisemaid konversioonide toojaid. Kui külastajad tõesti hindavad sinu pakkumist, on võimalus ostuks suurem ning tõenäoliselt on nad valmis andestama ka mõned veebi kasutajakogemusega seotud või tehnilised probleemid.

Kuid milline on ikkagi see õige, kliente paeluv sõnum? Üks tõhus viis seda teada saada, on kasutada A/B testimist. Katseta digikampaaniates erinevaid e-poodi ja tooteid reklaamivaid tekste ning analüüsi, milline neist annab kõige paremaid tulemusi. Seejärel vali edukaim sõnum oma e-poe tutvustuseks. Hea väärtuspakkumine tähendab ka toodete õiget, konkurentsiga arvestavat hinnastust.

4) Ole õigel ajal õiges

Kahtlemata on konversioonide suurendamiseks oluline õige ajastus. Ajasta oma pakkumised hetkedeks, kui kliendid on kõige altimad neist kinni haarama. See puudutab nii üleskutseid ostu sooritada ja allahindluskampaaniast osa saada kui ka näiteks kutseid liituda uudiskirjaga või osaleda üritustel. Kutsu külastajat oma infokanaliga liituma juba siis, kui ta on ostu alles kaalumas ja võib õige valiku tegemiseks vajada lisainfot.

Kui müüd hooajalisi tooteid, pead arvestama, et sul oleks piisav kaubavaru toodetele just siis, kui nende järele on kõige suurem nõudlus. Sinu pakkumine peab olema kooskõlas sellega, mida inimesed parajasti otsivad ja soovivad osta.

5) Vii läbi veebi tehniline audit

Selleks, et sinu e-pood toimiks, peab ideaalselt toimima ka selle tehniline platvorm. Veebipood, kus esineb tõrkeid, kaotab kiiresti kliente. Kui avastad, et külastajate arv lehtedel väheneb, võib see olla märk sellest, et sinu veebis esineb tehnilisi probleeme.

Tehniline audit võib paljastada mitmeid kasutajakogemust puudutavaid kitsaskohti. Näiteks võib veebilehe aeglane laadimiskiirus takistada klientidel hõlpsalt sirvimist, katkised lingid või pildid võivad jätta ebaprofessionaalse mulje ning mobiilne versioon võib olla mittetoimiv, mis võib eemale peletada potentsiaalsed mobiilis ostjad.

Kui oled tehnilised probleemid lahendanud, suureneb oluliselt inimeste valmisolek sinu lehel ostu sooritada või teha muid soovitud tegevusi.

6) Muuda e-poe kassa mugavaks

Kõige väärtuslikum konversioon on kahtlemata veebiost ja seega on e-poe kassa kriitilise tähtsusega oluliste konversioonide suurendamiseks.

Selleks, et klient sulle raha jätaks, pead maksmise tegema võimalikult mugavaks. Eemalda e-poe kassast kõik üleliigsed väljad, lingid ja muu müra. Küsi kliendilt vaid neid andmeid, mida makse tegemiseks ja kauba saatmiseks tõesti vaja on. Kui makse sooritamine on kliendile lihtne ja ootuspärane, on see otsetee eduka tehinguni.

Lõpliku otsustamist mõjutab seegi, kas külastaja leiab kassas endale sobiva maksemeetodi. Maksekeskuse kaudu saad oma e-poodi lisada üle 10 erineva makseviisi, lisaks teiste Balti riikide ja Soome maksed. Kui müüd rahvusvaheliselt, paku kindlasti lisaks pangamaksetele ka kaardiga tasumise võimalust. Kallima kauba puhul, kui tegemist on näiteks kodumasinate või elektroonikaga, võib kliendi ostuotsuses saada määravaks, kas e-pood pakub maksa hiljem teenust.

7) Kogu positiivseid arvustusi

Kui oled e-poega alles alustamas, pead tegema kõik, et selle tuntust suurendada ning seda näidata mugava ja turvalise ostukohana. Mitte midagi ei aita sellele kaasa rohkem kui positiivne hinnang ja soovitus juba olemasolevatelt klientidelt – see on märk uutele kasutajatele, et ostukeskkond on usaldusväärne.

Küsi klientidelt kaupadele tagasisidet ning kuva neid tootekirjelduste juures – nii saavad ka uued huvilised sinu toodetega paremini tutvuda. Samuti võid veebi luua eraldi tunnustuste lehe. Ära jäta kasutamata võimalust jagada positiivseid arvustusi sotsiaalmeedias, näiteks Facebookis või Instagramis. Kui kohtad kriitikat oma poe või toodete kohta, vasta sellele koheselt ja avalikult.

8) Võta appi turundusautomaatika

Nii olemasolevate klientide kui uute külastajate ostukäitumise analüüsimiseks saad abi uusimast tehnoloogiast. Tänapäevased turundusautomaatika ja AI tööriistad võimaldavad koguda nii külastajate andmeid kui ka kaardistada nende teekondi veebis.

Analüüsi millisest kanalist külastaja tuleb, millist sisu vaatab ja kus ta ostuprotsessis on. Kui kliendi andmed on juba olemas, saab talle teha personaalseid pakkumisi nii oma veebis kui väliste turunduskanalite kaudu.

Samamoodi saad turundusautomaatika tööriistade abil jälgida anonüümsete klientide teekondi ning luua neist sarnaste (lookalike) gruppe. Varieeri e-poe sisu näidates igale kasutajale esmalt just tooteid, mida ta varem on vaadanud või millest vastavalt profiilile võiks huvituda.

9) Saada hüljatud ostukorvi teateid

Kui klient on siiski e-poest lahkunud ostu sooritamata, on tema tagasitoomiseks veel üks õlekõrs. Saada talle meeldetuletus ostukorvi jäetud või viimasena vaadatud toote kohta. Klienti aitab kergemini tagasi tuua see, kui lisad sõnumisse toote kohta positiivse arvustuse või pakud ostult soodustust.

Et sõnum oleks isiklikum ja meeldejäävam, püüa see muuta personaalseks: kasuta meeldetuletuste loomisel kliendi nime ja jäetud kauba pilte. Lisa toote kohta võimalikult palju teavet, kuid ka otselink, mille kaudu lihtne jälle e-poe ostukorvini jõuda.

Veebipoe konversiooni tõstmine on oluline samm eduka müügi suunas. Kõik eespool mainitud viisid moodustavad teekonna, mis võimaldab suurendada veebipoe konversiooni ning muuta külastajad lojaalseteks klientideks.

Kokkuvõtvalt võib aga öelda, et eduka müügi aluseks on tõhus kliendisuhtlus. Selle saavutamiseks tuleb leida võimalusi, kuidas kliendiga suhelda – õigel ajal ja õigel viisil.