Voo kogemus: 5 õppetundi veebi loomisel
Eesti üks tuntumaid veebilehtede loomise platvorme Voog.com uuendas hiljuti oma kodulehte pannes muuhulgas senisest rohkem rõhku e-kaubandusele. Maksekeskuse klientide hulgas on palju Voo kliente ja näeme, et platvormi populaarsus kasvab pidevalt. Uut veebilehte luues vaadati kriitilise pilguga seni tehtule, kuulati klientide tagasisidet ning loomulikult seati sihte tulevikuks. Märkamised ja õpitu võeti kokku viie õppetunniga.
Uus veeb vajab püsivat hoolt ka peale valmimist
Kui oled äsja valmis saanud uue veebilehe või e-poe, siis ei tohi seda nö seisma jätta. Maailm, kliendid aga ka sinu ettevõte muutuvad pidevalt ja seega muutub keskkond ja turg, milles tegutsed. Nii võib juhtuda, et veebis kajastuv väärtuspakkumine ei ole järsku enam päris õige ja mõni aeg tagasi loodud veebileht ei ole äriga enam kooskõlas.
Seda, et Voog oli lootusetult aegunud, ütlesid meile meie kliendid – vanast veebist tuli vaid vihjamisi välja, et Voog on juba paar aastat olnud ka kasvav e-poe platvorm. Vananenud veebilehe tõttu hulk külastajaid sellest aru ei saanudki.
Pead täpselt teadma, mida klient su lehel tegema peab
Mõtle läbi see üks tegevus, mida sa soovid, et potentsiaalne klient su saidil teeks. Kui see on paigas, siis ehita oma veebilehe sisu selle tegevuse ümber. Selleks võib olla veebipoest toote ostukorvi lisamine, päringu teostamine, teenuse kasutajaks registreerumine vms. Kuna su kliendid jõuavad su lehele erinevaid päringuid ja kanaleid pidi, siis ei ole veebis liikumiseks ainult ühte õiget teekonda – paku kliendile võimalusi soovitud tegevuseni jõuda mitmest punktist.
Näiteks Voo uut veebi planeerides jõudsime kiirelt järeldusele, et ei ole sellist asja nagu liiga vähe “call to action” nuppe ja lisasime need pea kõikidele uutele lehtedele, ka näiteks privaatsuseeskirja juurde.
Lihtsus ja selgus loevad
Otsingumootorist või teistest kanalitest huvilise oma saidile meelitamine on vaid pool võitu. Meie kõigi tähelepanu kestus on uskumatult lühike ja oleme kasvavas infotulvas üha kärsitumad. Seetõttu tasub igal ettevõttel teha pidevalt tööd selle nimel, et kommunikatsioon oleks võimalikult selge ja lihtne. Sinu klient saabub su kodulehele mingi küsimuse või sooviga ja sul on aega paar sekundit, et saabujal tekiks su lehel äratundmine või tahe lähemalt süveneda.
Kirjuta oma järgmise veebi tekstid veelgi lihtsamalt, lase lisaks sõnadele ja nende asemel rääkida illustratsioonidel, videotel ja fotodel.
Voo vana lehe puudusi analüüsides taipasime, et meil oli küll hästi esitatud bränd ja antud ülevaade toote olulisematest omadustest, aga tegeliku tunnetuse tööriistast sai klient alles peale kasutajaks registreerimist. Uues veebis püüdleme selle poole, et teenuse “touch and feel” jõuaks kliendini palju varem – juba esimesest hetkest.
SEO-optimeerimine on oluline
Voo uute SEO tööriistadega omaenda vana veebi analüüsides taipasime, et ehkki õpetame oma klientidele veebiseminarides SEO põhitõdesid ja parimaid praktikaid, siis meie enda saidi SEO oli pehmelt öeldes nõrk. Puudu oli enamik lehtede kirjeldusi ning sisutekstid püüdsid tabada kõiki sihtgruppe korraga. Seejuures ei olnud tekstid üles ehitatud kindlatele märksõnadele. Voo uue veebi struktuur, pealkirjad, sisu ja märksõnad jälgivad algusest peale SEO põhitõdesid. Otsitulemustes väljatulemine väärib pingutust, sest orgaanilise liikluse juhatamine sinu lehele on ja jääb üheks soodsaimaks turunduskanaliks.
Veebiehitus on tiimitöö
Kui oled oma ettevõttes ainus, kellel on ligipääs või oskused veebilehe haldamiseks, siis on see probleem. Kui kogu veeb käib läbi sinu, ei saa sa projekti edasi anda.
Voos oleme uue veebi ehitamise kaasanud kogu oma tiimi. Ja me kasutame oma veebi ehitamiseks omaenda platvormi. Selle kasutajaliides on kui tavaline kontoritarkvara, mille igapäevaseks kasutamiseks ei pea olema arendaja.
Veebiprojekt kui tootearenduse töötuba
Olles ettevõte, kelle teenus seisneb selles, et kliendid saavad meie platvormil ise lihtsalt veebilehti ja e-poode luua ja hallata, võimaldas omaenda veebi uuendamise kallal töötamine Voo tiimil läbi mängida hulga ideid, mida võiks kasutusele võtta uutes kujundusmallides. Maandumislehti küljendades kasutasime näiteks paari seni vaid arendajatele kättesaadavat tööriista, mille abil saime uue veebi kõik maandumislehed ehitada paindlikult vaid paari üksiku malli põhjal.
Teine põnev väljakutse oli, kuidas välja tuua mahukas veeb korraga mitmes keeles ning kuidas oleks kõige mugavam tõlkeid tellida, sisestada ja hallata.
Ehkki Voog on üks lihtsamaid tööriistu mitmekeelsete veebide ja e-poodide loomiseks, on mahuka mitmekeelse veebilehe ja e-poe loomine alati hoolt ja tähelepanu vajav väljakutse. Selle teekonna omal käel läbi tegemine pani uued innovatsiooni seemned mulda Voo mitmekeelsuse kontseptsiooni edasiarendamiseks.
Voo uue kodulehe eesmärk on hoida kokku meie külastajate aega. Endale veebilehe või e-poe jaoks platvormi otsiv külastaja saab nüüd parema ülevaate teenusest kätte juba enne endale konto tegemist.