Tagasi kõigi postituste juurde

7 nõuannet: mida on vaja e-poe edukaks käivitamiseks?

11.04.2023

Eesti E-kaubanduseliidu mulluse uuringu järgi on Eestis registreeritud 7700 e-poe domeeni. Neist aktiivseid poode, kes igapäevaselt midagi müüvad, on aga vaid alla poole. Mis tingib e-poodide ebaedu? Eelkõige see, et äri alustatakse ilma piisava läbimõelduse ja ettevalmistuseta. Toome teieni näpunäited, mida e-poe rajamisel kindlasti silmas pidada.

Kõige alus on äriplaan

Enne e-poega alustamist mõtle kindlasti läbi, kes on potentsiaalsed tarbijad, kui palju neid on ja millise hinnaga neile saab müüa. Seejuures võta arvesse, et kui turg on väike, ei pruugi nišitoodete müük osutuda kasumlikuks. Kui aga müüakse laiatarbekaupu, tuleb arvestada üleilmse konkurentsiga – tarbijal on igal ajal võimalik leida sarnane toode mõnest teisest e-poest ja soodsamalt.

Et klient just Sinu juurest ostaks, tuleb talle pakkuda midagi erilist. Mõtle läbi, millised on Sinu e-poe eelised ja millist lisahüve saad pakkuda kohalikule tarbijale: personaalne lähenemine, kiirem tarne vms.

Arenda oma e-poodi pidevalt

Tihti arvatakse, et kaupade või teenuste ülespanekuga veebi e-poe arendus piirdub. Tegelikult on aga e-poe arendus pidev töö ning kui sellega ei tegeleta, vananeb pood kiiresti tehnoloogiliselt ja visuaalselt. Seetõttu on oluline, et e-poe platvorm ja seotud tehnilised rakendused oleksid uuendatud ja töökorras.

Lisaks sellele tuleb arvestada tarbijate muutuvate harjumuste ja ootustega. Ka valmis e-poes tuleb laiendada funktsionaalsust, juurutada uusi tehnoloogiaid või turundusautomaatikat. See nõuab süstemaatilist tegutsemist ja pühendumist.

Pood peab olema mugav

Iga e-poe edus on kriitilise tähtsusega veebi kujundus ja kasutajamugavus. Raskesti navigeeritav pood ja ostukorv peletavad kliendi kiiresti eemale. Ka see, kui e-poe leht on aeglane või mobiilikasutajaga mittearvestav, toob kaasa negatiivse ostukogemuse.

E-poe disain tuleks hoida lihtne, vältida liigseid hüpikaknaid ning liigsete andmete küsimist. Kliendil on aega vähe ja ta soovib otsitava e-poe lehelt leida võimalikult kiiresti. Kui toodet koheselt ei leita, minnakse seda otsima mujalt. Seetõttu on oluline, et e-poe otsing ja toodete filtreerimine töötaksid veatult. Jälgi, et tootekirjeldused oleksid korras ja piisavad ning toodete pildid värsked. See tekitab usaldust e-poe vastu ja kasvatab ostumotivatsiooni.

Muuda äri nähtavaks

Kasutajamugavusest üksi aga müügiks ei piisa. Selle kõrval on oluline läbi mõelda, kuidas üldse külastajaid lehele tuua ning kuidas neist konverteeruvad ostjad. Otsingumootori- ja sotsiaalmeediaturundus on tõhusad vahendid e-poe tutvustamiseks ja potentsiaalsete klientide lehele meelitamiseks. Parema nähtavuse saavutamiseks poele võid kasutada ka näiteks Google Ads´i reklaame ja brändi tuntust kasvatada läbi Meta reklaamide või mõjuisikuturunduse.

Sellest samm edasi on lojaalse kliendibaasi kasvatamine ja hoidmine, mis saavutatakse eelkõige läbi hea kliendisuhtluse ning usaldusväärsuse brändikuvandi. Jälgi kindlasti ka e-poe analüütikat ning tee selle põhjal vajalikke muudatusi e-poe disainis või pakkumistes.

Paku erinevaid makseviise

Inimestele meeldib  ostude eest tasuda erineval moel – kes eelistab pangamakset, kes krediitkaarti, kes soovib maksta mobiilipanga või e-rahakoti abil. Makseviisid tasub kliendile nähtavaks teha juba enne, kui ta e-poe check-outi jõuab, nii näeb ta varakult, et tema eelistatud makseviis on olemas. See loob soodsa pinnase tehingu toimumiseks.

Ostu sooritamise tõenäosust suurendab ka e-poes „maksa hiljem“ makseviisi või järelmaksuga tasumise pakkumine, mille puhul klient ei pea kogu ostusummat koheselt välja käima.

Lao optimeerimine

Oluline roll e-äriga õnnestumises on ka laomajandusel. Kui suurt kaupade varu ikkagi hoida? Kui varu on liiga suur, hoiab see asjatult raha kinni. Kui aga kaupa laos ei ole, võib ostja selle kätte saada hilja  – tulemuseks pettunud klient ja võimalik mainekahju.

Samuti tuleb tagada toodete turvaline ja kiire kohaletoimetamine ning tagastusvõimalused. Kui tagastus on korraldatud ebamugavalt või segaselt, on ka suurem oht, et klient loobub ostust. Eesrindlikumates e-poodides ei võta rahatagastus enam palju aega.

Taga klienditoe kvaliteet

E-poe usaldusväärset mainet saab kindlustada tõhusa klienditoe pakkumisega. Kliendid peavad tundma, et nende küsimustele leitakse kiired vastused ning probleemidele asjakohased lahendused. Kindlusta, et e-poe chat oleks toimiv ning klienditoe meeskond kiiresti kättesaadav läbi kõigi e-poe kommunikatsioonikanalite.

Oluline on tagada klienditoe meeskonna piisav koolitus ning pädevus toodete tundmises – e-poe pikaajaline edu sõltub ka õigest suhtumisest ja töötajate panusest.

E-poe loomine võib tunduda lihtne, kuid edukas e-äri nõuab põhjalikku läbimõtlemist ja pidevat arendustööd. Kes tahab e-poega õnnestuda, peab pühendama piisavalt aega ja ressursse arenduseks ning olema valmis uuendusteks.