Postitatud 08.03.2016

Kuna pangalinkide käive ületab siiani mäekõrguselt Eesti veebipoodide kaardikäibeid, siis on igati õigustatud küsimus, kas kaardimaksete võimaluse lisamisel on üldse kaupmehe jaoks mingit mõtet? Kui tegemist on alustava poega, kes müüb kohalikule turule ja alles katsetab oma ärimudelit, siis ilmselt erilist efekti see juurde ei anna. Suuremat käivet omavate (või plaanivate) poodide omanikud ei tohiks aga kaardimakseid ignoreerida, sest Maksekeskuse statistika näitab, et:

  1. Keskmine kaarditehing on ca 20% suurem sama kaupmehe keskmisest pangalingi tehingust. Üks võimalik seletus sellele fenomenile on, et suuremate ostude puhul, kui tarbija ei soovi kogu summat korraga välja käia, saab ta kasutada olemasolevat kaardikrediiti.
  2. Kaardikäive moodustab siiski ca 10-20% kohaliku turu kogukäibest ja ilmselt ei ole ühelgi kaupmehel vähimatki selle vastu, et oma müüki sellise protsendi võrra kasvatada.
  3. Kaardimakse loob võimaluse ka välismaale müügiks. Mõistagi on korralikuks ekspordiks vajalik ka vastavas keeles veebileht, sobiv transpordilahendus jne, aga me teame ka juhtumeid, kus välismaalaste mõningane ostuhuvi on ilmnenud ka ilma igasuguse erileheta. Samuti ei maksa unustada, et hulk eestlasi elab välismaal ja kuigi nad saavad suurepäraselt aru teie eestikeelsest toote- või teenuselehest siis pangalingiga maksta võib olla neil keeruline, kui palk juba ammu enam Eesti pangakontole ei laeku.

Kaardimaksed võivad olla hea lahendus ka regulaarsete laekumiste kogumiseks internetipõhiste teenuste müügil, kuna e-arve püsimaksekorraldus kipub nende jaoks enamasti liiga kohmakas ja vaevaline olema. Muidugi sõltub omajagu ka sellest, kui palju tehnilist arendustööd kaardimaksete lisamine nõuaks. Maksekeskuse liidestusmoodulite ja redirect lahenduse kasutajatel on kaardimaksete võimalus kohe olemas paralleelselt pangalinkidega, seega võib selle lihtsalt praktikas järele proovida. Kui seda kanalit aga peaks eraldiseisvalt arendama hakkama, siis Eesti turule keskendudes tasuks küll alustuseks põhjalikum kulude ja tulude analüüs läbi teha, et te oma elu asjata liiga keeruliseks ei muudaks.