Postitatud 19.05.2020

Lätis ja Leedus e-äriga alustades peab arvestama, et edukad on kaupmehed, kes suudavad kauba tarnida kliendile paari päevaga, pakuvad maksevõimalusena kohalikke pangalinke ning suhtlevad klientidega kohalikus keeles. Kõik see aitab rajada ülimalt oluliusalduse. Need on võtmesõnad, mis jäid kõlama Maksekeskuse korraldatud webinaril “E-poega Läti ja Leedu turgudele. Mida teada, kuidas teha?”, kus oma mõtteid jagasid MakeCommerce country managerid Eugenijus Toleikis (Leedu) ja Ivars Erdmanis (Läti), Omniva Lietuva CCO Justinas Pileckas ning Omniva Latvija müügijuht Maris Kulikovskis. Webinari juhtis Maksekeskuse turunduse ja äriarendusega tegelev Kuldar Kullasepp.

Webinari on võimalik vaadata endale sobival ajal täites alloleva registreerimisvormi. 

Nii Läti kui Leedu e-kaubanduse turg võib olla Eestist ja Euroopa Liidu keskmisest veidi maas, kuid seda suurem on potentsiaal ettevõtjatel edukalt laieneda. Eestis viimastel aastel toimunud arengud on väikese viivitusega toimumas ka lõunanaabrite juures ja see paneb siinsed edumeelsed e-kaupmehed heasse positsiooni. Sarnaselt Eestile on viimaste kuude kriis toonud e-kaubanduse juurde palju uut klientuuri ning võrreldes riikide rahvaarve on selge, et nii Lätis kui Leedus on nutikalt tegutsedes võimalik edu saavutada.

Kui .lt või .lv, siis ka kohalikus keeles

Üks peamisi webinaril tekkinud küsimusi puudutas e-poes kasutatavat keelt. Muidugi valdavad enamik aktiivseid e-ostlejaid inglise keelt ja seepärast võiks tunduda, et piisab ka ingliskeelsest poest. Samas on üks väike ent oluline nüanss – inglise keelega võid “pääseda” kui su pood on rahvusvahelisel domeenil, näiteks .eu või .com. Sellisel juhul mõistavad tarbijad sinu äri rahvusvahelisena. Kui aga oled otsustanud luua kohalikud e-poed kohalikele domeenidele, siis ei pääse ka kohalikus keeles suhtlemisest. Lisaks e-poe tootekirjeldustele ja muule infole tähendab see ka kohalikus keeles kasutajatoe pakkumist. Tehes ingliskeelse kuid .lv või .lt domeeniga poe võib usaldus kannatada.

Kohalikud pangalingid kui A ja O

Rahvusvahelist äri ajavad e-ettevõtjad teavad, et välismaistel turgudel tegutsemiseks on vaja kindlasti pakkuda Visa või MasterCardiga maksmise võimalust. See on aga vaid osa tõest. Kuigi meile meeldib mõelda rahvusvahlisest finantssektorist ja pangandusest, siis reaalsuses on finantsteenused väga lokaalsed. Ka Lätis ja Leedus toimub enamik e-poodide tehinguid pangalinkide kaudu ning pangakaarte kasutatakse kohalikest poodidest ostmisel sarnaselt Eestile väga vähe. 

Uuri Maksekeskuse pakutavaid pangalinke

Võimalikult kiired tarned üha populaarsematesse pakiautomaatidesse

E-poest kaupa tellides ootavad nii Leedu kui Läti kliendid, et kaup jõuab nendeni 2-3 päevaga, üha rohkem räägitakse ka sama päeva tarnetest. Kindlasti on siin oma roll kriisil, mis on paljusid inimesi sundinud avastama näiteks toidukaupade tellimist internetist, kus kiire tarne on väga oluline. See ootus laieneb vaikselt ka teistele kategooriatele. Rahvusvahelisel domeenil tegutsev e-pood saab ehk veidi ajapikendust, kuid kohalikuna näida üritav kaupmees peab olema valmis kaubad ostjani toimetama paari päevaga. 

Kui Eestis eelistavad e-ostlejad ca 80% ulatuses pakiautomaate, siis Läti ja Leedu teevad selles osas kiireid samme. Siiski ei ole nende osakaal mõlemas riigis veel nii suur kui Eestis ning kasuks tuleb, kui pakkuda näiteks füüsilisest poest kauba kättesaamist või kullerteenust.

Omniva pakiautomaatide liidestus läbi Maksekeskuse moodulite

Vaata täpsemalt webinarist

Ülaltoodud peamiste juhtmõtetega ja paljude teiste kasulike näpunäidetega saab täpsemalt tuttavaks vaadates toimunud webinari endale sobival ajal.