Tagasi kõigi postituste juurde

Kuidas valmistuda müügikampaaniateks?

02.06.2023

Kampaaniad nagu Must Reede või E-smaspäev võivad e-poodide tehingumahu mitmekordistada. Maksekeskuse kogemus näitab, et harvad ei ole ka juhud, kui kampaaniapäeval kasvavad tehingumahud võrreldes tavapäevaga neli kuni viis korda.

Selline kasv on kindlasti meeltmööda, kuid juhul, kui ostjaid ei suudeta teeninda, võib ka kaasa tuua probleeme. Mida teha, et kampaaniateks päriselt valmis olla?

Piisavalt kaupa laos
Üks olulisemaid asju, mida kampaaniaks valmistumisel arvestada, on laohaldus. Kaupmees pead tagama, et tal oleks piisavalt varusid kampaania ajal tekkinud nõudluse rahuldamiseks. Kui kaup saab otsa või selle väljastamine viibib, võib see kahjustada e-poe mainet.

Analüüsi varasemaid müügiandmeid ning prognoosi kampaaniaaegset nõudlust, et viia laovarud vastavusse. Kui e-poes on müügil erinevate tarnijate kaubad, siis võib kaaluda ka alternatiivsete tarnijate kaasamist tagamaks piisav varu.

Selge sõnum
Ostjatena teame me pettumust, kui e-poes ringi jalutades tuleb tikutulega taga otsida avalehel suurelt lubatud “valik tooteid -40%”.

Mida lihtsam on kampaania pakkumine, seda suurema tõenäosusega saadab seda edu. Näiteks pakkumine “kogu kaup -25%” on oluliselt mõistetavam kui “valik tooteid -40%”. Kui kogu kaubavalikut pole võimalik sama allahindlusega pakkuda, siis tasuks pakkumine teha näiteks konkreetsele kategooriale.

Kättesaadav klienditugi
Kampaaniapäev tähendab ka kasvavat koormust klienditeenindusele. Üha suurem hulk inimesi soovib vestlusakna kaudu küsida kaupmehelt küsimusi ja kliendi ootus on, et ta saab kiired ja täpsed vastused. Kui vestlusakent ei ole, siis peab olema valmis vastama e-mailidele või telefonikõnedele. E-smaspäev on aga vaid üks päev kestev kampaania, mistõttu klienditoe kohese kättesaadavuse puudumine vähendab oluliselt eduka müügi potentsiaali.

Seepärast tuleb kaupmehel läbi mõelda, kuidas sellele nõudlusele vastata. Lisa e-poele vestlusaken, kui seda veel ei ole. Alustuseks sobib kasvõi Facebook Messenger väga hästi.

Vajadusel kaasa klienditoesse kampaaniaperioodiks rohkem inimesi. Töötajad peaksid väga täpselt informeeritud kampaania tingimustest ning oskama operatiivselt vastata ka näiteks tarneaegu puudutavatele küsimustele.

Paindlikud maksevõimalused
Eesti e-poodides saab tavaliselt tasuda pangamaksetega, tihti ka kaardimaksetega. Need, kes müüvad kalleimaid tooteid, võiksid aga kampaania ajal välja tuua võimaluse tasuda ostukorvi eest osade kaupa. Seda võimaldavad traditsiooniline järelmaks ja nn osta kohe, maksa hiljem lahendused. Kuna e-poodi jõuab kampaania ajal suur hulk inimesi, kes soetavad kaupa just seepärast, et see on tänu allahindlusele kättesaadavamaks saanud, siis maksa hiljem võimaluste pakkumine aitab seda segmenti veelgi enam aktiveerida.

Paindlike maksevõimaluste väljatoomine on väga oluline ja seda juba ostuprotsessi algetapis. Teavita osade kaupa maksmise võimalusest e-poe avalehel või kampaanialehel.

Kohaletoimetamine
Kuigi tasuta kohaletoimetamine on saamas teatud tingimustel juba normiks, siis kampaania ajal on selle pakkumine sisuliselt kohustuslik. Kuid see pole ainus, millele tarne osas mõelda.

Väiksemad e-poed saadavad tihti klientidele pakke neid ise pakiautomaati viies. Kasvavate mahtude korral on see aga ebamugav. Seepärast tasuks uurida tarnepartnerilt, mis tingimustel on kuller valmis kaubale järgi tulema, et seda siis korraga üle anda – see võib vähendada oluliselt töötajate koormust, mida saaks rakendada mujal.

Äärmiselt oluline on anda klientidele infot, millal täpsemalt nad paki kätte saavad. Normiks on saanud kauba kättetoimetamine 2-3 päeva jooksul. Kui suudad pakkuda kiiremat tarnet –  suurepärane! Kuid ära anna lubadusi, mida ei suuda pidada. Tarneaegade lubamine on otseselt ootuste juhtimine ja seda õigesti tehes on võimalik oluliselt tõsta kliendi rahulolu. Tarnides kauba kliendile kahe päevaga olukorras, kus tarneajaks oli lubatud kolm-neli päeva, üllatad klienti meeldivalt. Kui aga lubasid tarnet järgmisel päeval, siis oled klienti alt vedanud.

Turundustegevused
Igal e-poel on oma sihtgrupp, millega kaupmees loodetavasti pidevalt tööd teeb. Kuid samas on kampaaniad suurepärane võimalus püüda ka uut sihtgrupi, uut klienti. Seepärast võiks oma turundus- ja reklaamitegevustes mõelda eraldi selle peale, keda kampaania raames kõnetada ja tabada püütakse.

Sotsiaalmeedia reklaamides loo uusi sihtgruppe. Tavameediat kasutades uuri võimalusi uute kanalite kaasamiseks.

E-poe töökindlus
E-poe tehniline korrashoid on pidev protsess, kuid eriti enne suuremat kampaaniat tasuks veenduda, et kõik on töökorras. Ära võta vahetult enne kampaania algust ette olulisi uuendusi, sest sellega kaasneb alati risk, et midagi ei tööta ootuspäraselt ja kahju võib olla suur.

Kokkuvõtteks võib öelda, et e-kaubanduse kampaania ettevalmistamine nõuab hoolikat planeerimist ja teostamist. Kaupmehed peavad arvestama kõigega alates laohaldusest kuni turunduse ja klienditeeninduseni. Neid praktilisi näpunäiteid järgides saavad algajad e-kaubandusega tegelevad ettevõtted paremini kampaaniateks valmistuda, neid maksimeerida ja leida uusi kliente.

Postitus on refereering Geeniuse portaali Maksekeskuse blogis ilmunud artiklist.