Tagasi kõigi postituste juurde

Veebipoe SEO: olulisimad trikid, mille abil inimesed sinu poodi meelitada

01.12.2023

Küllap leidsid selle artikli, kuna otsid viise, kuidas oma e-poe külastajate arvu kasvatada. Usutavasti pole ka lühend „SEO“ sulle päris võõras, ent sa pole veel päris täpselt aru saanud, kuidas see võlusõna enda heaks tööle panna.

Kui jah, siis on see artikkel just sinule.

SEO on kodulehe seadistamine selliseks, et otsimootorid selle võimalikult kerge vaevaga üles leiavad. Nii muutub leht nähtavaks ning kasvab ka nö orgaaniline liiklus.
Mis on üldse SEO? Lihtsalt öeldes on see protsess, mille käigus kohandatakse ja täiustatakse veebilehte nii, et see oleks otsimootoritele paremini mõistetav ning seega ilmuks ka Google’i ja teiste otsimootorite tulemuste lehekülgedel (SERP) nähtavale varasemast eespool.

SEO-tegevused on veebi tehniline seadistamine, veebilehtede optimeerimine märksõnade abil, samuti veebi sise- ja välislinkide loomine. Järgnevalt vaatleme põhilisi SEO elemente, millest ei saa veebi optimeerimisel kuidagi mööda.

Esiteks, ehita kindlale vundamendile

Veebipoe SEO peaeesmärk on luua side tarbijate otsingute ja ettevõtte pakutava vahel. Nii nagu iga hoone vajab kindlat vundamenti, peaks ka sinu veebi ülesehitus olema tugev ja korrapärane, tagamaks et informatsioon leitakse loogilisel teel ning kiiresti. Seetõttu tee esmalt kindlaks, et sinu lehel on otsimootoritele loetav sisukaart (sitemap), selge URL-ide struktuur ning ressursid visuaalselt köitvate lehtede ja artiklite lisamiseks.

Teiseks, mida kliendid tegelikult otsivad?

SEO oluline nurgakivi on märksõnade analüüs, mis pakub väärtuslikku teavet selle kohta, milliseid sõnu tarbijad tegelikult otsimootorites kasutavad, et leida sinu tooteid või teenuseid.

Kui need märksõnad on juba teada, on sinu ülesanne tagada, et need oleksid esindatud ka sinu veebilehel. Kui SEO on korralikult tehtud, suudab veebileht potentsiaalsete külastajate otsipäringutele täpselt vastata.

Märksõnade analüüs ei pea sugugi olema ajamahukas käsitöö. Nii on täna e-kauplejal kasutada mitmed head märksõnade tööriistad nagu näiteks Ahrefs ja Semrush, mis aitavad tuvastada nii populaarseid märksõnu kui ka teha kindlaks nende otsingumahu.

Kolmandaks, mis paneb nad klikkima?

Veebilehe nähtavus otsimootori tulemustes ei taga veel automaatselt külastusi. Kliente on vaja veenda just sinu veebilehte valima. Siin mängivad olulist rolli pealkirjad, mida esindavad sinised klikitavad lingid SERP-is ning metakirjeldused, mis ilmuvad tekstilõikudena pealkirjade all. Need kaks moodustavad justkui veebilehe sisu eelvaate ja peaksid seetõttu olema piisavalt sisukad ja veenvad, et inimesi klikkima panna.

Äärmiselt oluline on tagada, et nii pealkirjades kui ka metakirjeldustes kasutataks klientide endi otsimootorisse sisestatud märksõnu. Kui kasutaja näeb otsitulemustes just neid sõnu, mida ta otsis, suureneb oluliselt tema motivatsioon veebilehele klikkida. Seetõttu kasuta märksõnu läbivalt nii pealkirjades, metakirjeldustes kui ka URL-ides.

Neljandaks, loo sisu, mis köidab

Sisu on kuningas ning seda samuti veebipoe SEO kontekstis. Kuna usutavasti on tootelehed e-poes olulisimad, pööra tähelepanu just nendele kirjeldustele. Tootekirjeldused peaksid olema detailsed, samuti piisavalt unikaalsed, et eristuda konkurentidest.

Rikasta tootelehti märksõnadega, mida kliendid aktiivselt otsivad. Pealkiri H1 moodustab tavaliselt iga lehe põhipealkirja ja seetõttu peaks sisaldama peamisi märksõnu, mis kirjeldavad konkreetse lehe sisu. See mitte ainult ei aita külastajatel paremini mõista lehe sisu, vaid võimaldab ka otsimootoritel mõista lehe konteksti.

Lisaks tasub veebi lisada muud külastajale huvitavat sisu, näiteks toodete kasutamise või hooldamise juhendid või regulaarne blogi. Asjakohased artiklid hoiavad publiku kaasatuna ning annavad otsimootoritele selge signaali veebi väärtuslikkusest.

Viiendaks, ära unusta visuaali

Kui tahad, et otsimootor sinu e-poe üles leiaks, ära unusta tekstide kõrval piltide ja videote optimeerimist. See, kui lisad failile arusaadava ja kirjeldava nime ning alternatiivteksti, ütleb otsimootoritele, et visuaalid on asjakohased päringutulemused, ning see on veel üks viis, kuidas kliendid sinu e-poodi jõuavad. Lisaks muudab see veebipoe kasutajakogemuse paremaks vaegnägijatele ja teistele, kes kasutavad ekraanilugejaid.

Kuuendaks, pane veeb kiiremini tööle

Veel üks oluline tegur, mis mõjutab sinu veebilehe positsiooni otsimootori tulemustes, on veebi allalaadimiskiirus. Otsimootorid hindavad kiiret veebisirvimist ning kui sinu lehe laadimiskiirus on hea, mõjutab see tõenäoliselt positiivselt sinu äri positsiooni otsimootoris. Seega tagades veebi kiiruse saad parandada mitte ainult kasutajate rahulolu, vaid ka oma veebilehe SEO-tulemusi. Veebi kiirust saad järele kontrollida näiteks siin.

Seitsmendaks, ole seal, kus sinu kliendid

Viimase aja uuringud näitavad, et enamik inimesi kasutab veebipoodi mobiilis ning olenevalt valdkonnast tehakse seal ka enamik oste. Seetõttu ära unusta, et veeb peab ühtemoodi hästi toimima nii nutiseadmes kui desktopis. Kui sa jätad e-poe mobiilile optimeerimata, saab mõistagi kahjustada kliendi kasutajakogmus, kuid sellele võib lisanduda „karistus“ otsimootoritelt.

Kaheksandaks, las tegijad lingivad sinu veebilehele

Kvaliteetsed välislingid, mis viitavad teistelt usaldusväärsetelt veebilehtedelt sinu e-poodi, annavad aimu, et sinu koduleht on turvaline ja väärtuslik. Nende puhul kehtib üks kindel reegel: kvaliteet peab ületama kvantiteedi. Keskendu väliste linkide hankimisele autoriteetsetest allikatest: näiteks võivad nendeks olla meediaväljaanded või erialaliidud. Nii jõutakse välisest allikast sinu veebi külastama, kuid samuti suurendad veebipoe autoriteeti otsimootorite silmis.

Lõpetuseks, ära jää loorberitele puhkama

Otsimootorite tulemustes esirinnas püsimine nõuab lisaks algse SEO-strateegia väljatöötamisele selle pidevat täiustamist. Ajas muutuvad nii otsimootorite algoritmid kui ka turutingimused ning oluline on neile kohanduda.

SEO-ga tegelemine võib tunduda suur väljakutse, kuid seda võib võrrelda väikese lapse kasvatamisega. Sarnaselt lapse kasvamisele ja arenemisele muutub ka SEO-strateegia aja jooksul. On erinevaid trikke, mida kasvatamiseks kasutada: nii neid, mis juba proovitud, kui ka neid, mis veel proovimata. Üldiselt võidab see, kes teeb rohkem kui teised.