Tagasi kõigi postituste juurde

Kumba valida – Shopify või WooCommerce?

23.01.2020

E-kaubanduse kiire kasv toob e-poodide hulka aina uusi tulijad. On neid, kes alustavad ettevõtlusega keskendudes ainult e-kaubandusele. Samas on ka neid, kelle jaoks e-poe loomine on senise äri uus ja täiendav suund. Mõlemal juhul tuleb tulevasel kaupmehel otsustada, millist platvormi ja tehnoloogiat kasutada. See on väga tähtis ja oluline otsus, mida kergekäeliselt tehes võib valusalt eksida. Milline platvorm kõige paremini töötab? Millisel on parim klienditeenindus? Milline vastab mu vajadustele kõige paremini? Kuidas vältida ootamatuid kulusid ja mitte maksta rohkem kui planeeritud? Järgnevas artiklis võrdleme kahte populaarsemat e-poe platvormi – WooCommerce ja Shopify.

Maksekeskuse kogemusele tuginedes saame öelda, et WooCommerce on populaarseim e-poodide platvorm Eestis. Sellele on oma poe rajanud nii suuremahulised e-kaupmehed kui ka väiksed teijad. Shopify on kindlasti üks trendikamaid platvorme, mis tänu oma lihtsusele on võitnud suurt poolehoidu, eriti Põhja-Ameerikas ja Aafrikas, aga hoiab e-poodide platvormide kasutuse hulgas maailmas kõrget kohta. Ka Maksekeskuses näeme, et Eesti e-poodnike hulgas Shopify populaarsus aina kasvab.

Kolm põhilist küsimust

E-poe platvormi valides tuleb teha hulga ja tihtilugu kaunis tehnilist eeltööd. Selle eeltöö eesmärk on veenduda, et uus valitud platvorm sobib nii täna kui ka aastate pärast. Juba (edukalt) toimiva e-poe üleviimine uuele platvormile on väga keeruline ettevõtmine mida tuleks võimalusel vältida. Seepärast mõtle läbi järgmised küsimused:

  • Millised on sinu tehnilised teadmised ja kogemus e-poodide ja kodulehtede loomisel ja haldamisel?
  • Kas oled e-poe avamise ja haldamisega seotud kulud täpselt läbi mõelnud ja eelarvestanud?
  • Milliseid arendusi ja võimalikke uusi tegevusi näeb ette äriplaan?

Neile küsimustele vastates saad kaardistada ära lähtkoha aga vaadata ka kaugemale tulevikku püüdes näha, milline võiks e-pood ja e-äri näha välja aastate pärast. Loomulikult teeb aeg ohtralt korrektiive, kuid tegemate kodutöö võib e-äri ambitsioonidele piiri tõmmata.

Mis on Shopify?

Shopify on e-kaubanduse üks kuumemaid nimesid. See 2008ndal aastal turule toodud platvorm on loodud isiklikust vajadusest lähtuvalt. Selle asutaja ja tänane juht Thobias Lütke soovis rajada lumelaudu müüvat e-poodi ning olles rahulolematu tollal pakutavaga arendas oma platvormi. Lütke pidas oluliseks poe visuaalset poolt aga ka lihtsat toimimist. Platvorm sai nii hea, et sõbrad-tuttavad soovitasid tal see  avalikult kättesaadavaks teha. Huvitaval kombel sai Shopify jaoks 2008nda aasta majanduskriisist tõeline hüppelaud – kiiresti kasvas nende inimeste hulk, kes pärast töökoha kaotust otsisid uusi väljundeid. Oma e-poega alustamine tundus ahvatlev ning Shopify pakutav platvorm piisavalt lihtne, et oma ideed ellu viia.

Shopifys e-poe loomine ei eelda tehnilisi teadmisi, samuti ei pea olema osav kujundaja.

Shopify poodi luues saab alustuseks valida nii tasuta kui tasuliste kujundusmallide hulgast, mida ka oma vajaduste järgi muuta saab. Shopify pakutavat funktsionaalsust saab laiendada enam kui 2500 laienduse või pluginaga, mida on samuti saadaval nii tasuta kui tasulisena. Nii võib näiteks hõlbsalt integreerida Zendeski kasutajatoe platvormi või ka Maksekeskuse makselahenduse.

Enam kui miljoni poe kasutatavat Shopifyd pakutakse SaaS tootena (software as a service), mis tähendab, et seda ei pea poe pidaja ise kuhugi paigaldama ega rentima selleks virtuaalserverit. E-poe saab põhimõtteliselt loodud vähem kui 30 minutiga ning edaspidi tuleb tasuda vaid paketist olenevat kuutasu.

Eesti kaupmehele on oluline kohalike maksemeetoditega nagu pangalinkidega maksmise võimaluse pakkumine. Nö vaikimisi Shopify Eesti pangalinke ei paku. Maksekeskuse ja Shopify liidestamise kohta saab täpsemalt lugeda siit.

Shopify peamised eelised

  • Shopify on integreeritud lahendus

Kui sul või sinu meeskonnal ei ole laialdasi tehnilisi kogemusi, siis Shopify on hea lahendus. Sa ei pea muretsema platvormi töökindluse pärast, turvauuenduste paigaldamise pärast ega muudest tehnilistest asjadest. Kui e-poe külastajate hulk ja tellimuste arv kasvavad, siis ka see ei tekita sulle väljakutseid – kõige selle eest hoolitseb Shopify.

  • Klienditeenindus on saadaval 24/7

Shopifyd kasutatakse üle maailma, mis tähendab, et ettevõtte peab kättesaadav olema 24 tundi ööpäevas, 7 päeva nädalas. Maksva kliendina on sul ligipääs kõrgel tasemel klienditeenindusele, mis tekkinud probleemid kiirelt lahendada aitab.

  • Ingtegreeritav teiste lahenduste ja platvormidega

Juba sai mainitud, et Shopifyle on saadaval enam kui 2500 laiendust. Nii saad oma Shopify e-poe siduda mugavalt ka näiteks Amazoni või Ebayga.

Shopify puudused

  • Piiratud võimalused mugandamiseks

Mugavusel ja lihtsusel on oma hind – endale meelepäraste muganduste tegemine on piiratud. Seetõttu on täiesti originaalse Shopify e-poe loomine keerulisem ja populaarsemaid kujundusmalle kasutades leiad endale sarnaseid poode palju. Teisalt ei ole see suur probleem, sest kogu kasutajateekond on Shopifys hästi läbi mõeldud ja sinu kliendid tunnevad end sinu e-poes mugavalt ning saavad ostud kiiresti vormistatud.

Mis on WooCommerce?

WordPress sisuhaldusplatvormile paigaldatav WooCommerce on tõenäoliselt maailma enimkasutatav e-kaubanduse platvorm. Ka Eestis ja teistes Balti riikides on WooCommerce selgelt populaarseim.

WooCommerce’i enda sõnul kasutab tervelt 28% maailma e-poodidest just seda.

WooCommerce tutvustab end kui paindlikku ja erineva suurusega e-poodidele sobivat platvormi, mida igaüks saab kohandada enda vajadustest lähtuvalt. Selleks loovad võimalusi üle 400 ametliku laienduse ning enam kui 1000 tasulist ja tasuta moodulit/pluginat. Lisaks sellele põhineb WooCommerce avatud lähtekoodil, ehk kogemusega arendajad saavad seda ise edasi arendada.

Erinevalt Shopifyst ei ole WooCommerce SaaS lahendus – see tuleb paigaldada virtuaalserverisse. Kuigi WooCommerce ise on tasuta, siis serveri rendi eest tuleb maksta. Samuti toob kulusid kaasa pidev haldus ja täiendavad aegade jooksul tehtavad arendustööd. Nende maksumus sõltub juba konkreetsest arendajast ja töö keerukusest ning regulaarsusest. Mida rohkem püüda ise teha, seda suuremaid tehnilisi teadmisi on vaja. Samas näiteks Maksekeskuse ametliku WooCommerce mooduli paigaldamisega saab hakkama ka vähemate teadmistega.

Mis teeb WooCommerce’i eriliseks?

  • Sisuliselt piiramatud võimalused mugandamiseks

Avatud lähtekood ning suur hulk mooduleid ja pluginaid teevad WooCommerce’ist sisuliselt piiramatute võimalustega platvormi. Oma e-poe saab arendada just selliseks nagu soov on, aja jooksul saab seda pidevalt täiendada. Nii saad rajada poe, mis vastab just sinu ja kliendi soovidele ja ootustele. Samas peab arvestama, et kuigi WooCommerce ise on tasuta ning ka kujundusmalli võib soetada paarikümne euro eest, siis arendustööd võivad sõltuvalt mahust ja keerukusest maksta arvestatavaid summasid.

  • Kasutajasõbralik ja tasuta Storefront kujundusmall

Oma WooCommerce e-poe saad kiirelt rajatud kasutades tasuta Storefront kujundusmalli, millele on saada ka hulk tasulisi, 39 dollarit maksvaid disaine. Lisaks võib leida enam kui 1000 tasulist kujundusmalli ThemeForestist.

  • Head SEO võimalused

E-poe avalikuks tegemine ei tähenda paraku veel suurt hulka külastajaid. Inimesed peavad su e-poe leidma ja siin mängib suurt rolli SEO ehk search engine optimization. Et WooCommerce paigaldatakse WordPressile, siis saab e-poes võtta kasutusele väga häid WordPressile loodud SEO tööriistu, mis aitavad e-poe Google otsingus nähtavaks teha. Üks populaarsemaid on näiteks Yoast.

Millised on WooCommerce puudused?

  • Vajab virtuaalserverit

WooCommerce tuleb paigaldada WordPressile, mis omakorda peab olema paigaldatud virtuaalserverisse. Olenevalt teenusepakkujast võib see olla rohkem või vähem tehnilisi teadmisi vajav ettevõtmine, igal juhul toob see kaasa paarikümne eurose aastakulu. Erinevalt SaaS lahendusest tuleb ka rohkem tähelepanu hoida turvalisusel ning platvormi haldamisel.

  • Keerulisem kasutajatugi

WooCommerce’i enda pakutav kasutajatugi lahendab ainult WooCommerce’i põhifunktsionaalsusega seotud küsimusi. Näiteks kujundusmallide ja laiendustega seotud probleemide korral tuleb pöörduda otse arendaja poole. Samas on päris palju abi võimalik leida foorumitest ja blogidest – nii saad probleemidele ka ise lahendusi leida.

  • Paigaldamine eeldab teadmisi

Kuigi WordPressi ja WooCommerce’i paigaldamine iseenesest ei ole keeruline, siis teatavaid tehnilisi teadmisi see siiski eeldab. Õnneks võib veebiarendusele keskenduvatest sotsiaalmeedia gruppidest leida ohtralt abipakkujaid.

Hind
Shopify: kolm erinevat paketti, hinnad alates 29 USD kuus.
WooCommerce: tasuta, kuid virtuaalserveri rent maksab alates 3 eurot kuus.
Domeen (e-poe aadress)
Shopify: kõik paketid pakuvad tasuta myshopify.com alamdomeeni. Eesti domeen (.ee) tuleb osta eraldi ja maksab ca 10 eurot aastas
WooCommerce: Tuleb osta eraldi, koos virtuaalserveriga kuutasu ca 5 eurot.
Toodete hulk e-poes
Shopify: piiramatu arv
WooCommerce: piiramatu arv
Maksetega seotud teenustasud
Shopify: Shopify-välist makselahendust kasutades on Shopify teenustasuks 0,5-2% tehingult. Välise makselahenduse (näiteks Maksekeskuse) kasutamine on aga vajalik, kuna Shopify ise ei paku Eesti pangalinke.
WooCommerce: platvorm maksetelt teenustasusi ei võta. Maksetega seotud teenustasud sõltuvad pakkujast. Maksekeskuse hindadega saab tutvuda siin.
SSL (Secure Socket Layer) turvalisuse sertifikaat
Shopify: sisaldub kõikides pakettides
WooCommerce: tuleb eraldi osta ja paigaldada.
Analüütika
Shopify: pakub platvormisisest analüütikat, liidestatav ka Google Analyticsiga.
WooCommerce: erinevaid lihtsaid viise liidestamaks näiteks Google Analyticsiga.

Lõpetuseks

Populaarsete e-poe lahendustena on Shopify ja WooCommerce piisavalt erinevad, et pidada üht teisest paremaks on võimatu. Küsimus on pigem selles, et millised lahendused sobivad konkreetselt sinu vajadustega paremini.

Soovitame Shopify võtta kasutusele kui:

  • rajad e-poe ise ja ei oma põhjalikke tehnilisi teadmisi
  • pidevalt kättesaadav kasutajatugi on oluline ning hindad, kui tehniliste nüansside ja turvalisusega tegeleb teenusepakkuja
  • soovid e-poe avada kiiresti

Soovitame WooCommerce’i kui:

  • sul on juba WordPressil põhinev veebileht, kuhu soovid e-poodi lisaks luua
  • sul on tehnilisi teadmisi ja soovid ka suuremat rolli e-poe haldamises, sh tehnilistes küsimustes
  • Shopify võetav kuni 2% maksete teenustasu on sinu jaoks liiga kõrge

Tutvu Maksekeskuse Shopify lahendusega.

Tutvu Maksekeskuse WooCommerce mooduliga.