Tagasi kõigi postituste juurde

Veebipoe kohandamine erinevatele turgudele – miks ja kuidas?

20.03.2024

Üleilmastumine toimub ka veebikaubanduses. See tähendab, et üha enam kaupmehi püüab lisaks koduturule müüa tooteid välismaale, eelkõige naaberriikidesse. Üldjuhul on e-poe laienemine uuele turule võimalus suurendada brändi tuntust ning muidugi ka tulu.

Kuid sageli on laienemine liikumine mõnele suuremale ja konkurentsitihedamale turule. Et selles võitluses edukas olla ning teiste seas silma paista, on vaja oma pood sihtriigi turu jaoks sobivaks kohandada. Selgitame allpool lähemalt, kuidas seda teha ja miks see on oluline.

Sisu kohandamine

Ilmselt on kõik nõus, et kõige olulisem on e-poe sisu, eelkõige tekstide, sihtturule kohandamine. Kuigi esmapilgul võib tunduda, et piisab vaid tekstide tõlkimisest, siis tegelikult on ülimalt oluline võtta arvesse ka sihtriigi kultuurilist ja sotsiaalset tausta. Tõlkimisele peab lisanduma tootekirjelduste, visuaalide ning turundus ja -reklaamsõnumite kohandamine vastavalt sihtriigi kultuurile ning tarbijate ootustele.

Tekstiga toimetamine on küllalt lihtne: tuleb vaid leida kvaliteetne tõlketeenuse pakkuja, kes lehed sihtriigi keelde paneb. Kuid muude e-poe komponentide kohandamine võib osutuda keerulisemaks. Tasub pisut ringi vaadata ja sirvida turul edukalt tegutsevaid e-poode leidmaks, mis on nende pakkumistele iseloomulik ja tüüpiline. Võib-olla on sihtriigi e-poodides mõni kindel viis, kuidas tooteinfot ja visuaale esitletakse?

Veebi optimeerimine otsimootoritele (SEO)

Veebipoe otsimootoritele optimeerimine on üks eduka e-äri aluseid. Seda seetõttu, et inimesed ei kasuta otsimootoreid vaid info otsimiseks, vaid ka kaupade leidmiseks, mida nad osta soovivad.

SEO põhimõtetele vastav veebipoe sisu aitab parandada poe nähtavust kohalikes otsingutes. Seetõttu on hädavajalik märksõnade kohandamine konkreetse turu keelde ja otsingu harjumustele vastavaks. Kuigi Google on maailmas enim kasutatud otsinguplatvorm, võivad selle kõrval erinevatel turgudel populaarsed olla Bing, Yahoo vm. Seega tasub äri laiendamisel välisriiki välja selgitada, millistes otsimootorites peaks kindlasti nähtav olema.

Erinevad makseviisid

Veel üks oluline aspekt e-poe kohandamises on makseviiside valik. Eri riikides on populaarsed erinevad maksed: näiteks kui ühes riigis domineerivad pangaülekanded, siis teises riigis on populaarsed hoopis kaardimaksed või e-rahakottide kasutamine. Veebipoega tasub liita kõik populaarsed kohalikud makseviisid, et pakkuda piisavalt valikuvõimalusi. Kui mõne kliendi jaoks ei oma makseviis mingit tähtsust, siis teise puhul võib see saada ostuotsuse tegemisel määravaks.

Klienditeenindus kohalikus keeles

Klienditeeninduse kohandamine kohalikule turule tähendab võimet suhelda kliendi emakeeles, kuid ka kohaliku etiketi ja ootuste mõistmist. Loomulikult ei tohiks unustada poe lahtiolekuaegade kohandamist vastavalt sihtriigi ajavööndile ning erinevate suhtluskanalite (e-post, vestlusrakendused, sotsiaalvõrgustikud) kasutamist vastavalt kohalikele harjumustele. Kui Eestis eelistatakse suhtlust e-kirja või vestlusakna kaudu, siis mõnes teises riigis võib olla väga levinud suhtlus näiteks WhatsAppi või teiste suhtlusrakenduste kaudu.

Peab märkima, et kiiresti kasvab nende tehisintellekti tööriistade arv ja populaarsus, mis suudavad klientidega erinevais keeltes suhelda. Kuigi tehisintellekti võimed arenevad kiiresti, ei tohiks pimesi vaid sellele vahendile toetuda. Kohaliku klienditeenindaja palkamine nõuab küll suuremat investeeringut, kuid tagab tõenäoliselt parema kliendikogemuse ning müügitulemuse.

Logistika korraldamine uuel turul

Veel üks oluline aspekt, mida äri kohandamisel välisturgudele silmas pidada, on logistika ja pakivedu. Tarbijate ootused tarneaegade ja -kulude suhtes võivad riigiti ja piirkonniti märkimisväärselt erineda. Kui mõnes riigis on klientide jaoks väga oluline kiire tarne, siis teises riigis võib otsustavaks saada hoopis tarne hind. Oluline on erinevaid ootusi arvesse võtta ning pakkuda tarnevõimalusi, mida inimesed sel turul vajavad.

Kokkuvõte

E-poe kohandamine sihtturu jaoks võimaldab ettevõttel jõuda suurema hulga klientideni. Kui oled suundumas välisturule, võta kindlasti arvesse, et see, mis meile on harjumuspärane, võib oluliselt erineda sellest, millised on sealse kliendi ootused. Kuigi poe kohandamise protsess võib kujuneda töö- ja ajamahukaks, on see vajalik, kindlustamaks, et uuele turule sisenemine toimub edukalt.