Postitatud 25.06.2019

Tõrgeteta töötav e-pood on kaupmehe jaoks elulise tähtsusega. Tehniliste probleemide küüsis vaevlev poekeskkond tähendab kaupmehele otsest rahalist kahju, mistõttu on selle korrashoid suure tähtsusega. Õnneks on mõningad lihtsad juhised e-poe korrashoiu tagamiseks.

Ära kunagi eksperimenteeri live-lehega!

Kõikvõimalike tehniliste muudatuste ja uuenduste tegemine ei tohiks kunagi toimuda avalikkusele kättesaadaval e-poes ehk nö. live-lehel. Vastasel juhul on suur oht, et kui tehtav uuendus või muudatus osutub vigaseks või läheb konflikti mõne kasutusel oleva mooduliga, siis saab e-pood koheselt kahjustada ega pruugi seejärel enam korralikult töötada. Näiteks võib viga saada lehe disain ja paigutus, tooteid ei kuvata korralikult, makselahendused ei võimalda oste sooritada. E-poe taastamine võib olla keeruline, eriti, kui ei ole tehtud regulaarseid varukoopiaid.

Et sellist olukorda vältida, peab veebilehest olema tehniliselt samaväärne, kuid eraldiseisev demoleht. Seejuures ei pea e-poe demoleht olema varustatud täpselt sama tootekataloogiga, küll aga peaks seal olema samad moodulid ja pluginad ning sisuhaldusplatvormi versioon, mis on kasutusel live-lehel. Tehes muudatusi demokeskkonnas ja nähes selle tagajärgi, on võimalik vältida vigade jõudmist kõigile kättesaadavale lehele. Kui vigu aga ei esine, siis võib olla kindel, et ka live-lehel muudatusi tehes jätkab leht kenasti tööd. 

Tee regulaarseid varukoopiaid

Kui demokeskkond on mõeldud eelkõige tehniliste võimaluste testimiseks, siis regulaarsed varukoopiad aitavad tagada, et vajadusel on võimalik taastada nii platvorm kui andmebaasid, mis säilitavad muuhulgas kogu e-poe sisu ja tellimuste andmeid.

Soovitatavalt iga 24h järel automaatselt loodavad varukoopiad aitavad vea ilmnedes suhteliselt väikese aja ja andmekaotuse kuluga taastada leht kujul, mil kõik toimis. Sealhulgas saab varukoopiate kaudu taastada moodulite seaded.

Varukoopiate tegemiseks ja haldamiseks on sisuhaldusplatvormidel mugavad ja lihtsalt kasutatavad moodulid ning lisateenused, mille kohta leiab internetist palju teavet.

Palju mooduleid, palju ohte

Veebilehed koosnevad sisuhaldusplatvormist ja selle lisatud moodulitest ehk pluginatest. Seejuures on platvormi arendajad tihtilugu erinevad moodulite arendajatest. Kuigi mõlemad püüavad koostööd tehes tagada, et moodulid töötavad platvormil kenasti, siis ohuks võib kujuneda ka moodulite omavaheline kokkusobivus. Mida rohkem on aktiivseid mooduleid, seda suurem on oht nende omavahelisteks ebakõladeks. Seejuures võib moodulite omavaheline mittesobivus väljenduda ka hoopis kolmanda mooduli mitte töötamises.

Eriti ohtlik on hoida korraga aktiivsena sama funktsionaalsust pakkuvad moodulid – need lähevad omavahel suure tõenäosusega vastuollu.

Seega, paigalda ainult need moodulid, mida päriselt vajad. Kasutust mitteleidvad moodulid eemalda, nende mitte-aktiivseks muutmine ei pruugi olla piisav.

Vea otsingul alusta algusest

Vea ilmnedes on suur kiusatus võtta koheselt ühendust “vigase” mooduli arendajaga. Vea lahendamine on aga kiirem ja tulemuslikum, kui esmalt püüad ise jõuda järeldusele, milline moodul tõenäoliselt viga põhjustab.

Selleks lülita demokeskkonnast esmalt kõik moodulid välja ning seejärel alusta nende järk-järgulist sisse lülitamist, alustades seejuures Maksekeskuse moodulist. Pärast iga mooduli sisse lülitamist vaata, kas see hakkas soovitud kujul tööle. Kui kõik näib töötavat, lülita sisse järgmine ja nii edasi, kuni tuvastad mooduli, mis vea tekkimisest tõenäoliselt põhjustab. 

Seejuures ei pruugi vigane olla aga viimati sisse lülitatud moodul, vaid see võib tuua esile mõne aktiivse mooduli nõrga koha, mis just sisse lülitatud mooduliga konflikti läheb. Alles seejärel võta ühendust mooduli arendajaga, sest nüüd on sul juba palju rohkem olulist infot, mis aitab ka tekkinud viga lahendada.