Tagasi kõigi postituste juurde

Alustavale e-kauplejale: Kuidas oma e-poest pakid kiiresti teele saata?

25.01.2023

Oled oma e-poe arendamisega jõudnud peaaegu lõpuni – tooted on koos täpse kirjelduse ja hinnainfoga lisatud, makselahendus liidetud. Võiks hakata müüma. Aga kas kauba tarne poole ehk kliendile saatmise oled teinud võimalikult mugavaks nii endale kui oma tulevasele kliendile?

Sinu konkurendid on juba võimalustest teadlikud. On tavapärane, et Eesti e-poest ostes saab paki kätte juba päev või kaks hiljem. Eduka e-poe puhul tähendab see väga läbimõeldud ja võimalikult automaatselt toimivat kauba saatmise lahendust. Eestis tellitakse ligi 80% e-ostudest pakiautomaati. Seega mõtle läbi, kas pakiautomaati kauba saatmine on sulle kui kaupmehele sama mugav nagu on kliendil sel viisil kauba kätte saamine.

Suurima turuosaga pakivedaja Eestis on Omniva, kellele järgnevad Itella SmartPost ja DPD. Koostööd tuleb teha kõigi kolmega, vaid nii vastad kõigi klientide ootustele ja hoiad end konkurentsivõimelisena.

Ühe mooduliga nii tarned kui maksed

Seepärast tuleb tarnete lahendusele mõelda juba e-poe rajamise alguses. Tulevase e-poe pidajana pead uurima, kui lihtne või keeruline on valitud e-poe platvormile tarnete lisamine ning kas see vastab siinsete tarbijate ootustele. Suurematele platvormidele, nagu näiteks WooCommerce ja Magento, on arendusi tehtud rohkem ning liidestuste lisamine neil töötavatele e-poodidele on üldjuhul lihtne. Vähemkasutatavatele e-poe platvormidele seevastu tuleb tihti liidestus luua rätsepatööna ja see võib osutuda ebamõistlikult kulukaks.

Alustava e-kauplejana rajad tõenäoliselt oma e-poe WooCommerce või Shopify platvormile ja mõlema jaoks on tarneliidestus Maksekeskusel olemas. Lisaks nendele sisaldavad tarnelahendusi ka Maksekeskuse Magento 2, PrestaShop ja OpenCart moodulid.

Pärast edukat seadistamist toimib tarnefirmadega liidestamine peaaegu märkamatult. E-poodi kuvatakse alati värskeim pakiautomaatide nimekiri. Sinu klient valib eelistatud pakiautomaadi ja tasub kauba eest. Nii kui tehing on edukas, siis registreeritakse saadetis valitud tarnefirma süsteemi. Sinul kui e-poe pidajal on tellimuse juures juba näha nupp pakisildi trükkimiseks. Kui tellimusi on palju, siis saad valida, milliste tellimuste pakisildid korraga trükid. Pärast pakisildi trükkimist saad selle kleepida saadetisele ja kliendile teele panna.

Liidestuse toimimiseks tuleb Maksekeskuse mooduli seadistustes märkida Itella SmartPosti ja DPD unikaalsed nn võtmed, mille saad tarnefirma käest. Need võtmed võimaldavadki infovahetust süsteemide vahel ja saadetiste registreerimist. Arveldamine Itella SmartPosti ja DPD’ga toimub vastavalt omavahelisele kokkuleppele.

Omniva saadetiste registreerimiseks WooCommerce ja Shopify poes ei pea sul Omnivaga lepingut olema, arveldamine toimub Maksekeskuse kaudu. Kui sul siiski on oma leping, siis saad selle seadistada nii nagu teistegi puhul.

Nagu juba eelnevalt reetsin, on Maksekeskuse mooduli eelis see, et lisaks e-poe maksetele võimaldab see ära lahendada ka tarnimispoole. Kasutades Maksekeskuse valmismoodulit, puudub edasine vajadus logida sisse erinevate tarne- või kullerfirmade iseteeninduskeskkondadesse. Kui oled saadetise registreerinud, saad koheselt e-poe admin-vaates luua ja trükkida pakikaardi.

Valmismooduli kasutamine on mugavam nii sulle kui kliendile, kuna hoiab pakiautomaatide nimekirja automaatselt ajakohasena. Nii ei pea sa ise enam midagi muutma või käsitsi parandama.
Kui soovid teada, kuidas Maksekeskuse moodul töötab, soovitan selle esmalt lisada testpoele – selleks saad meilt Maksekeskuse testkonto võtmeid. Kui oled veendunud, et kõik töötab, saad teha liidestuse avalikult kättesaadavaks. E-poel ongi mugavad ja toimivad tarned olemas.