Tagastuse saab oma kliendile algatada kaupmees, misjärel Maksekeskus toimetab summa läbi pankade tagasi maksjale.
Tagastuse saab vormistada Maksekeskuse iseteeninduskeskkonnas (või läbi API), avades vaate “Tehingud” ning klõpsates vastava tehingu ID peal. Seejärel täita ära sektsioonis “Tagastamine” lahtrid “Tagastatav summa” ja “Kommentaar” ning klõpsata nupul “Tee tagastus”. Kommentaari lahtri täitmine ei ole kohustuslik, kuid on soovitatav, kui hiljem on tarvis tagastuse põhjust täpsustada.
Kui eelnev ei õnnestu, siis ilmselt pole tagastuse jaoks Maksekeskuse poe kontol hetkel vahendeid. Kui kontol ei ole piisavat summat tagastuse sooritamiseks, siis on võimalik poe kontole teha deposiitmakse. Selleks saate mugavalt sisestada summa ning valida oma panga iseteeninduskeskkonna vaatest “Arveldamine” (Billing).
NB! Deposiitmakse tegemisel tuleb arvestada, et tagastus tuleks algatada hiljemalt järgmisel tööpäeval, sest kui poe kontole kantud deposiiti ei kasutata, siis kantakse see ülejärgmisel päeval väljamaksena kaupmehe IBAN-ile tagasi. Kui olete kasutanud ülekannet tehes korrektselt viitenumbrit, siis jõuab deposiitmakse Maksekeskuse poe kontole 15 min – 3h jooksul (olenevalt kodupangast).
Juhul kui e-poe platvormile on paigaldatud Maksekeskuse moodul saab tehingut tühistada ja makstud summa tagastada mugavalt ka läbi e-poe kasutajaliidese.
Tagastuse tegemisel palume olla tähelepanelik, sest algatatud tagastust ei saa enam uuesti tagasi võtta. Tagastuse tegemine ise on tasuta ehk selle eest lisatasusid ei võeta, aga silmas tuleb pidada, et algselt õnnestunud tehingu teenustasusid kaupmees tagasi ei saa.