Tagasi kõigi postituste juurde

9 automatiseeritud e-kirja, mida sinu e-kaubanduse ettevõte peaks saatma

04.09.2020

COVID-19 pandeemia muutis mitmeid valdkondi ja paljud ettevõtted pidid ellu jäämiseks uute oludega kohanema. Statistas avaldatud uuringu kohaselt ennustavad paljud organisatsioonid eelseisvat majanduslangust ning negatiivset mõju ettevõtete käibele. E-kaubanduse valdkonnas oodatakse aga endiselt arvestatavat käibe kasvu. See tähendab, et nüüd, rohkem kui kunagi varem, peavad e-kaubanduse ettevõtted oma olemasolevatele ja tulevastele klientidele väärtust pakkuma. Loomulikult on traditsioonilises, tellistest ehitatud kaupluses poodlemise kogemus e-poes ostlemisest erinev, kuid e-maili turunduse abil on võimalik ka viimasest maksimum võtta. Seetõttu heidame täna pilgu üheksale automatiseeritud e-kirjale, mida iga e-kaubanduses tegutsev ettevõtte saatma peaks.

1. Tellimuse kinnituse e-mailid

Üks kõige olulisemaid e-maile, mida e-kaubanduse ettevõtte saatma peaks, on tellimuse kinnitus. Tegemist on tehingut kinnitava e-kirjaga, mille saatmine peaks olema automatiseeritud ning toimuma reaalajas koheselt. Kliendid eeldavad, et saavad sellise e-kirja niipea, kui nende tellimus on ostukeskkonnas kinnituse saanud.

Vaatame Fitbit tellimuse kinnituse e-kirja. Värviline, brändile omane e-mail sisaldab kogu vajalikku infot: tellimuse number, ostetud tooted, tellimuse maksumus ja loomulikult saaja aadress.

Fitbiti tellimuse kinnituse e-kiri. Ava uues aknas.

2. Tervitus e-mailid

Kui sinu e-poe ostu vormistamise lehe kaudu on võimalik liituda e-maili teel uudiskirja saajatega või kogud e-posti aadresseid mõnel muul viisil, garanteeri, et iga registreeruja saab automaatselt ka tervitus e-maili (või mitu). Tervitus e-maili peamine funktsioon on registreerujale teada anda, et registreerumine õnnestus. Ei tasu aga unustada, et see on ka sinu esimene võimalus e-maili turundusega algust teha.

Fleur & Bee pakub suurepärase näite tervitus e-mailist. Miks mitte võluda uusi liitujaid sooja tervituse, tänusõnade ning 20% sooduskupongiga!

Fleur & Bee tervitus e-kiri. Ava uues aknas.

3. Transpordi teavitused

Enamasti peetakse automatiseeritud transpordi- või saateteavitusi küll tehinguid kinnitavateks kirjadeks, kuid nad võivad olla palju enamat, kui teavitused teele pandud postipakist. Sellistel kirjadel on väga kõrge avamismäär, kuna nad esindavad midagi, mida klient pikisilmi ootab. Seetõttu tasub neid e-kirju hoole ja armastusega disainida. Tee nad enda brändile omaseks ja lisa oma logo kuhugi, kus see kirja saajale kohe silma torkab.

Food52 on oma teele pandud pakist teavitava e-kirjaga suurepäraselt kasutanud võimalust uute klientide leidmiseks. Kirjale lisatud “soovita sõbrale” võimalus ja potentsiaalne poekrediit kliendile, on heaks näiteks nutikast e-maili turundusest.

Food52 transpordist teavitav e-kiri. Ava uues aknas.

4. Hüljatud ostukorvi e-mailid

Paraku ei vii kõik poodlejad oma oste alati lõpuni. Seetõttu peaks sinu e-pood kindlasti võimaldama automaatsete hüljatud ostukorvi e-mailide saatmist. Hüljatud ostukorvide negatiivse mõju ja nende tõttu kaotatud käibe vähendamiseks on mitmeid erinevaid meetodeid. Häid nippe leiad näiteks järgnevatest ingliskeelsetest artiklitest: abandoned cart emails and their timing, automated workflows ja segmentation ideas with great examples.

Bonobos toob hea näite, kui oluline on oma klientide tundmine ning kuidas olemasolevaid teadmisi e-maili turunduses ära kasutada. Kui tead, mis su klientidele meeldib ja mis mitte, kasuta seda infot oma e-mailide ülesehitamisel. Pea meeles, et alltoodud näide ei pruugi just kõigile valdkondadele ja klientidele sobida, kuid annab siiski hea arusaama, kuidas koostada e-kirju, mis esindavad su brändi ja motiveerivad kliente oma oste lõpuni viima.

Bonobose hüljatud ostukorvi e-kiri. Ava uues aknas.

5. Ostujärgne kontakt ja hinnangud

Sinu e-pood peaks automaatselt saatma veel ostujärgseid e-kirju. Näita oma klientidele, et hoolid neist ka siis, kui ostud sooritatud. Kasuta seda võimalust ka tagasiside ja hinnangute küsimiseks.

Siin on Massdropilt hea näide, kuidas klientidelt tagasisidet küsida. Saadetud on puhas e-kiri, kus selgelt eristatav koht tootele hinnangu andmiseks.

Massdropi ostujärgne e-kiri. Ava uues aknas.

6. “Soovita sõbrale” e-mailid

Kindlasti tasub oma e-poe jaoks üles seada automatiseeritud “soovita sõbrale” e-mail. See on suurepärane viis, kuidas uusi kontakte koguda ja neid enda klientideks muuta. Tihti aitab soovituste kogumisele kaasa ka klientidele soovituste eest poe krediidi või tasuta toodete andmine. Siin on soovituste kogumiseks hea näide Postable’ilt (garanteeri lugeja tähelepanu animeeritud pildi abil!)

Postable’i “soovita sõbrale” e-kiri. Ava uues aknas.

7. Tagasivõitmise ja uuesti huvi tekitamise e-mailid

Lisaks eelnevatele peaksid saatma ka automatiseeritud e-maile klientide tagasivõitmiseks või uuesti huvi tekitamiseks. Loo e-kirjade voog, lähtudes kliendi ostude ajaloost ning pane paika reeglid, kuidas saata e-maile klientidele, kes pole näiteks viimase kuue kuu jooksul sinu e-poest tellinud, et neis uuesti huvi tekitada.

Näide inspiratsiooni kogumiseks pärineb Skillshare’ilt. Tegemist on suurepäraselt üles ehitatud “me igatseme sind” kirjaga, millega kaasneb ka kliendi tagasi võitmiseks tehtud  pakkumine.

Skillshare’i tagasivõitmise e-kiri. Ava uues aknas.

8. Sünnipäeva e-mailid

Kui sinu andmebaasis on su klientide ja/või nende lähedaste sünnipäevad, ära unusta neid tähtsal päeval õnnitleda!

Paljud kliendid armastavad ennast oma sünnipäeval premeerida või ootavad, et teised seda teeksid. Kasuta võimalust ja meelita nad enda e-poodi! Selleks sea taaskord üles automatiseeritud e-kiri.

Siin on BarkBoxilt ilus näide sihitud e-maili turundusest. E-kiri õnnitleb kliendi lemmikut tema pidupäeval.

BarkBoxi sünnipäeva õnnitluse e-kiri. Ava uues aknas.

9. Kutsu oma sotsiaalmeedia kontodele

Lõpetuseks, sea üles automatiseeritud e-mailid, et kutsuda oma olemasolevaid ja potentsiaalseid kliente sinu ettevõtet ka sotsiaalmeedias jälgima. Mida rohkem võimalusi sul klientidega kokku puutumiseks on, seda parem sinu ettevõttele!

E-maili turundus on sulle kindlasti abiks, kui püüad erinevatel platvormidel oma publikut suurendada. Pane paika kriteeriumid, mille alusel automatiseerimist alustad. Otsusta näiteks, kas soovid ühendust võtta vaid klientidega, kes on sinu toote vastu juba huvi üles näidanud, või eelistad hoopiski püüda esmakordseid ostjaid. Siinkohal mängib rolli ka ajastus- kui pikalt plaanid näiteks pärast ostu sooritamist oodata, enne, kui kutsud klienti ennast sotsiaalmeedias jälgima?

Siin on põnev näide Good Americanilt, kes on selgelt võtnud eesmärgiks enda sõnum nähtavaks muuta.

Figure 2 Good Americani e-kiri. Ava uues aknas.

Kasvata oma e-kaubanduse ettevõtet automatiseeritud e-mailide abiga

Oleme toonud välja üheksa suurepärast näidet e-kirjadest, mida sinu e-kaubanduse ettevõte peaks saatma. Võimalused on aga piiritud! Kui omad klientide kohta mahukat ja kvaliteetset teavet, saad neid oma e-maili turundusega lõputult võluda. Võta automatiseerimisest maksimum, hoia seeläbi aega ja energiat kokku ning anna oma ettevõtte edule hoogu!

 

Makselahendused, tarne ja palju muud – uuri Maksekeskuse teenuste kohta