Tulemused puuduvad

Enamlevinud e-poe platvormidele on Maksekeskusega liidestamiseks saadaval valmis maksemoodulid.
Täpsemad juhised ja nimekirja platvormidest ning pilveteenustest, millele on loodud mugav liidestus, leiab siit.

Moodulid on kõige kiirem ja lihtsam viis oma poele pangalinkide,  kaardimaksetemaksa hiljem lahenduste ja tarnemeetodite lisamiseks.

Kui valmismoodulit ei soovi kasutada või ei ole Sinu poe platvormile seda loodud, siis meie API dokumentatsioon on avalik ning leitav arendajaportaalist. Arendaja abiga saab luua täpselt sellise lahenduse nagu ise soovite.

Maksekeskusel ei ole piiranguid ühelegi platvormile, küll aga tasuks platvormilt üle küsida, kas meiega liidestamine on võimalik.

Liidestamiseks vajalikud võtmed leiad meie iseteenindusest aadressil merchant.maksekeskus.ee liikudes vaatesse Seaded -> API.

Kui Sul ei ole iseteenindusse ligipääsu, siis võib olla ettevõttel veel leping sõlmimata või Sulle ei ole ettevõtte poolt ligipääsu loodud ja peaksid selle loomist küsima.

 

Testkeskkond on meie päris-süsteemist täiesti lahus iseseisev keskkond, kus on hea poe liidestamise ajal asja uurida, proovida ja katsetada –  ilma et see kuidagi risustaks või segaks meie päris-süsteemi tööd. Kui soovite, et teeksime testkeskkonda konto, siis andke sellest teada: support@maksekeskus.ee

Kui testkonto on olemas, siis test API võtmed leiate Testkeskkonna iseteenindusportaali menüüst “Seaded” -> API.

Testimisest lähemalt meie arendajaportaalist.

Maksekeskuse logod leiad siit: https://maksekeskus.ee/logo/

Maksekanalite logod leiad aadressil https://static.maksekeskus.ee/img/channel/lnd/{channel_name}.png ,
(nt: swedbank = https://static.maksekeskus.ee/img/channel/lnd/swedbank.png).

Maksekeskuse konto väljavõtte .xml fail on ligilähedane ISO 20022 camt.053 formaadile.

Kirjeldame siin juurde natuke spetsiifikat:

Kontoliikumise kirje seos e-poes toimunud tehinguga on atribuudis EndToEndId,
näiteks: <EndToEndId>15178</EndToEndId>

Konto liikumise suuna (kontole juurde või maha) kirjeldab atribuut <CdtDbtInd>
näiteks <CdtDbtInd>DBIT</CdtDbtInd> või <CdtDbtInd>CRDT</CdtDbtInd>

Konto liikumise tüüp on atribuudis ‘Ustrd’
nt: <Ustrd>INCOME</Ustrd>

Võimalikud liikumise tüübid:

  • INCOME – laekumine
  • REFUND – raha tagastamine kliendile (ostjale)
  • TRX_FEE – Maksekeskuse teenustasu (% summast)
  • TRX_FEE_FIX – Maksekeskuse teenustasu (fikseeritud tasu)
  • TRX_FEE_MIN – Maksekeskuse teenustasu (fikseeritud tasu)
  • SERVICE_FEE_PLUGIN – kuutasu MakeCommerce integratsioonimooduli kasutamisel
  • SERVICE_FEE_LOGISTICS – kuutasu transpordifirmadega integratsiooniteenuste kasutamisel (MakeCommerce moodulites)
  • SHIPMENT_DELIVERY_FEE – Maksekeskuse vahendusel saadetud pakkide transpordi tasu
  • VAT – Maksekeskuse teenustasuga seotud käibemaks
  • VAT_CORRECTION – kuu teenustasude käibemaksu ümardusvea korrektsioon (arvutatakse kuu lõpus)

Maksekeskuse kaudu on Apple Pay ja Google Pay maksete vastuvõtmine äärmiselt lihtne. Piisab sellest, kui Visa/Mastercard kaardimaksed on eelnevalt lubatud. Apple Pay ja Googple Pay on oma olemuselt kaardimakse, sest tarbija seob kaardi oma Apple või Google kontoga.

Apple Pay makseid saab kinnitada iOS seadmel (iPhone, iPad), Mac arvutil ja Apple Watchil. Google Pay makseid saab teha Android nutiseadme või Chrome brauseriga, nii Windows kui Mac arvutis.

Apple Pay ja Google Pay on loodud tugevate turvafunktsioonidega, et kaitsta nii kaupmehi kui ka kliente. Iga tehing nõuab kliendi autentimist biomeetria (näotuvastus või sõrmejälje lugemine) või turvalise PIN-koodi kaudu, tagades samas, et tundlikku makseinfot ei jagata ega salvestata.

Lähemalt: https://maksekeskus.ee/service/apple-pay/

Visa/Mastercard kaardimakse on elektrooniline makseviis, mis võimaldab klientidel tasuda üleilmselt kaupade ja teenuste eest Sinu e-poes, kasutades oma Visa või Mastercard krediit- või deebetkaarti.

Ostuprotsessi käigus sisestab ostja oma kaardiandmed (nimi, kaardinumber, aegumiskuupäev ja turvakood) Maksekeskuse turvalisse maksevormi.

Maksekeskus AS on PCI-DSS 1. taseme nõuetele vastav kaardimakse pakkuja. Oleme esimesed meie regioonis, kes selle sertifikaadi on saanud.
PCI-DSS tase 1 (Payment Card Industry Data Security Standard Level 1) on kõrgeim turvanõuete tase, mis on kehtestatud maksekaarditööstuse andmeturbe standardite nõukogu (PCI SSC) poolt. See tase on mõeldud suurtele makseteenuse pakkujatele.

Lähemalt makseviisist siin.

Kui e-pood/veebileht kasutab makseviisina kaardimakseid (Visa/Mastercard, Apple Pay, Google Pay), peab kaupmees arvestama järgnevaga:

  • Kaarditehingute väljamaksed toimuvad 7 päevase viivitusega (kui 7. päev juhtub langema nädalavahetusele, siis väljamakse toimub sellele järgneval pangapäeval).
  • Kaardimaksete vastuvõtmiseks peab e-pood kasutama turvalisemat https-i (SSL sertifikaat), muidu maksed ei õnnestu.
  • Kaardimaksete puhul on kõikide osapoolte riskide maandamiseks tehingu limiidiks 1000€. Limiiti saab teatud puhkudel erandkorras suurendada.
  • Apple Pay ja Google Pay makseviisi puhul ei tule kaasa maksja nime. Meie iseteeninduses saab tehingu tuvastada referentsi või tehingu ID järgi.
  • Peab olema tähelepanelik ja valvas võimalike pettusega tehingute osas. Samuti peab arvestama sellega, et kaardiomanik saab läbi oma panga algatada kaarditehingu vaidlustuse, kui ta ei saa kaupa, tagastust, kontakti kaupmehega jne. Vaidlustuse õnnestumisel (chargeback) kaotab kaupmees kogu summa ning ka menetlemise tasu 30€.
  • Veendu, et kauba kohaletoimetamisel ja ka järeletulemisel küsitakse allkirja. See on ainus viis, kuidas saab kaupmees tõendada, et kaup on päriselt üle antud ostjale.
  • Kõikide oma e-keskkonnas tehtud tehingute eest vastutab kaupmees. Kaupmees on kohustatud tegema kõik endast oleneva, et vältida oma poes tehinguid, mida ei ole teinud kaardi valdaja. Peamine on järgida printsiipi “tunne oma klienti”, st koguda ostjate kohta asjakohast informatsiooni ja säilitada tehinguid tõendavaid dokumente.

Vaata rohkem kaardipettuse ja kaarditehingu vaidlustamise ennetamisest siit.

Kaarditehingu vaidlustamine (chargeback) on olukord, kus kaardi valdaja (edaspidi klient) või kaardi valdaja pank vaidlustab tehtud kaarditehingu ja nõuab kaupmehelt raha tagasi. Vaidlustamiseks võib olla erinevaid põhjuseid: klient on tagastanud toote(d), aga kaupmees pole maksnud raha tagasi; kliendile on saadetud vale toode; klient ei ole kaupa kätte saanud; tehnilised probleemid; vaidlused; kaardipettus jne.

Kaarditehingu vaidlustamine on oluline mehhanism, mis aitab kaitsta ostjate õigusi ja tagab aususe maksetehingutes, andes nii klientidele kui ka kaupmeestele võimaluse lahendada vaidlusi ja vältida ebaausaid praktikaid.

Kaupmehed, kes saavad sagedasi kaarditehingu vaidlustamise nõudeid, võivad saada kaarte protsessivate organisatsioonide poolt pettuse ohuga kaupmehe tunnuse, mis võib kahjustada kaupmehe mainet ning seada ta edasise äritegevuse kahtluse alla.

Kuidas kaarditehingu vaidlustamine toimub?

  1. Vaidlustuse algatamine. Kaardiomanik peab ühendust võtma oma kaardi väljastaja või pangaga, et esitada vaidlustuse taotlus. Seda saab teha sageli telefonikõne, e-posti või pankade veebipõhiste teenuste kaudu.
  2. Teabe esitamine. Kaardiomanik peab andma teavet vaidlustatud tehingu kohta, sealhulgas tehingu kuupäeva, summa ja põhjused vaidlustamise kohta.
  3. Maksekesus kontakteerub Kaupmehega. Kaupmees saab esitada vastuvaildustuse koos tõendava dokumentatsiooniga (näiteks kohaletoimetamise kinnitus koos ostja allkirjaga). Ilma dokumentatsioonita vastu vaidlustada ei ole võimalik ja vaidlustus tuleb aktsepteerida.
  4. Uurimine ja otsus. Pank või kaardi väljastaja kogub vajalikke tõendeid ja koostab otsuse, mis põhineb kaardiomaniku ja kaupmehe esitatud teabel*. Maksekeskus vahendab makseteenuse vahendajana suhtlust panga ja kaupmehe vahel.
  5. Tagasimakse (tagasinõue/chargeback). Kui pank leiab, et kliendi vaidlustus on põhjendatud, tagastab pank raha kaardiomanikule ja kaupmehe Maksekeskuse poe kontolt võetakse vaidlustuse all olnud summa ning menetlemise tasu 30€.*

* Kui kaupmees on 100% veendunud, et tal on ikkagi õigus ja ta saab seda dokumentidega tõendada, siis on tal erandlikel juhtudel enne tagasinõude jõustumist võimalik minna kaardimakse vaidlustuse arbitraaži – viimane etapp, kus kaardiorganisatsioon (näiteks Visa või Mastercard) teeb lõpliku ja siduva otsuse vaidluse osas. Arbitraaži kasutatakse vaid keerulisemate ja suuremate vaidluste puhul, kui kumbki pool ei ole eelnevate otsustega rahul ning on valmis kandma kõik sellega seotud kulud. Arbitraažiprotsess on kulukas ja aeganõudev. Vaidlustuse algatab kaupmehe klient ja tagasinõude otsuse teeb pank/kaardiorganisatsioon, mitte Maksekeskus. Oleme siin ainult vahendaja rollis – kõik vaidlustusega seotud kulud ja vastutus lasub kaupmehel.

Enne pettuse kahtlusega tehingu lõplikku välja selgitamist palume kaupa/teenust võimalusel mitte väljastada.

Kaupmees vastutab kõigi läbi tema e-poe/veebilehe sooritatud tehingute eest. Seetõttu peab kaupmees tegema endast kõik oleneva, et ennetada pettusega juhtumeid ning klientide poolt kaarditehingute vaidlustamist.

Kaarditehingute vaidlustamise ennetamiseks on oluline järgnev:

  1. Kontaktinfo ja klienditeenindus. Kaupmehe kontaktandmed peavad olema e-poes/veebilehel kergesti leitavad ja õiged, et klient saaks oma küsimustega otse kaupmehe poole pöörduda. Läbi nende peab olema kaupmees oma klientidele ka kättesaadav.
  2. Ostu- ja tagastustingimused ning tarnetingimused. Põhjalikud, selged ja kergesti leitavad tingimused kaupmehe e-poes/veebilehel vähendavad oluliselt riski vaidlusteks.
  3. Tellimuse kinnitus. Peale tellimuse kinnitamist tasub kliendile saata tema poolt antud e-postile kinnitus tellimuse ja maksmise kohta ning peale kauba väljastamist kinnitus kauba väljastamise kohta, kus tasub ära tuua kaupmehe, tellimuse ja tellimuse aadressi info.
  4. Kohaletoimetamise kinnitus/dokumentatsioon. Veendu, et kauba kohaletoimetamisel ja ka järeletulemisel küsitakse allkirja. See on ainus viis, kuidas saab kaupmees tõendada, et kaup on päriselt üle antud ostjale. Kui ostja väidab, et ta pole kaupa saanud, siis ukse taha jätmine või kaubast pildi tegemine ei ole Visa/Mastercardile kahjuks piisavaks tõendiks, et ostja selle ka tegelikult kätte sai.

Kaardipettuse ennetamiseks peab kaupmees jälgima aktiivselt ja pidevalt tema e-poes/veebilehel toimuvaid tehinguid ning pidama meeles asjaolusid:

  1. Klientide tarneaadressid. Kui tarneaadress erineb kliendi/maksja aadressist ja tarneaadressiks on hotelli, külalistemaja, rahvusvahelise postikande vahendaja või postkasti teenuse pakkuja (nn nimekast) aadress, või kui reeglina tellitakse kaupa näiteks Eesti või Baltikumi siseselt, kuid tellimus on esitatud väljapoole tavapärast tarne piirkonda, tasub kontakteeruda kliendiga. Kindlasti tasub silmas pidada, kas korduvate tarneaadressite ja kontaktisikute nimed on samad.
  2. Sagedased tehingud sama nimega isikult. Kui ühe kliendi/IP aadressi poolt sooritatakse väga sagedasi tehinguid, on alust kliendiga kontakteerumiseks ning lisainfo küsimiseks. Eriti peaks tähelepanu pöörama klientidele, kelle poolt on eelnevalt ebaõnnestunud mitmed tehingud ja viimaks makse õnnestub. Tegu võib olla erinevate krediitkaartide katsetamise või muu pettuse võimalikkusega.
  3. Klientide kontaktandmed. Kaupmehel peab olema võimalik kontakteeruda kliendiga tehingu täpsustamiseks ning selle jaoks peab e-pood/veebileht talletama võimalikult palju informatsiooni kliendi kohta. Selle jaoks peavad olemas olema kliendi nimi, toimiv e-mail, kontakttelefon, kontaktkauba tarneaadress, märkuste lahter tellimuse esitamisel. Puudulike kontaktandmete puhul tasub neid täpsustada või selle võimatuks osutumisel raha tagastada kaupa väljastamata.
  4. Väga suures summas kauba tellimine. Kui sooritatakse tavapärasest oluliselt suurem tellimus e-poes, siis on kaupmehel täielik õigus paluda kliendil tõendada oma isikut isikuttõendava dokumendi koopia alusel. Ettevaatlik tasub olla ka uute klientide puhul, kes tellivad kaupa/teenust suurtes summades ja tooted/teenused on hästi edasimüüdavad.
  5. Tellimus ebaharilikust asukohast. Sarnaselt tarneaadressidega tasub tähelepanu pöörata, kui e-poes/veebilehel sooritatakse tellimus harva esinevast asukohast, eelkõige väljaspool Euroopat. Vajadusel tasub kliendiga kontakteeruda ning paluda tõendust isiku kohta.

Maksekeskus võtab kaupmehega ühendust tehingu täpsustamiseks juhul, kui on kaardi pettuse kahtlus, maksja (edaspidi klient) raporteerinud kaarditehingu pettuse või kui kaupmehele on esitatud kaarditehingu vaidlustamine (chargeback).

Eeltoodud olukordadele reageerimine on ajakriitiline ja õiged tegevused aitavad kaupmehel säästa raha ja aega.

Kaarditehingu vaidlustamine (chargeback) on olukord, kus kaardi valdaja (edaspidi klient) või kaardi valdaja pank vaidlustab tehtud kaarditehingu ja nõuab kaupmehelt raha tagasi. Raha tagastamiseks võib olla erinevaid põhjuseid: klient on tagastanud toote(d), aga kaupmees pole maksnud raha tagasi, kliendile on saadetud vale toode, klient ei ole kaupa kätte saanud, tehnilised probleemid, vaidlused, kaardipettus jne.

Kaarditehingute vaidlustamise menetlemisele lisanduv tasu on reeglina 30 eurot.

Vastavalt Maksekeskuse ja kaupmehe vahelisele lepingule, hüvitab kaupmees Maksekeskusele kõik tekkinud kulud ja kahjud, mis tulenevad pettustest ja/või kaarditehingute vaidlustamisest.

Kui Maksekeskus teavitab kaupmeest kaarditehingu vaidlustamisest, on sammud järgnevad:

  1. Maksekeskus kontakteerub kaupmehe kontaktisikuga e-posti teel 1 tööpäeva jooksul (alates kaarditehingu vaidlustamise teada saamisest), et leppida kokku edasised tegevused.
  2. Kontaktisik (kaupmehe peakasutaja) vastab Maksekeskuse poolt saadetud e-kirjale aadressil support@maksekeskus.ee 1 tööpäeva jooksul, et on saanud kätte info vaidlustusest ning edastab nii kiiresti kui võimalik kõnealuse tehingu osas küsitud andmed.
  3. Maksekeskus teavitab kaupmeest edasistest tegevustest ning kontakteerub kaupmehe kontaktisikuga e-posti teel 1 tööpäeva jooksul, kui kaarditehingu vaidlustamise osas saabub uusi teateid.

Kaupmehe iseteeninduses on võimalik uusi kasutajaid lisada menüüribalt “Seaded” -> Kasutajad.

Pärast kasutaja lisamist saab uus kasutaja e-kirja oma konto aktiveerimiseks ja parooli seadistamiseks.

Kasutaja õigused sõltuvad talle määratud rollist:

Peakasutaja Administraator Kasutaja
(info & tagastused)
Kasutaja
(ainult info)
kasutajate haldus
poe seaded
tehingute info
tagastuste tegemine
andmete uuendamine


“Administraator”
saab omakorda juurde lisada uusi kasutajaid ja muuta e-poe seadeid, API võtmete ligipääs (arendajale), samuti saab teha tagastusi ja eksportida andmeid.
“Kasutaja (info & tagastused)” saab algatada tagastusi, tehingute andmeid vaadata ja raporteid alla laadida. Menüüle “Seaded” ligipääs puudub.
“Kasutaja (ainult info)” saab ainult andmeid vaadata ja alla laadida. Tagastusi teha ei saa. Menüüle “Seaded” ligipääs puudub.
“Peakasutaja” Igal kaupmehel (ettevõttel) on meie iseteeninduses üks isik, kellel on Peakasutaja roll. Seda rolli ei saa kellelegi ise määrata ning samuti ei saa iseteeninduses peakasutajat vahetada, sest see on lepingu osa. See on kõige tähtsam roll. Lisaks meie põhikontaktiks olemisele ja kasutajate haldusele, on peakasutaja ainus, kes saab uuendada ettevõtte andmeid. Peakasutaja vahetamise juhend.

Maksekeskuse iseteeninduses saab iga kasutaja valida järgnevaid keeli: inglise, eesti, läti ja leedu.

Keele muutmiseks liikuge üleval paremal oma e-posti aadressile ning valige rippmenüüst “Kasutajaprofiil”, tehke seejärel keelevalik ning salvestage.

Eesti ettevõte Veriff on maailma juhtivaid virtuaalse isikutuvastamise teenuse pakkujaid, pakkudes isikusamasuse tuvastamist rahvusvahelistele klientidele juba aastast 2016. Järgides rangeid andmekaitse põhimõtteid on loodud tehniline platvorm, mille kaudu isikusamasuse tuvastamine on turvaline. Seda kasutades ei pea muretsema andmete sattumise pärast võõrastesse kättesse.

Makseasutusena oleme kohustatud järgima Euroopa Liidu ja Eesti finantsteenuste regulatsioone ja seadusi. Seepärast teeme kõik endast oleneva, et tunda oma klienti ja näiteks tõkestada rahapesu. Enamik inimestest on igati seadusekuulekad ja kurjategijate hulk on kaduvväike osa, kuid ilma klienti tundma õppimata ja temalt andmeid küsimata kurjategijaid tavainimesest või seaduskuulekast ettevõtjast eristada ei ole võimalik.

Kui isikusamasuse tuvastamine on vajalik, siis võtab meie klienditeenindus Sinuga ühendust, saates Sulle personaalse lingi, mis viib meie partneri Veriff keskkonda, kus isikusamasuse tuvastamine on lihtne ja kiire.

Kogu protsess toimub Veriffi keskkonnas aadressil www.veriff.com või selle alamdomeenil. Isiku tuvastamiseks kasutatakse kas arvuti veebikaamerat või telefoni kaamerat. Enne tuvastusega alustamist veendu, et…

  • … tuba oleks piisavalt valgustatud selgete fotode tegemiseks
  • … ID kaart või pass oleks käepärast
  • … viibiksid ruumis üksi või Sind ei segataks ega jälgitaks
  • … Sa ei tegele kõrvaliste asjadega

Isikusamasuse tuvastamise käigus palutakse Sul pildistada oma dokumendi mõlemat külge. Hoolitse, et pildil oleks selgelt loetavad Sinu nimi, sünniaeg ning dokumendi number. Jälgi, et dokumendile ei jääks pildistamisel peegeldusi või värvilaike.

Lisaks dokumendile tuleb Sul pildistada ka end. Tee pilt neutraalsel, soovitavalt hele hallil taustal nii, et vaatad otse kaamerasse. Kui kannad prille jälgi, et silmad oleksid näha.

Kogu protsess võtab aega vaid mõned minutid.

Kui sul on protsessi eel või käigus küsimusi, võta ühendust meie klienditeenindusega.

Makseasutusena järgime Euroopa Liidus kehtivaid andmekaitse ja privaatsuse regulatsioone ülima täpsusega. Meil ei ole õigust ega vajadust isikuandmeid kasutada millekski muuks peale teenuse pakkumise.

Meie privaatsuspoliitikaga saate täiendavalt tutvuda siin.

Domeeninime muutumisest peab meile alati teada andma aadressil support@maksekeskus.ee. Seejärel võtame Teiega ühendust ning sõlmime lepingu lisa domeeni muutumisel.

Kui lähete http pealt üle https protokollile, siis sellest Maksekeskust teavitada ei ole vaja.

Kui e-pood soovitakse anda üle teisele juriidilisele isikule, siis
1) tuleb senisel e-poodi haldaval juriidilisel isikul esitada digiallkirjastatud Lepingu lõpetamise avaldus. Ei saa olla kaks kehtivat lepingud samale domeenile/e-poele.
2) seejärel peab uus e-poe haldaja sõlmima meiega lepingu, alustades liitumisavalduse täitmisest. Liitumisavaldusele soovitame märkida, et tegemist on juriidilise isiku vahetusega. Avalduse viimases sammus on kommentaari lisamise võimalus. 

NB! Tasub silmas pidada, et vana lepingu lõppemise ja uue alustamise vahel on teenuse katkestus. Seega soovitame vanal ja uuel omanikul oma sammud koordineerida, et paus ei veniks pikaks.
Kui Maksekeskusega pole kokkulepitud teisiti, siis uus omanik saab uued API võtmed ning konto. Varasem tehingute ajalugu meie iseteeninduses näha ei ole.

Kui olete juba meie teenuse kasutaja ning juriidiline isik ei muutu, siis logige sisse iseteenindusse ja liikuge üleval paremal olemasolevale veebipoele, misjärel avaneb rippmenüüst võimalus uue e-poe avalduse lisamiseks. Nii ei pea täitma uuesti ettevõtte andmeid, mis meil on juba olemas.

Kui ka uuel e-poel on täidetud liitumistingimused, siis saame sõlmida lepingu lisa domeeni lisandumisel ning liita uue poe olemasoleva konto alla.

Kuna ettevõtte peakasutaja on lepingu osa, siis selleks, et peakasutajat vahetada, tuleb esitada vabas vormis avaldus aadressil support@maksekeskus.ee, mis on allkirjastatud allkirjaõigusliku isiku poolt ning sisaldab infot uue peakasutaja nime, telefoninumbri ja e-maili kohta. Lihtsaim on kasutada meie avalduse põhja peakasutaja muutmiseks.

Peale avalduse kättesaamist võtab uue peakasutaja seadistamine pisut aega ning anname e-kirja kinnitusega teada, kui muudatus on teostatud.

Pangalingi maksete vastuvõtmiseks ei ole see tingimata kohustuslik, kuna makse sooritamiseks suunatakse klient keskkonda, mis kasutab turvalist ühendust. Samas poe usaldusväärsuse ja äri turvalisuse huvides, soovitame siiski turvalist ühendust kasutada.

Visa/Mastercard kaardimaksete vastuvõtmiseks peab e-pood kasutama https-i, muidu maksed ei õnnestu.

Koostöö eelduseks on, et e-pood või pakutav teenus vastab liitumistingimustele. Kaupmeestele suunatud liitumistingimustega saab tutvuda siin, teenusepakkujatele suunatud liitumistingimused on leitavad siin.

Seejärel täitke liitumisavaldus. Meie klienditeenindus vaatab avalduse üle 1-3 tööpäeva jooksul, võtab seejärel ühendust e-posti teel ning olenevalt valdkonnast võib esitada täpsustavaid küsimusi.

Maksekeskuse makseterminal või rakendus nutiseadmes võimaldab võtta vastu kaardimakseid füüsilises poes. Toetatud on ka maksed telefoniga/kellaga (Apple Pay, Google Pay).

Saadaval on järgmised terminalid:

  1. Paikne lahendus sobib olukordadesse, kus terminali ei ole vaja kuigi palju liigutada, sest see on ühendatud juhtmega vooluvõrku. Ideaalselt sobiv kassadesse.
  2. Kaasaskantav (ehk mobiilne) juhtmeta terminal on mõeldud olukordadeks, kui on vaja seadmega ringi liikuda. See on hea lahendus juhul, kui mitu kassapidajat jagavad ühte seadet või ka näiteks teenindajatele restoranis.
  3. Kassasüsteemiga integreeritav terminal teeb maksete vastuvõtmise veelgi sujuvamaks vähendades maksmisele kuuluva summa käsitsi sisestamisega seotud ajakulu ja võimalikke vigu. Kogu makseprotsess on seetõttu kiirem ja täpsem, seda nii kaupmehele kui kliendile. Sobib peamiselt suurematele poodidele.
  4. Makseterminal nutiseadmes lahendus (MakeCommerce POS rakendus) Android nutiseadmetele teeb kaardimaksete vastuvõtmise eriti lihtsaks. Viipemakseid saab vastu võtta turgudel, laatadel, pop-up poodides…. kasutades oma NFC toega Android telefoni või tahvelarvutit (alates versioon 11+). Kliendid saavad tasuda pangakaardi, telefoni või nutikellaga viibates.

Makseterminal nutiseadmes (MakeMommerce POS rakendus)

  • Tehingutasu: 1.5% + 0.05 € (+km)
  • Allalaadimine ja püsikulu: 0€


Tavapärane makseterminal
(paikne, kaasaskantav või integreeritav)

  • Tehingutasu: 1.5% + 0.05 € (+km)
  • Terminali rent: 0 € / kuus*
  • Minimaalne kuuarve: 19 € (+km) terminali kohta (ka lühiajalise rendi puhul)*

*Maksekeskus ei küsi eraldi renditasu, aga kui kalendrikuus ei tule teenustasudena kokku vähemalt 19 EUR, siis rakendub minimaalne kuurve 19 EUR (+km). Kui aga terminal on pidevas kasutuses ja tehinguid on piisavalt ehk tehingutasudest tuleb kokku 19 EUR ja rohkem, siis midagi rohkem arvele ei lisandu.
Keskmise ostukorvi (40 EUR) näitel, kui on alla 30 tehingu kuus, siis on arve alati 19 EUR (+km). Kui aga üle, siis maksab kaupmees ainult tehingutasusid ning arvele midagi juurde ei lisata. 

Kui soovite meilt tellida makseterminale, siis täitke liitumisavaldus. Märkige esimesel lehel “makseterminal” ning jätkake seejärel avalduse täitmist.

Kui olete juba meie teenuse kasutaja ning juriidiline isik ei muutu, siis logige sisse iseteenindusse ja liikuge üleval paremal olemasolevale veebipoele, misjärel avaneb rippmenüüst võimalus uue avalduse lisamiseks. Nii ei pea täitma uuesti ettevõtte andmeid, mis meil on juba olemas.

Vastame avaldusele paari päeva jooksul. Kui kõik on korras, siis jõuab terminal Teieni 3-4 tööpäevaga.
Kui soovite kasutada MakeCommerce POS rakendust ehk muuta oma nutiseade läbi rakenduse makseterminaliks, siis puudub seadme kohaletoimetamise aeg ning peale lepingu sõlmimist saame teenuse kiirelt aktiveerida ning Teil jääb üle vaid rakendus alla laadida.

Kui terminali ei ole enam vaja, siis palun pöörduge Maksekeskuse klienditoe poole aadressil support@maksekeskus.ee. Siis saame lõpetada lepingu ning saata terminalile järele kulleri või deaktiveerida rakenduse konto.

Tagastuste tegemine läbi Maksekeskuse iseteeninduse või läbi API ei ole terminali tehingute puhul võimalik. Samuti ei saa ka meie tagastusi kuidagi ise algatada.

Ainus viis, kuidas saab kaupmees teha tagastust, õigemini tehingu tühistamist (tagasi pööramist), on füüsilises poes kohapeal, kui maksja tuleb ise tagasi ja mingil põhjusel tõesti on kohe vaja tehingu tühistus vormistada. Tühistuse saab terminalis teha enne päeva lõpetamise toiminguid ja seda saab teha täissummas – osaline tühistus ei ole toetatud. Hiljem pole see võimalik.

Kui tühistus tehakse enne päeva lõpetamise toimingut, siis ei ole meie iseteeninduses näha tehingut ega ka tagastust/tühistust. Kogu tühistamise info jääb poodi kohapeale. Ka tehingutasu sellisel juhul ei võeta selle esialgse tehingu eest.

NB! MakeCommerce POS rakendust kasutades ei ole tehingu tagasipööramine võimalik. Veenduge alati, et sisestate õige summa.

Makseterminali väljamaksete põhimõte on sama, mis e-maksete puhul. Ehk kogume maksed kokku, arvestame maha teenustasud ning teeme väljamakse Kaupmehe pangakontole. Tähele tuleb panna järgnevat:

  • Täna tehtud tehingute info jõuab iseteeninduskeskkonda järgmise tööpäeva varahommikul.
  • Terminalimaksete väljamakse toimub järgmisel tööpäeval. Näiteks reedel, laupäeval ja pühapäeval tehtud maksete väljamakse Maksekeskusest ettevõtte pangakontole toimub esmaspäeval. Esmaspäeval vastu võetud tehingud makstakse välja teisipäeval jne.
  • Kinnitus tehingu edukuse kohta tuleb aga reaalajas ja kassasüsteemi või nutiseadmesse jõuab tehingu staatus koheselt.
  • NB! Müüja ei saa kaarditehingute eest raha, kui terminalis mingil põhjusel tööpäeva kokku ei võeta. See toiming on kohustuslik, sest muidu ei jõua tehingute info meieni. Juhised selle tegemiseks leiate terminali juhendist. V.a MakeCommerce POS nutiseadme rakenduse puhul – siin on päevalõpu toiming automaatne.
  • Juhul kui poel on makseterminali ja e-poe maksed ühe konto/poe all, siis väljamakse sisaldab kõiki tehinguid, mis kuulusid sellel päeval välja maksmisele.

Makseviiside aktiveerimise kiirus sõltub makseviisist ja mõnikord ka poe tegevusvaldkonnast.

Üldjuhul võtab:

  • Eesti ja Soome makseviiside aktiveerimine aega kuni 2 tööpäeva
  • Läti ja Leedu pangalinkide aktiveerimine kuni 4 tööpäeva. Maksete algatuse teenuse puhul kuni 2 tööpäeva.
  • kaardimaksete aktiveerimisega võib minna kuni 7 päeva.
  • makseterminalid jõuavad kaupmeheni umbes 3-4 päevaga

Enamasti saab müüki alustada aga lepingu allkirjastamisega samal päeval.

Hinnakirja näete iseteeninduse menüüst Arveldamine (Billing).

Kui tegemist on erikokkuleppelise hinnakirjaga, siis on see fikseeritud ka Maksekeskuse lepingu lisas.

Tehingutasu arvestatakse igalt tehingult eraldi. Tehingutasud arvestatakse tehingu summast maha, mitte ei liideta maksmise hetkel summale juurde.

Kui kasutatud makseviisi tehingutasuks on näiteks 1.8% + 0.15 eur (maksimaalselt 4 eur), siis juhul kui e-poest sooritatakse ost summas 50 eur, arvestab Maksekeskus tehingutasu järgnevalt:
0.15 eur + 1.8%*50 eur = 1.05 eur.
Tehingutasult arvestatakse lisaks ka käibemaks 22%*1.05 eur = 0.23 eur.
Seega ostja tasus oma kontolt või kaardilt 50 eurot ja kaupmehele makstakse välja (50 – 1.05 – 0.23) 48.72 eurot.

Kui e-poest ostetakse aga suuremates summades, siis jääb teenustasu laeks 4 eur mitte rohkem.

Maksekeskuse kontolt võidakse arvestada kolme tüüpi kuutasu:

  1. Standardhinnakirjas on kuutasuta kohalike pangalinkide kasutamine, näiteks kui Eesti e-pood kasutab ainult Eesti pankade makseid. Kui kaupmees soovib aktiveerida ka kaardimaksed või välismaised pangad, rakendub talle makseviiside valikust tulenev kuutasu 10 eurot (+km) e-poe põhiselt. Kuutasu arvestatakse sõltumata sellest, kas konkreetsel kuul on antud makseviisi vahendusel makseid vastu võetud või mitte. Kui kaupmees soovib lisada mitu erinevat makseviisi (näiteks nii Läti kui ka Soome pangalingid), piirdub kuutasu ikkagi 10 euroga.
    *Kui kaupmehega on sõlmitud erihinnastus, siis maksete kuutasu on märgitud lepingu lisas. 
  2. Lisateenuste kuutasu on kasutuspõhine. Kui e-pood kasutab MakeCommerce mooduleid maksete vastuvõtmiseks, arvestatakse kuutasu 10 eurot (+km). Kui kasutatakse ka mooduli logistika (tarneinfo) funktsioone, lisandub kuutasule veel 5 eurot (+km). Kui antud kuul mooduleid ei kasutatud, siis kuutasu ei arvestata.
  3. Kui kasutusel on makseterminal (POS) ja kui ühes kalendrikuus ei tule teenustasudena kokku vähemalt 19 EUR, siis rakendub minimaalne kuutasu 19 EUR. Kui aga terminal on pidevas kasutuses ja tehinguid on piisavalt, siis kuutasu ei rakendu.

Kõik kuutasud arvestatakse kaupmehe kontolt maha kuu viimasel päeval. Kui teenust hakati kasutama käesoleva kuu jooksul, arvestatakse kuutasu ikkagi kogusummas.

Kuutasu võib olla ka 0. Näiteks kui Eesti e-pood kasutab ainult Eesti makseviise ning kasutusel ei ole meie moodul.

Kontrollige, kas olete teavituste e-kirja korrektselt seadistanud Iseteeninduse menüüst Seaded -> API  -> Teavituste email (Settings -> API -> Notifications email).

Kontrollige oma meiliprogrammi rämpsposti kausta – mõned meilirakendused kipuvad automaatseid e-kirju väga agaralt soovimatuteks lahterdama.

Maksekeskuse ja kaupmehe vaheline arveldus käib alati eurodes.
Väljamaksed kaupmehe pangakontole on alati eurodes.

Täieliku nimekirja Maksekeskuse pakutavatest makseviisidest e-poodidele leiab siit.

Füüsilisele poele pakume makseterminale. Nende kohta leiab rohkem infot siin.

Lõppkasutaja vaatest on makse kinnitamisel maksete algatamise teenuse ja pangalingi erinevus väike. Makse kinnitamiseks kuluv aeg on sama, võides küll erineda pangati. Mõlemad on usaldusväärsed ja turvalised lahendused.
*Silmas tuleb pidada, et pank ise võib teatud juhtudel summale lisada väikese teenustasu sõltuvalt maksja hinnapaketist oma pangas. 

Ka e-poe pidaja jaoks pole üks lahendus teisest tehniliselt erinev või keerukam. Oleme oma teenuse üles ehitanud nii, et kaupmees ei peaks muretsema nende erinevuste pärast.

Automaatne ümberlülitus
Maksete algatamise teenuse peamiseks plussiks on hind – see on soodsam kui pangalink. Küll peab kaupmees arvestama, et kahjuks on pankadel maksete algatamise teenusega rohkem tehnilisi probleeme kui pangalingiga. Varuvarianti omamata tähendab see kaupmehele saamata jäänud tulu. Maksekeskuse klientidel on õnneks pangalingid varus ja probleemide tekkimisel lülitatakse konkreetse panga maksete vastuvõtmine ümber pangalingile. Automaatne ümberlülitus toimub Maksekeskuse poolel ja ei vaja kaupmehelt üldjuhul mingit sekkumist.

Ümberlülituse ajal kehtib selle teenuse hind läbi mille makse teostati, kui ümberlülitus oli pangalingile, siis kehtib pangalingi hind, mis on standardhinnakirjas või erihinnakokkuleppes ja tagasi lülitamisel jällegi maksete algatuse teenuse hind.

Maksa hiljem (buy now pay later) makseviisid võimaldavad e-poe klientidel tasuda ostude eest olenevalt valitud makseviisist pikema või lühema aja vältel. Konkreetse maksa hiljem makseviisi tingimused sõltuvad makseviisi pakkujast. Pakkudes oma e-poes maksa hiljem lahendusi saab kaupmees ostusumma kätte kohe – ilma viivitusteta.

Saadaolevate maksa hiljem makseviisidega saab tutvuda maksa hiljem tootelehel.

Kinkekaardi lahenduste pakkumine võib olla keeruline ja aeganõudev. Kniks kinkekaart on äärmiselt lihtne lahendus ilma igasuguse täiendava arendusvajaduseta.

Kniks kinkekaart on midagi, mida saavad selle omanikud kasutada tuhandetes e-poodides. Kui Kniks on olemas ka Teie e-poe kassas, siis saab ta kinkekaardil olevaid vahendeid kasutada ka Teie poes.

Kniks kinkekaart lisandub tihtilugu vaikimisi e-poe kassasse teiste makseviiside juurde. Soovi korral saame selle eemaldada, aga siis ei saa kinkekaardi omanikud Teie e-poes seda kasutada ja jääte ilma võimalikust ostust.

Lähemalt Kniksist.

Tehingute ja väljamaksete ülevaate saate Maksekeskuse iseteeninduskeskkonnast. Kui teil ei ole ligipääsu, pöörduge oma ettevõttes konto peakasutaja poole, kes saab selle luua (juhis).

Iseteeninduses tuleb täpsemaks tehingute ülevaateks valida menüü “Tehingud”. Seal kuvatakse kõik tehingud, mis on e-poes toimunud. Tehinguid on võimalik ka sorteerida, näiteks kuu ajavahemiku jaoks tuleb klikkida kuupäeva lahtril ja valida sobiv vahemik.

Kui soovite ülevaadet e-poe tehingute teenustasudest ja kõikidest liikumistest MK kontol, tuleks liikuda vaatesse “Konto väljavõte”. Seal kuvatakse kõik tehingud ja maha läinud teenustasud.
Kui soovite tehingute ülevaadet arvutisse laadida, tuleb valida “Salvesta” ning faili tüübiks XLS ja Teie arvutisse laetakse alla tehingute raport. Konto väljavõtte XLS raportisse on lisatud juurde ka debit/credit kirjed ning saldod peale igat kontoliikumist. See on raamatupidajale kindlasti abiks.

NB! Kõige mõistlikum on raamatupidamises kajastada Maksekeskuse konto ühena pangakontodest, kus toimuvad erinevad liikumised täpselt samamoodi nagu tavalisel pangakontol. Väljamaksed võib sel juhul vaadelda kui kandeid ühelt kontolt teisele sarnaselt sellega kui Teil oleks püsikorraldus, mis kogumiskontolt kannab regulaarselt raha kulukontole. See teeb raamatupidamise tunduvalt lihtsamaks.

Teenustasude arve koos käibemaksuga saab alla laadida kaupmehe iseteenindusest. Selleks logige sisse ja liikuge vaatesse “Arveldamine/Billing”. Eelmise kuu arve on iseteenindusest kättesaadav uue kuu ca 7. päevaks.

Arved on võimalik tellida ka oma e-postile. Selleks valige peale sisselogimist menüüst “Seaded” oma ettevõtte kontaktid ja sisestage soovitud aadress lahtrisse “Arve email”. Ligipääs sellele menüüle on rolliga “peakasutaja”.

NB! Arvel näidatud teenustasud ja käibemaks on Maksekeskuses juba jooksvalt kontolt maha arvestanud, seega arve summat tavajuhul* üle kandma ei pea. Sellest ka märge “Arve on tasutud”.

*Maksekeskusel on eeldus, et uued tehingud katavad tekkinud miinuse (näiteks kuutasudest tuleneva). Kui aga poel ei ole tehinguid ja miinus kuhjub, siis tuleks see tasuda käsitsi. Selleks vajaliku IBAN-i ja poe viitenumbri leiate vaatest Arveldamine -> Deposiidid.

Igalt Maksekeskuse kontole laekunud summalt võetakse automaatselt maha Maksekeskuse tehingutasu ja käibemaks vastavalt hinnapaketile.

Näide:
Kui kasutatud makseviisi tehingutasuks on näiteks 1.8% + 0.15 eur (maksimaalselt 4 eur), siis juhul kui e-poest sooritatakse ost summas 50 eur, arvestab Maksekeskus tehingutasu järgnevalt:
0.15 eur + 1.8%*50 eur = 1.05 eur.
Tehingutasult arvestatakse lisaks ka käibemaks 22%*1.05 eur = 0.23 eur.
Seega ostja tasus oma kontolt või kaardilt 50 eurot ja kaupmehele makstakse välja (50 – 1.05 – 0.23) 48.72 eurot.

Kui e-poest ostetakse aga suuremates summades, siis jääb teenustasu laeks 4 eur mitte rohkem.

Maksekeskuse kontolt võidakse arvestada kolme tüüpi kuutasu:

  1. Standardhinnakirjas on kuutasuta kohalike pangalinkide kasutamine, näiteks kui Eesti e-pood kasutab ainult Eesti pankade makseid. Kui kaupmees soovib aktiveerida ka kaardimaksed või välismaised pangad, rakendub talle makseviiside valikust tulenev kuutasu 10 eurot (+ km) e-poe põhiselt. Kuutasu arvestatakse sõltumata sellest, kas konkreetsel kuul on antud makseviisi vahendusel makseid vastu võetud või mitte. Kui kaupmees soovib lisada mitu erinevat makseviisi (näiteks nii Läti kui ka Soome pangalingid), piirdub kuutasu ikkagi 10 euroga.
    *Kui kaupmehega on sõlmitud erihinnastus, siis maksete kuutasu on märgitud lepingu lisas. 
  2. Lisateenuste kuutasu on kasutuspõhine. Kui e-pood kasutab MakeCommerce mooduleid maksete vastuvõtmiseks, arvestatakse kuutasu 10 eurot. Kui kasutatakse ka mooduli logistika (tarneinfo) funktsioone, lisandub kuutasule veel 5 eurot. Kui antud kuul mooduleid ei kasutatud, siis kuutasu ei arvestata.
  3. Kui kasutusel on makseterminal (POS) ja kui ühes kalendrikuus ei tule teenustasudena kokku vähemalt 19 EUR, siis rakendub minimaalne kuutasu 19 EUR. Kui aga terminal on pidevas kasutuses ja tehinguid on piisavalt, siis kuutasu ei rakendu.

Kõik kuutasud arvestatakse kaupmehe kontolt maha kuu viimasel päeval. Kui teenust hakati kasutama käesoleva kuu jooksul, arvestatakse kuutasu ikkagi kogusummas.

Maksekeskuse konto väljavõtte .xml fail on ligilähedane ISO 20022 camt.053 formaadile.

Kirjeldame siin juurde natuke spetsiifikat:

Kontoliikumise kirje seos e-poes toimunud tehinguga on atribuudis EndToEndId,
näiteks: <EndToEndId>15178</EndToEndId>

Konto liikumise suuna (kontole juurde või maha) kirjeldab atribuut <CdtDbtInd>
näiteks <CdtDbtInd>DBIT</CdtDbtInd> või <CdtDbtInd>CRDT</CdtDbtInd>

Konto liikumise tüüp on atribuudis ‘Ustrd’
nt: <Ustrd>INCOME</Ustrd>

Võimalikud liikumise tüübid:

  • INCOME – laekumine
  • REFUND – raha tagastamine kliendile (ostjale)
  • TRX_FEE – Maksekeskuse teenustasu (% summast)
  • TRX_FEE_FIX – Maksekeskuse teenustasu (fikseeritud tasu)
  • TRX_FEE_MIN – Maksekeskuse teenustasu (fikseeritud tasu)
  • SERVICE_FEE_PLUGIN – kuutasu MakeCommerce integratsioonimooduli kasutamisel
  • SERVICE_FEE_LOGISTICS – kuutasu transpordifirmadega integratsiooniteenuste kasutamisel (MakeCommerce moodulites)
  • SHIPMENT_DELIVERY_FEE – Maksekeskuse vahendusel saadetud pakkide transpordi tasu
  • VAT – Maksekeskuse teenustasuga seotud käibemaks
  • VAT_CORRECTION – kuu teenustasude käibemaksu ümardusvea korrektsioon (arvutatakse kuu lõpus)

Maksekeskus arvestab käibemaksu jooksvalt igalt tehingutasult. Kuna aga need kanded ümardatakse 1 sendini, siis võib tekkida olukord, kus kuu jooksul kontolt maha arvestatud käibemaksukannete summa kokku ei ole täpselt võrdne 22%-ga kuu jooksul arvestatud teenustasude kogusummast. Selle korrigeerimiseks tehakse kuu lõpus automaatne paranduskanne. See on tüüpiliselt väike summa (alates 1 sent) ja kande selgitus on “Käibemaksu parandus” (VAT correction)

Pöörame tähelepanu, et nõudekiri ei ole arve, vaid sisuliselt meeldetuletus varasemalt väljastatud, kuid seni maksmata arve(te) tasumiseks. Võib olla nii, et tasutud on tasaarvelduse käigus tehingutasud, aga uute tehingute puudumisel ei ole tasaarveldunud näiteks kuutasud  ja Maksekeskuse konto saldo on miinuses.

Nõudekiri on raamatupidamiseks täiesti aktsepteeritav dokument – see on võla tasumist nõudev kiri. Nõudekirja kohta ei koostata eraldi arvet, kuna see on koostatud saldo kohta, mis võib sisaldada ka juba esitatud arvete tasumist. Meie poolt koostatud arved märgitakse automaatselt tasutuks.
Võlg tekib näiteks juhul, kui kaupmehel puuduvad antud perioodil tehingud, aga arvestatud on kuutasusid, või kui on tehtud tagastusi.

Nõudekiri fikseerib kõik üleval olevad võlgnevused. Seetõttu on tegu dokumendiga, mis vajadusel kuulub ka lepingu lõpetamise juurde.

Varasemalt koostatud arvetele on ligipääs Maksekeskuse iseteeninduse menüüvalikus “Arveldamine”.

Tagastuse saab oma kliendile algatada kaupmees, misjärel Maksekeskus toimetab summa läbi pankade tagasi maksjale.

Tagastuse saab vormistada Maksekeskuse iseteeninduskeskkonnas (või läbi API), avades vaate “Tehingud” ning klõpsates vastava tehingu ID peal. Seejärel täita ära sektsioonis “Tagastamine” lahtrid “Tagastatav summa” ja “Kommentaar” ning klõpsata nupul “Tee tagastus”. Kommentaari lahtri täitmine ei ole kohustuslik, kuid on soovitatav, kui hiljem on tarvis tagastuse põhjust täpsustada.

Kui eelnev ei õnnestu, siis ilmselt pole tagastuse jaoks Maksekeskuse poe kontol hetkel vahendeid. Kui kontol ei ole piisavat summat tagastuse sooritamiseks, siis on võimalik poe kontole teha deposiitmakse. Selleks saate mugavalt sisestada summa ning valida oma panga iseteeninduskeskkonna vaatest “Arveldamine” (Billing).

NB! Deposiitmakse tegemisel tuleb arvestada, et tagastus tuleks algatada hiljemalt järgmisel tööpäeval, sest kui poe kontole kantud deposiiti ei kasutata, siis kantakse see ülejärgmisel päeval väljamaksena kaupmehe IBAN-ile tagasi. Kui olete kasutanud ülekannet tehes korrektselt viitenumbrit, siis jõuab deposiitmakse Maksekeskuse poe kontole 15 min – 3h jooksul (olenevalt kodupangast).

Juhul kui e-poe platvormile on paigaldatud Maksekeskuse moodul saab tehingut tühistada ja makstud summa tagastada mugavalt ka läbi e-poe kasutajaliidese.

Tagastuse tegemisel palume olla tähelepanelik, sest algatatud tagastust ei saa enam uuesti tagasi võtta. Tagastuse tegemine ise on tasuta ehk selle eest lisatasusid ei võeta, aga silmas tuleb pidada, et algselt õnnestunud tehingu teenustasusid kaupmees tagasi ei saa.

Baltikumi ja Soome* pangamaksete tagastused jõuavad kliendi kontole üldjuhul järgmisel tööpäeval.

Kaarditehingute (Visa/Mastercard) tagastused jõuavad kliendini kuni 7 tööpäeva jooksul.

Maksa hiljem lahenduste kaudu tehtud tehingute tagastamine käib kaupmehe jaoks samamoodi nagu iga teine tagastus. Täpsema juhise leiab siit.

Kaupmees ei pea tagastuse tegemisel suhtlema maksa hiljem lahenduse pakkujaga. Tagastus käib ikka läbi meie.

MakeCommerce tarnemooduliga on e-poes kuvatud võimalikud tarnelahendused ja pakiautomaatide ajakohased nimekirjad. Moodul registreerib õnnestunud tellimused automaatselt tarnefirma süsteemi ja võimaldab pakikaardid printida otse e-poe admin vaates.

Maksekeskuse tarnemoodulit saab kasutada kolmel erineval viisil:

  1. Kaupmehele, kes soovib kasutada ainult pakiautomaate, sobib Tarne+ lahendus, mille puhul ei ole vajalik sõlmida lepinguid tarnefirmadega.
  2. Võimalik on kasutada Tarne+ teenust ning ärikliendilepinguga kullerteenust korraga.
  3. Tarnemoodulit saab kasutada ka ainult enda ärikliendilepingu tunnustega pakiautomaadi ja/või kullerteenuse pakkumiseks.

Ülevaade saadaolevatest tarneviisidest riikide ja platvormide kaupa on leitav siin.

Tarneviisid, tarnetsoonid, sobivad tarnefirmad ning hinnad saab kaupmees seadistada e-poe platvormil.

Meie moodul võimaldab tarneid registreerida järgnevatesse riikidesse: Eesti, Läti, Leedu, Soome, Rootsi.

Ärikliendilepingu alusel on võimalik moodulis aktiveerida Omniva, Itella SmartPOST ja DPD pakiautomaadid, ning kullertarne. Wix platvormil lisaks eelmainitule Venipak ja Unisend.

Täpsem ülevaade olemasolevatest tarnemeetoditest nii riikide kui platvormide osas on leitav siin.

Kasutades meie makse ja tarnemoodulit on kuutasu 15€ (10€ maksete integratsioon + 5€ tarne). Shopify puhul on kuutasu ainult tarnemooduli eest ehk 5€.

Tarnemooduli kuutasu arvestatakse kuu viimasel päeval juhul, kui on toimunud kuu jooksul saadetise registreerimine läbi meie mooduli.

Kaupmehe ja tarnefirma vaheline arveldus toimub vastavalt sõlmitud lepingule.

Tarnemoodul on saadaval järgnevatele platvormidele: Woocommerce, Shopify, Magento 2.0, Prestashop, OpenCart, Wix.

Vajuta e-poe platvormi nimele ning järgi avanenud lehel olevaid juhiseid tarne seadistamiseks.

Edukalt tasutud tellimused registreeruvad automaatselt tarnefirma süsteemi. Seejärel saate e-poe platvormil pakikaardid välja printida ja pakile kinnitada.

Tellimuste üleandmine tarnefirmale ja tagastuste protsess toimub vastavalt kaupmehe lepingule tarnepartneriga.

Tarne+ lahendus võimaldab saata pakke pakiautomaadist-pakiautomaati ilma tarnefirmadega ärikliendi lepingut sõlmimata. Teenus on saadaval Shopify, WooCommerce, Magento 2, Wix ja PrestaShop poodidele, kes kasutavad meie moodulit.

Teenus võimaldab saata pakke Omniva ja DPD pakiautomaatidesse. Wix platvormil on lisaks saadaval Venipak ja Unisend pakiautomaadid.

Tarne+ vahendusel saab aktiveerida Omniva ja DPD pakiautomaadist-pakiautomaati tarne Eestis, Lätis ja Leedus.

Shopify platvormil on DPD-ga võimalik tarne ka Rootsi ja Soome. WooCommerce platvormil on samuti saadaval tarne Soome DPD kaudu.

Wix platvormil on lisaks eelnevalt nimetatud tarnemeetoditele ka Venipak ja Unisend pakiautomaadi tarned Balti riikides.

Kasutades meie makse ja tarnemoodulit on kuutasu 15€ (10€ maksete integratsioon + 5€ tarne). Shopify puhul on kuutasu ainult tarnemooduli eest ehk 5€.

Tarne+ puhul toimub pakitasu arvestamine siis, kui pakk on automaati pandud. Maksekeskus arveldab paki eest hinnakirja alusel. Kliendile e-poes kuvatava hinna määrab kaupmees ise.

Infot saadetiste hindade kohta leiad siin.

Kasutusele võtmine on lihtne – aktiveerige Tarne+ teenus veebipoe platvormil, MakeCommerce moodulis, ning seadistage vastavalt juhendile.
Vajuta e-poe platvormile ning järgi selles olevaid juhiseid tarne seadistamiseks:
Woocommerce, Shopify, Magento 2.0, Prestashop, OpenCart, Wix

Kui olete liitunud Maksekeskusega enne 2022.aastat, siis lisaks kontrollige, kas Tarne+ teenus on poele aktiivne Maksekeskuse iseteenindusportaalis (Seaded → Teenused).

Saatmine: Edukalt tasutud tellimused registreeruvad automaatselt tarnefirma süsteemi. Seejärel saate e-poe platvormil pakikaardid välja printida, pakile kinnitada ja postitada pakiautomaati. Pakkide tarneprotsessi saate jälgida Maksekeskuse iseteeninduses alalehel Tarned.

Pakiautomaati postitamise protsess on tarnefirmadel erinev:

  • Omniva pakid saab postitada sisestades automaadi juures triipkoodi all oleva pakikoodi või skanneerides triipkoodi. Vajadusel saab Omniva tellimuste pakikaardid printida ka pakiautomaadist.
  • DPD puhul tuleb automaadi juures sisestada pakikood või skannida triipkood.
  • Venipaki pakid saab postitada skannides pakikaardil olevat QR-koodi.
  • Unisendi pakke saab postitada sisestades automaadi juures pakikoodi.

Omniva tagastuse saab ostja vormistada tagastuskoodi alusel, mis on lisatud paki saabumise teavitusse. Tagastuskoodi eemaldada/välja lülitada ei saa. See teeb tagastusprotsessi väga mugavaks ja suurendab kaupmehe usaldusväärsust. Paki tagastamine on sama hinnaga nagu oli selle saatmine ja see arvestatakse automaatselt kaupmehe Maksekeskuse kontolt maha.

DPD, Venipak ja Unisend tagastused tuleb kliendiga kokkuleppel vormistada meie mooduli väliselt.

Tarnemoodul on kaupmehele saadaval eesti, inglise, läti, leedu ja vene keeles.

E-poes on ostja vaade selles keeles, mis kaupmees on ise seadistanud. Kõik on tõlgitav ehk sisuliselt saab ükskõik mis keele lisada.

“Tunne oma klienti” on seadusega määratud kohustus makseasutustele rahapesu ja terrorismi rahastamise tõkestamiseks ning rahvusvaheliste piirangute (sh rahvusvaheliste sanktsioonide) rakendamiseks ning nende rikkumise vältimiseks. Konto avamiseks makseasutuse juures tuleb igal pool maailmas esitada makseasutusele erinevaid enda kohta käivaid andmeid, küsitava info maht sõltub konkreetse riigi seadusest.

Rahapesijate, terroristide ja muude kriminaalide hulk, keda nende regulatsioonidega püütakse, moodustab kogu rahvastikust kaduvväikese osa, mistõttu tekib inimesel konto avamisel küsimus, kuidas see kõik teda puudutab. Ilma klienti tundma õppimata ehk temalt andmeid küsimata, kurjategijaid tavainimesest või seaduskuulekast ettevõtjast eristada ei ole võimalik.

Kohustus olla kursis kliendi tegevusega ei ole ühekordne toiming. Makseasutus saab palju vajalikku infot kliendi kohta igapäevateeninduse käigus (nt klient teeb tehinguid), kuid on andmeid, mida vastavalt seadusele tuleb uuendada ja mida makseasutusel ilma kliendilt küsimata ei ole võimalik saada. Sellisteks andmeteks võivad näiteks olla kliendi kontaktaadress, maksuresidentsus või töökohaandmed (näiteks telefoninumber).

Kliendi andmete uuendamine ei saa olla ainult registritel ja tehingutel põhinev automaatne protsess, vaid peab toimuma kliendi ja makseasutuse suhtluse teel, kasvõi selleks, et saaks veenduda andmete õigsuses ja kehtivuses.

Lisaks regulaarsele andmete uuendamisele võib makseasutus pöörduda kliendi poole saamaks informatsiooni kliendi tehingu kohta. Põhjuseid võib olla mitmeid, näiteks tehing kaldus kõrvale kliendi poolt tavapäraselt tehtavast või küsitakse krediitkaardimakse korral tehingu kohta selgitust seda töötlevast pangast.

Makseasutused peavad koguma tegeliku kasusaaja kohta infot nii rahapesu tõkestamise kui ka maksualase teabevahetuse seadusest tulenevate kohustuste  täitmiseks.

Tegelik kasusaaja on füüsiline isik, kes:

  • teostab oma mõju ära kasutades kontrolli tehingu, toimingu või teise isiku üle ja kelle huvides, kasuks või arvel tehing või toiming tehakse;
  • lõplikult omab äriühingu aktsiaid, osasid, hääleõiguseid või teostab lõplikku kontrolli äriühingu (sealhulgas mittetulundusühingu või sihtasutuse) juhtimise üle;
  • omades 25% pluss üks või rohkem aktsiatest, osadest või hääleõigustest otsese või kaudse omamise või kontrollimise kaudu, (kaasa arvatud esitajaaktsiad) või kontrollides muul viisil juriidilise isiku juhtimist.

Kui pärast kõikvõimalike tuvastusmeetodite ammendamist ei ole tegelikku kasusaajat võimalik kindlaks teha ja puudub ka kahtlus, et selline isik siiski eksisteerib, käsitletakse tegeliku kasusaajana kõrgema juhtorgani liiget.

PEP (politically exposed person) ehk riikliku taustaga isik.

  • Riikliku taustaga isik on eraisik, kes täidab või on viimase aasta jooksul täitnud avaliku võimu olulisi ülesandeid või, kes on sellise isiku pereliige või lähedane kaastöötaja.
  • PEP-i pereliige on abikaasa või abikaasaga samaväärseks peetav isik, lapsed, vanemad ja nende abikaasad või abikaasaga samaväärseks peetavad isikud.
  • PEP-i lähedased kaastöötajad on näiteks eraisikud, kes omavad koos PEP-iga äriühingut või mistahes õiguslikku ühendust või on PEP-iga lähedastes ärisuhetes.

Maksekeskus teeb väljamakse kaupmehe pangakontole ühe koondsummana, mille juures ei ole märgitud konkreetsete klientide nimesid.

Klientide nimed (v.a Apple Pay ja Google Pay) ja nende poolt makstud summad on detailvaatena näha kaupmehe iseteeninduses.
Parim on leida makse siiski üles tehingu ID (unikaalne igale tehingule) või referentsi järgi.

Kui avate Kaupmehe iseteeninduses menüü “Konto väljavõte/”Account statement”, siis näete nende tehingute taga, mille osas on väljamakse juba sooritatud, väljamakse ID-d ja saate selle alusel tehingu ja seda sisaldava väljamakse kokku viia.

Maksekeskuse väljamakse ei võrdu tavaliselt e-poe eelmise päeva müügisummaga, sest:

  • Maksekeskus arvestab igalt laekumiselt tehingutasud vastavalt hinnakirjale
  • Sõltuvalt hinnakirjast, kasutatud makseviisidest ja moodulitest arvestab Maksekeskus iga kuu viimasel päeval konto saldost maha kuutasud (kui poel on kuutasulised teenused). Kui kuutasud on suuremad konto saldost võib konto minna ka (ajutiselt) miinusesse
  • Kui olete teinud Maksekeskuse kaudu tagastusi, siis tagastatavate summade võrra on vähendatud poe konto saldot ja selle võrra on ka väljamakse väiksem
  • Kaardimaksete (Visa/Mastercard, Apple Pay, Google Pay) laekumised makstakse välja 7 päeva hiljem kui pangamaksete omad. Näete neid iseteeninduses seni edukalt lõpuni viidud tehingutena, millel puudub väljamakse (Payout ID) number.

Detailset väljavõtet kontol toimunud liikumistest näete kaupmehe iseteeninduses. Segaduse puhul tasub alla laadida Exceli formaadis väljavõte menüüst “Konto väljavõte”, sest seal on näha ka konto saldo enne ja pärast igat kontol toimunud liikumist.

Saate iseteeninduses valida, kui sageli väljamakseid tehakse – kord tööpäevas (vaikimisi), kord nädalas või kord kuus (“Seaded” -> “Üldseaded”).

Väljamakseid laekunud tehingute osas teeme päevase väljamakse sageduse korral järgmisel pangapäeval.

NB! Välja arvatud Visa/MasterCard, Apple Pay ja Google Pay puhul, kus väljamaksed toimuvad 7 päevase viivitusega (kui 7. päev juhtub langema nädalavahetusele, siis väljamakse toimub sellele järgneval pangapäeval).

Väljamakseid ei toimu nädalavahetustel ja enamasti ei toimu need ka riigipühadel ning samuti päevadel, mil Euroopas pankade vahel SEPA maksed ei liigu (näiteks ülestõusmispühadele järgnev esmaspäev).

Kõik väljamaksed (payouts) on näha kaupmehe iseteeninduse menüüs “Väljamaksed”. Kui vajutada väljamakse ID-le, siis on detailselt näha, kuidas summa kujunes.